Gjest Trolletrine Skrevet 16. mai 2017 #21 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg opplever det helt motsatt. Da jeg bodde i byen, var jeg usynlig. Nå når jeg bor på landet, opplever jeg at folk bryr seg, vil hjelpe osv. Så kanskje det bare er flaks/uflaks uansett hvor man bor😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #22 Del Skrevet 16. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk å bygda er nysgjerrige. Litt over gjennomsnittet nysgjerrige, men de er hemmelighetsfulle om sitt eget privatliv. Det blir jo så dobbelt-moralsk. Hvem gjør hva, også skal de lage historier om det, men å fortelle om seg selv vil de ikke. Er ting dem gjør så hemmelig? Tåler ikke ting om dem dagens lys? Anonymkode: f73f7...3f4 På hvilken måte er det dobbeltmoralsk? Hva har moral i det å være nysgjerrig å gjøre? Du får ikke svar, om du ikke spør! Anonymkode: c1603...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #23 Del Skrevet 16. mai 2017 Hva er det med KG og hakke ned på bygda? Det er så latterlig Ja da, folk snakker dritt, men det gjør de overalt. Folk er folk, nysgjerrige jævler. Anonymkode: 26b10...b41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #24 Del Skrevet 16. mai 2017 48 minutter siden, lotte00 skrev: Jeg opplever det helt motsatt. Da jeg bodde i byen, var jeg usynlig. Nå når jeg bor på landet, opplever jeg at folk bryr seg, vil hjelpe osv. Så kanskje det bare er flaks/uflaks uansett hvor man bor😊 Mulig, flere er enige i det folk skriver om bygdene. Det er en grunn til at bygdene blir kritisert. Folk der er sure, grinete, nebbete. Hvorfor MÅ bygdefolk være sure i mot alt og alle? Det er som om at de har lagt til seg en måte å være på og at de ikke merker selv at de er sånn ovenfor folk generelt. Men nå beveger ikke bygde-folk seg utenfor bygda så det er lett for dem å se seg blinde på dem selv. For oss som ikke har grodd fast, og ikke der så mye så blir det veldig gjennomsiktig og lett å se hvordan dem er. Anonymkode: f73f7...3f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #25 Del Skrevet 16. mai 2017 Folk på bygden bærer på en tung og hemmelig bør. 2790 pokerkort limt Så tett inntil brystet med gaffatape og en fiskestang inn i naboens anarkist kjeller for å fiske bit coins. derfor må de beskytte sitt bryst med å knytte never og krysse hendene over brystet. Anonymkode: cb6db...12e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #26 Del Skrevet 16. mai 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med KG og hakke ned på bygda? Det er så latterlig Ja da, folk snakker dritt, men det gjør de overalt. Folk er folk, nysgjerrige jævler. Anonymkode: 26b10...b41 Si det... folk syns ikke så mye om bygdene og oppførselen de har som er direkte uhøflig. Anonymkode: f73f7...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #27 Del Skrevet 16. mai 2017 Alltid. Forresten. Anonymkode: cb6db...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #28 Del Skrevet 16. mai 2017 Byen: Møter en gammel dame som begynner å kjefte fordi du er treig med å legge varene dine på kassebåndet Bygda: Møter fru Olsen som igjen hisser seg opp over bagateller Forskjellen på bygd og by er at når man møter de som oppfører seg rart har man som regel et navn og et ansikt å feste med, i byen er du bare en av 10 000 som møter frekke fru Olsen. Men i begge situasjonene forteller man som regel venner eller familie og den sprø dama man møtte i butikken Folk snakker uansett hvor man er, det er abre at på bygda vet som regel alle hvem det er snakk om og har gjerne opplevd det selv Anonymkode: bdd3b...377 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 16. mai 2017 #29 Del Skrevet 16. mai 2017 Skjønner ikke denne nedrakkingen av bygder? Vi er vel bare ikke så vant til å være synlige lenger,og får heller ut ting på nettet da. Har du ikke noe å skamme deg over,så hvorfor bry seg med hva andre sier? Sladder er ikke alltid av det gode,men det er vel ikke å ta så forbasket høytidlig heller? Syns det er fint å være del av et miljø hvor alle vet hvem alle er. Uvant,men liksom koselig også. Tror neppe jeg,eller andre er like godt likt,men en får sin egen identitet,og har ikke personlig opplevd noe negativt. Har alltid bodd