Gå til innhold

Flere som gruer seg til 17.mai her? Alene..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner så godt hva du mener :hjerte: 17.mai (og nyttårsaften) er de tyngste dagene i hele året synes jeg. Kontrasten er enorm på disse dagene, rett og slett smertefullt.

Anonymkode: c0ce7...857

:klem:  På de dagene/høytidene hvor alle absolutt skal være så forbaska kjempeglade og sosiale, da er det ikke gøy å være litt på utsiden av ting, nei...

Anonymkode: 9ad34...819

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På Monday, May 15, 2017 den 16.16, Honey Dew skrev:

Smart måte å feire Grunnloven på :ironi:

Er du klar over hvor tåpelig du kommer til å se ut?

La nå folk gå på fylla om de vil.

Har ellers lest tråden med interesse. Jeg skjønner godt at høytidsdager som jul og nyttår kan føles ensomme, fordi det da knyttes så stor forventning til kjærlig funksjonell familie/kul vennegjeng man skal være sammen med, men 17.mai  trenger ikke å gå i den kategorien. 

Vi er mange som bare ser på det som en deilig fridag og ikke har planer. Det er egentlig bare barneskolebarnforeldre som MÅ ha fullt program, og som 17.5 har noe spes innhold for. Champagnefrokost kjenner jeg ingen som har, men det er vel noen som har funni på det da, for at dagen skal ha et innhold. 

Anonymkode: f8ded...054

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en trøst at vi er flere som føler på en sårhet, det gjør det litt mindre smertefullt og ensomt. Men gleder meg fremdeles til dagen er over. Dette høres sikkert litt patetisk ut, men ofte begynner jeg og gråte fordi jeg føler livet mitt er ganske stusselig. Jeg får rett og slett litt vondt av meg selv  Hjelper å gråte litt da, selvtrøst :hjerte: Føler meg alltid litt bedre etter å ha grått, viktig å få ut litt av det vonde.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 15.5.2017 den 16.16, Honey Dew skrev:

Smart måte å feire Grunnloven på :ironi:

Er du klar over hvor tåpelig du kommer til å se ut?

Gud hjelpe meg så stivbeint og gammeldags du virker.

Hvis det å gå på fylla kan gi glede i noens liv, la nå dem få gjøre det. Som diskusjonen handler om så er 17.mai en dag som er vanskelig for flere. Vi trenger derfor ikke moralprekener på hva som er innafor å gjøre på en dag som dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. En klem til alle dere andre som har skrevet her og også er alene<3 

Nå har jeg en pavlovakake i ovnen og ser litt på 17.maisendinga på nrk og tv2

Anonymkode: 54f94...41b

Så bra! Jeg er litt som deg, og kjenner meg spesielt ensom på 17.mai og typisk nyttårsaften, og klart man prøver å gjøre noe med det, men når det finnes andre hindringer så er det ikke alltid like lett. 

Så skikkelig bra at du lager til kake og prøver å kose deg alene! 
Jeg sov lenge, og laget en god frukost, og nå er klokken 14.30 og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. :P Jeg lurer faktisk på om jeg skal ta en tur på skolen i området, bare for å kjenne litt på stemninga, selv om jeg som en annen nevnte håper jeg ikke møter på noen halvbekjente som lurer på "hvem er du her med?" når jeg er alene... :P 

Gratulerer med dagen!

Anonymkode: cfe64...486

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klem:  Jeg er ikke på Facebook selv, delvis pga ting som dette. Jeg oker ikke den evige sammenligningsgreia (hvor jeg selv er dømt til å "tape", siden jeg ikke har hytte på fjellet/barn/fancy jobb/interessant sosialliv/osv... :sprettoy::link:). Er på snapchat, og var dum nok til å sjekke hva folk hadde sendt i dag, og det merker jeg var et dumt valg. :P 

Jeg holder humøret sånn nogenlunde i dag så langt, ved å minne meg selv om at ting forandrer seg stadig, og plutselig en dag kan det dukke opp en måte å feire 17 mai på som faktisk er hyggelig og tilgjengelig.

