Gå til innhold

Flere som gruer seg til 17.mai her? Alene..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
12 minutter siden, Antoinette skrev:

Jo det er sutring, du er et voksent menneske og må lære deg og trives i eget selskap. 

Åh, takk. Nå er jeg cured altså :sarkasme:

Anonymkode: b0514...c8c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Antoinette skrev:

Jo det er sutring, du er et voksent menneske og må lære deg og trives i eget selskap. 

Voksne mennesker må også lære seg å akseptere at mennesker reagerer forskjellig her i livet. Og at det å betegne andre menneskers reaksjoner som sutring fordi man selv ikke ville kjent det slik faktisk bare er for dumt.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, så hva skal man gjøre da.... venner må man skaffe seg selv også begynner man inlegget med å spørre om det er flere enn en selv om har det sånn.... ja SELVFØLGELIG er det det. Titusenvis av mennesker er alene, mediene skriver side opp og side ned om at ensomhet er den nye folkesykdommen. 

Ts, hvorfor ble det slik at du mistet hele vennekretsen når det ble slutt med kjæresten?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, Antoinette skrev:

Jeg synes det er mer patetisk å sutre over de som visstnok sutrer over å være alene i julen, på bursdagen sin eller på nasjonaldagen. 

Anonymkode: 96def...831

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var alene i alle høytidene når jeg studerte. Hadde ingen bekjente eller venner der jeg var men jeg overlevede og ble god på å være alene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, Antoinette skrev:

Vel, så hva skal man gjøre da.... venner må man skaffe seg selv også begynner man inlegget med å spørre om det er flere enn en selv om har det sånn.... ja SELVFØLGELIG er det det. Titusenvis av mennesker er alene, mediene skriver side opp og side ned om at ensomhet er den nye folkesykdommen. 

Ts, hvorfor ble det slik at du mistet hele vennekretsen når det ble slutt med kjæresten?

Jeg undrer meg over hvorfor du har så hatske følelser overfor de som er alene på slike dager og som uttrykker misnøye ved det. Har du ikke noe bedre å rette disse følelsene mot? Noe som faktisk er et reellt samfunnsproblem? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Antoinette skrev:

Jeg var alene i alle høytidene når jeg studerte. Hadde ingen bekjente eller venner der jeg var men jeg overlevede og ble god på å være alene. 

Og du mistet også alt spor av empatiske evner. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne vi ikke fått til et KG treff for alle som føler seg alene? Kanskje man får seg en venn eller 2... :)

Anonymkode: ce627...dfb

Dere kan komme til oss :fnise:. Vi har åpent hus for familie, venner og venners venner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fra spøk til alvor. Jeg syns det er trist at samfunnet ikke er mer inkluderende. Hva har man gjort for at ingen inviterer eller åpner dørene for å være sammen på høytidsdager og andre dager. Eller er man så sjenert og innesluttet at man skyver andre fra seg  

Vi har ofte såkalte åpne hus. Både Julaften til frokost,1.dag jul, påskeaften, 17.mai og noen dager innimellom. Og er det noen jeg vet som er alene, så koster det meg gjerne ikke mer enn en melding for å gjøre noen glad. 

Jeg er ingen samaritan som føler at jeg må invitere noen. Men jeg er glad i mennesker og trives med å være der for andre. Og hvis de er stapp mette og triller ut døra her når kvelden er over, så er jeg overlykkelig. Er jo ikke bondekone for ingenting :fnise:  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Men fra spøk til alvor. Jeg syns det er trist at samfunnet ikke er mer inkluderende. Hva har man gjort for at ingen inviterer eller åpner dørene for å være sammen på høytidsdager og andre dager. Eller er man så sjenert og innesluttet at man skyver andre fra seg  

Vi har ofte såkalte åpne hus. Både Julaften til frokost,1.dag jul, påskeaften, 17.mai og noen dager innimellom. Og er det noen jeg vet som er alene, så koster det meg gjerne ikke mer enn en melding for å gjøre noen glad. 

Jeg er ingen samaritan som føler at jeg må invitere noen. Men jeg er glad i mennesker og trives med å være der for andre. Og hvis de er stapp mette og triller ut døra her når kvelden er over, så er jeg overlykkelig. Er jo ikke bondekone for ingenting :fnise:  

Du er et fint menneske<3 Glad for at det finnes folk som deg. Håper du får en fin 17.mai:)

Anonymkode: 54f94...41b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er et fint menneske<3 Glad for at det finnes folk som deg. Håper du får en fin 17.mai:)

Tusen takk :blomst:. Håper du også får en kjempefin dag, uansett hvordan du ender opp med å feire den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brydd meg om 17 mai, allerede som barn hatet jeg det. Fra 14 års alder fikk jeg lov å slippe.