i byer,og savner det ikke,selv om det ikke var noe negativt med det heller. Annet enn at en blir mer usynig. Jeg er langt fra a4,men folk tar meg som jeg er,som jeg opplever det. Hva de sier bak min rygg skader meg jo ikke i det hele tatt,men syns det er rart om de ikke har annet å snakke om da. Nei,bygda har sin sjarm. Men nå er jeg en selvsikker type som mener at ingen kan skade deg om du ikke tillater det selv. Det er bare å ikke bry seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #30 Del Skrevet 16. mai 2017 Vi på bygdene er harry, mens dere i byene er idioter. Vi tar oss ikke nær av deres meninger, mens dere tar dere nær av våres meninger. Sånn. Ferdig diskutert. Anonymkode: c1603...aeb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #31 Del Skrevet 16. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig, flere er enige i det folk skriver om bygdene. Det er en grunn til at bygdene blir kritisert. Folk der er sure, grinete, nebbete. Hvorfor MÅ bygdefolk være sure i mot alt og alle? Det er som om at de har lagt til seg en måte å være på og at de ikke merker selv at de er sånn ovenfor folk generelt.Men nå beveger ikke bygde-folk seg utenfor bygda så det er lett for dem å se seg blinde på dem selv. For oss som ikke har grodd fast, og ikke der så mye så blir det veldig gjennomsiktig og lett å se hvordan dem er. Anonymkode: f73f7...3f4 De beveger seg mere utenfor bygda enn det byfolk beveger seg ut av byen. Jeg er vokst opp i by og hadde folk i klassen min på videregående som aldri hadde vært utenfor fylket fordi hva er poenget når man kan finne alt her hjemme. Føler egentlig ikke, med tanke på sladder og rykter at det er noen stor forskjell. Er mye rykter og baksnakking og nedsnakking og alle kjenner alle mentalitet her og. Anonymkode: 6a817...da1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #32 Del Skrevet 17. mai 2017 Bygdene burde vært avskaffet ved lov. Å bo på bygda er ingenting å være stolt over. Heller tvert imot Anonymkode: 36c02...eca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #33 Del Skrevet 17. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bygdene burde vært avskaffet ved lov. Å bo på bygda er ingenting å være stolt over. Heller tvert imot Anonymkode: 36c02...eca Snakker du av erfaring? Anonymkode: c1603...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #34 Del Skrevet 17. mai 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med KG og hakke ned på bygda? Det er så latterlig Ja da, folk snakker dritt, men det gjør de overalt. Folk er folk, nysgjerrige jævler. Anonymkode: 26b10...b41 😂 Folk er folk. De er like overalt.. 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig ofte faktisk. Mye oftere enn på bygda. Der gjorde folk det motsatte. Der prøvde de å sette kjepper i hjulene for folk. Det gjaldt for mange, men de ser ikke det selv for de er så vandt med det. Der kunne de faktisk ødlegge for folk, også hjelper de noen få for å få fordeler av det selv. De vil jo ikke bli utstøtt heller. I storbyene så snakker folk med hverandre, smiler - det går ikke an å sammenligne. Også pynter dem seg aldri. Klær er dyrt må skjønne - må ha enda mere mat må skjønne. De har amerikanske matvaner der også. Jo mer fett jo bedre. Det høres litt slemt ut, men sånn er en del på bygdene faktisk. Anonymkode: f73f7...3f4 Amerikanske matvarer? 😂 godt å høre at du ikke lar fordommene dine styre ditt verdensbilde. i bygda høster og sår og slakter vi vår egen mat! Når var du sist i multemyra, eller plukket blåbær på vei fra jobb? På bygda er vi selvstendige og jordnære, og latteren ligger løst og runger høyt. 😁 Å flytte fra Oslo for å unngå å få sånne kjøpesenterbarn, og heller oppdra selvstendige og smarte barn er det beste jeg har gjort! og så er det deilig å slippe å planlegge to uker i forveien for en liten kopp kaffe med ei venninne. For ærlig talt byfolk, så viktige og uunnværlig er dere ikke 😂 Anonymkode: e9579...410 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #35 Del Skrevet 17. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: 😂 Folk er folk. De er like overalt.. Amerikanske matvarer? 