Også har jeg sjokolade... :fnise:

Anonymkode: 9ad34...819

Mente du at du ikke har facebook i det hele tatt? Jeg har, men jeg sjekker den aldri, og det å rote seg inn der på dager som denne er døden, samme med snap og annet (sjekker sjelden det også). Man blir bare i så dårlig humør av å få presset opp i trynet at "vi er så lykkelige, og har så mange venner og du er bare alene". Jeg unner absolutt andre å ha det flott, men den krampaktige kosinga man skal dele med alle andre på facebook f.eks som kanskje kan være alene, det er bare dumt. Hvorfor er ikke folk mer inkluderende da? Hvorfor ikke invitere de vennene du har på facebook som du vet er alene, i stedet for å sende dem snapper over hvor fint du har det...

Sjokolade! :hjerte::P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. En klem til alle dere andre som har skrevet her og også er alene<3 

Nå har jeg en pavlovakake i ovnen og ser litt på 17.maisendinga på nrk og tv2

Hei igjen! :blomst:

Nå måtte jeg hoppe innom her i mellom alt stresset en sånn her dag medfører. 

Jeg har tenkt masse på deg og har lurt på hvordan dagen din ble. Ser du har gjort det beste ut av det og at du slapper av og koser deg med pavlova og 17.mai-sendingene. Det er nesten så jeg misunner deg litt.

Håper du har hatt en fin dag, selv om den kanskje ikke ble sånn som du ønsket. Men du er flink som baker og gjør litt ut av den likevel. 

Stor klem fra meg til deg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud hjelpe meg så stivbeint og gammeldags du virker.

Hvis det å gå på fylla kan gi glede i noens liv, la nå dem få gjøre det. Som diskusjonen handler om så er 17.mai en dag som er vanskelig for flere. Vi trenger derfor ikke moralprekener på hva som er innafor å gjøre på en dag som dette.

Det finnes ikke noe som er så stygt som å virre rundt på nasjonaldagen med høy promille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke heng med hode damer! Hvorfor sitte inne, føle seg ensom å sture? Hjør akuratt det du vil, drit i hva andre tenker. Selvtillit er en fin ting. Jobb med den. 

Jeg har vert på jobb, nå lurer jeg på en fjelltur, og ungene kommer hjem kl 18. Nyt dagen pg li et generellt. Vi har ingenting å tape på det🇳🇴👏🏼😊😊😊

Anonymkode: dc2ce...977

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Hei igjen! :blomst:

Nå måtte jeg hoppe innom her i mellom alt stresset en sånn her dag medfører. 

Jeg har tenkt masse på deg og har lurt på hvordan dagen din ble. Ser du har gjort det beste ut av det og at du slapper av og koser deg med pavlova og 17.mai-sendingene. Det er nesten så jeg misunner deg litt.

Håper du har hatt en fin dag, selv om den kanskje ikke ble sånn som du ønsket. Men du er flink som baker og gjør litt ut av den likevel. 

Stor klem fra meg til deg! :) 

Så koselig av deg da:) Jo det har gått fint etter forholdene. Blir jo en del tanker, men jeg forsøker å tenke positivt. 

Hvordan har dagen din vært til nå? Mener jeg leste i en annen tråd her at du skulle ha åpent hus? Mulig jeg blander deg med noen andre. 

Jeg misunner virkelig dere som kan invitere folk og at de faktisk dukker opp. At de ønsker å tilbringe dagen med akkurat deg/dere. Prøvde jo å ta initiativ til det selv også, uten at noen hadde anledning. 

Og jeg mener ikke at det er andre menneskers feil at jeg sitter alene, eller at de takket nei fordi de bevisst går inn for å være slemme. Jeg vet at det ikke er sånn. Det er vel bare sånn at noen av oss faller utenfor overalt. Alle prioriterer vel kanskje nær familie og nærmeste venner på dager som dette. 

Fortsatt fin 17.mai til deg:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så koselig av deg da:) Jo det har gått fint etter forholdene. Blir jo en del tanker, men jeg forsøker å tenke positivt. 

Hvordan har dagen din vært til nå? Mener jeg leste i en annen tråd her at du skulle ha åpent hus? Mulig jeg blander deg med noen andre. 

Jeg misunner virkelig dere som kan invitere folk og at de faktisk dukker opp. At de ønsker å tilbringe dagen med akkurat deg/dere. Prøvde jo å ta initiativ til det selv også, uten at noen hadde anledning. 

Og jeg mener ikke at det er andre menneskers feil at jeg sitter alene, eller at de takket nei fordi de bevisst går inn for å være slemme. Jeg vet at det ikke er sånn. Det er vel bare sånn at noen av oss faller utenfor overalt. Alle prioriterer vel kanskje nær familie og nærmeste venner på dager som dette. 

Fortsatt fin 17.mai til deg:)

Det er riktig, vi har hatt åpent hus og folk har kommet og gått fra kl 14-21 omtrent. Har kommet ut av tellinga, men det er mer enn 50 stk som har vært innom her i dag. Veldig slitsomt, men også kjempekoselig. Så nå er det bena på bordet og Broadchurch på tv, før senga roper på meg. 

Neste år må du være ekstra tidlig ute og invitere noen på frokost, lunsj eller kaker og kaffe, slik at du ikke blir alene igjen. Og hvis ikke så sender du meg en pm og hvis ikke vi bor alt for langt fra hverandre, så er du hjertelig velkommen hit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mente du at du ikke har facebook i det hele tatt? Jeg har, men jeg sjekker den aldri, og det å rote seg inn der på dager som denne er døden, samme med snap og annet (sjekker sjelden det også). Man blir bare i så dårlig humør av å få presset opp i trynet at "vi er så lykkelige, og har så mange venner og du er bare alene". Jeg unner absolutt andre å ha det flott, men den krampaktige kosinga man skal dele med alle andre på facebook f.eks som kanskje kan være alene, det er bare dumt. Hvorfor er ikke folk mer inkluderende da? Hvorfor ikke invitere de vennene du har på facebook som du vet er alene, i stedet for å sende dem snapper over hvor fint du har det...

Sjokolade! :hjerte::P 

Sikker på at folk vet at dere er alene?

Jeg tror mye ensomhet (i hvert fall blant unge folk hvor alt egentlig ligger til rette for å bli kjent med ulike mennesker) handler mye om hvor synlig man gjør seg og at man faktisk viser tydelig at man er kontaktsøkende og ønsker venner.

Jeg har også følt meg mye ensom i oppveksten og frem til opp i voksen alder, og ser klarere nå at det nok ikke handlet så mye om de andres manglende inkludering, men om at jeg var ganske tilbaketrukken selv. Jeg gikk rundt og ønsket meg venner, men gjorde ikke noen stor innsats for å ta bekjentskaper videre til vennestadiet. Det handlet nok om dårlig selvtillit og en del stolthetsfølelse, jeg var alltid redd for å trenge meg på, eller at folk egentlig ikke likte å henge med meg. Jeg måtte få en veldig konkret invitasjon om jeg skulle tørre å følge den opp, og turte sjelden/aldri å invitere til noe selv. Da ble jeg nok en ganske utydelig person sosialt for de fleste bekjentskaper, som gjerne antok jeg hadde en annen vennegjeng de ikke kjente til - og dermed var det heller ingen som forsto at jeg hadde behov for å bli inkludert på merkedager.

For å få venner, er man nødt til å gjøre seg litt sårbar og hive seg utpå, selv om det er skummelt. Gi litt faen og legge stoltheten bort - spørre folk om de vil ta en kaffe, inviter hjem til seg på vin selv om man ikke er sikker på hvor mange som takker ja. Bruke litt tid på å bygge opp et nettverk, dra på det arrangementet selv om man er trøtt og sliten, presse seg selv litt og litt. For å være en person som folk regner med på merkedager, må man være tydelig tilstedeværende gjennom hele året og signalisere hvilke ønsker og behov man har.

Anonymkode: 10ee9...2e0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter år med barn, barnetog og mas pluss lykkelykke bilder på insta og fb er jeg så lei. Liker ikke høytider. Neste år pakker vi sekken, tar med god mat og går oss en tur i skogen.

Anonymkode: f8d16...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På Monday, May 15, 2017 den 19.03, Gjest Aktivdame skrev:

Blir alene jeg og.

Skal kose meg hjemme. 17. Mai er for meg ingen spesiell dag. Lengre. Norge er ikke som Det en gang var.

Nei, takk og pris for at Norge ikke lenger er som i 1814! Eller 1914!

Anonymkode: 07255...62c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...