Jeg nyter dagen på tur med hundene og et bedre grill måltid på kvelden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg skal 100% sikkert er en frokost hjemme hos mamma.

Hvis det er fint vær skal jeg til byen og møte folk. Er det kaldt blir jeg hos mamma og ser på TV,gidder ikke gå rundt å fryse liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er alene i år og det er helt greit.Det blir sending på Nrk fra toget i Oslo +++,og på ettermiddagen blir det spekemat,potetsalat og grønn salat.

Anonymkode: fe134...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært alene flere år, både på 17. Mai og andre dager - som feks bursdag og julaften. Har full forståelse for at det kan være tøft! Men jeg har også lært meg at jeg kan ha det flott alene også! Dagen kan bli fin og spesiell selv om man er alene. Jeg pynter meg, spiser god mat, ser barnetoget på TV, kanskje tar en tur ut i gatene osv.

Jeg lærte meg til slutt at min egen innstilling hadde alt å si for om jeg fikk det fint eller ikke! Ikke enkelt å riste av seg den følelsen av å være ensom, men det går an å få gode dager - selv om de ikke er helt perfekte! 

Anonymkode: f14f4...710

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gobbledigook skrev:

Skal på fylla.

Smart måte å feire Grunnloven på :ironi:

Er du klar over hvor tåpelig du kommer til å se ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
29 minutter siden, Honey Dew skrev:

Smart måte å feire Grunnloven på :ironi:

Er du klar over hvor tåpelig du kommer til å se ut?

Slapp av, jeg er 20 år gammel og det er ikke snakk om å drikke seg kanakkas i barnetoget ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heldigvis jobbe 17 mai. Har egentlig aldri vært noe glad å dra ned til byen på 17. Synes det bare er styr og stress. Har ikke vært i byen på den dagen på 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aktivdame
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig veldig glad i 17.mai. Elsker å gå i bunaden min. I år har jeg bestemt meg for å droppe hele greia. Har forhørt meg litt her og der, foreslått en liten koselig champagnefrokost her hjemme hos meg tidlig på dagen før vi drar ut å feirer, men fikk aldri noe svar fra noen. Var 2 stk som sa kanskje, men ser nå på fb at de har kastet seg på andre ..... De gadd ikke engang gi meg et klart svar. Har vel de siste par årene begynt å innse at omgangskretsen min som jeg alltid har sett på som mine venner kanskje ikke er så gode venner likevel.

De mener sikkert ikke noe vondt med det. Folk vokser fra hverandre og får venner andre steder. Jeg ser jo det utifra bursdager, bryllup osv.. At jeg aldri blir bedt. I beste fall blir jeg bedt som kaffegjest. 

Jeg har bestemt meg for å begynne å gi litt mer blaffen nå. Lei av å foreslå ting som ingen gidder å bli med på. Kanskje på tide å se seg om etter nye venner.. 

Tilbake til 17,mai.  I mange år har jeg feiret 17.mai med kjæresten(nå eks siden sommerferien i fjor). Dette blir min første 17.mai på mange år at jeg ikke har noen planer og jeg er heller ikke invitert noen steder. Det gjør vondt og jeg merker jeg gruer meg veldig til nadjonaldagen nå. Kunne jo ha tatt på meg finstasen min og diltet etter disse "vennene" mine, men jeg kjenner at akkurat i år gidder jeg ikke det. 

Jeg har lyst til å glemme hele dagen og heller bare kose meg hjemme. Men hvordan kose seg hjemme når man er trist og lei seg fordi alle andre er ute og har det hyggelig og nyter dagen? :-(

Andre som blir alene 17.mai her og som gruer seg? Hva skal dere på 17.mai?

Blir alene jeg og.

Skal kose meg hjemme. 17. Mai er for meg ingen spesiell dag. Lengre. Norge er ikke som Det en gang var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Aktivdame skrev:

Blir alene jeg og.

Skal kose meg hjemme. 17. Mai er for meg ingen spesiell dag. Lengre. Norge er ikke som Det en gang var.

Og hvordan var det før?

Anonymkode: fe134...02b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...