😂 godt å høre at du ikke lar fordommene dine styre ditt verdensbilde. i bygda høster og sår og slakter vi vår egen mat! Når var du sist i multemyra, eller plukket blåbær på vei fra jobb? På bygda er vi selvstendige og jordnære, og latteren ligger løst og runger høyt. 😁 Å flytte fra Oslo for å unngå å få sånne kjøpesenterbarn, og heller oppdra selvstendige og smarte barn er det beste jeg har gjort! og så er det deilig å slippe å planlegge to uker i forveien for en liten kopp kaffe med ei venninne. For ærlig talt byfolk, så viktige og uunnværlig er dere ikke 😂 Anonymkode: e9579...410 Det er ikke alle på bygdene som bor på gård. Sånn opplever ikke jeg det. Jeg syntes at butikkene var stappfulle av mat, og ikke måtte jeg planlegge kaffebesøk to uker i forveien. At ungene blir så smarte på landet - det tror jeg ikke noe på. De må til storbyene for å få seg utdannelse. Anonymkode: f73f7...3f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #36 Del Skrevet 17. mai 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: De beveger seg mere utenfor bygda enn det byfolk beveger seg ut av byen. Jeg er vokst opp i by og hadde folk i klassen min på videregående som aldri hadde vært utenfor fylket fordi hva er poenget når man kan finne alt her hjemme. Føler egentlig ikke, med tanke på sladder og rykter at det er noen stor forskjell. Er mye rykter og baksnakking og nedsnakking og alle kjenner alle mentalitet her og. Anonymkode: 6a817...da1 Det er langt til alt der, til og med med bil. Selv med bil så orker de nesten ikke å gå til bilen å sette seg inn i bilen. Anonymkode: f73f7...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #37 Del Skrevet 17. mai 2017 På 16.5.2017 den 19.47, AnonymBruker skrev: Si det... folk syns ikke så mye om bygdene og oppførselen de har som er direkte uhøflig. Anonymkode: f73f7...3f4 Jeg synes snørrete Oslo-folk som tror de er mye bedre enn alle andre bare fordi de bor i Oslo er verre jeg da Jeg bor dessverre ikke i bygda mi lengre, men savner den hver dag. Der var folk så positive til meg, kunne snakke med meg og det var så koselig på f.eks 17.mai. Her er det bare 100x mer folk, kaldt og upersonlig. Anonymkode: 26b10...b41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #38 Del Skrevet 17. mai 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes snørrete Oslo-folk som tror de er mye bedre enn alle andre bare fordi de bor i Oslo er verre jeg da Jeg bor dessverre ikke i bygda mi lengre, men savner den hver dag. Der var folk så positive til meg, kunne snakke med meg og det var så koselig på f.eks 17.mai. Her er det bare 100x mer folk, kaldt og upersonlig. Anonymkode: 26b10...b41 Jeg syns ikke det er sånn i storbyer, men folk har forskjellige erfaringer med storbyer og bygder. Jeg har bodd i to bygder. I den ene så er de veldig greie (godt miljø), i den andre så er det et dårlig miljø, men de skal ha det til at alt er så bra der . Jeg syns ikke det virket sånn. Det er enda godt bygdene også er forskjellige. Anonymkode: f73f7...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 17. mai 2017 #39 Del Skrevet 17. mai 2017 By og land, hand i hand! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #40 Del Skrevet 17. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alle på bygdene som bor på gård. Sånn opplever ikke jeg det. Jeg syntes at butikkene var stappfulle av mat, og ikke måtte jeg planlegge kaffebesøk to uker i forveien. At ungene blir så smarte på landet - det tror jeg ikke noe på. De må til storbyene for å få seg utdannelse. Anonymkode: f73f7...3f4 Vi bor ikke på gård. Knapt nok satt min fot på en gård. 😂 men å plukke multer og andre bær, sykle på steinete traktorveier og gå på ski overalt - det kan man gjørei alle bygder ♡ Tja. Man kan får jo formell kompetanse på bygda(grunnskole) og MYE mer uformell kompetanse i form av oppdragelse og kjennskap til naturen. Viktig å kunne sine saker og ting som man ikke lærer på skolen. Vgs og høyere utdanning tar vi i byene, men når man er vant til det ekte og jordnære - det usminkede og rå - da lengter man tilbake til skog og fjell. 😀 Bor i en annen bygd nå enn den jeg vokste opp i. Og bygder og folk er så forskjellig. Men at vi nyter naturen i større grad - DET er likt. Anonymkode: e9579...410 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå