AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #1 Del Skrevet 15. mai 2017 Jeg er egentlig veldig glad i 17.mai. Elsker å gå i bunaden min. I år har jeg bestemt meg for å droppe hele greia. Har forhørt meg litt her og der, foreslått en liten koselig champagnefrokost her hjemme hos meg tidlig på dagen før vi drar ut å feirer, men fikk aldri noe svar fra noen. Var 2 stk som sa kanskje, men ser nå på fb at de har kastet seg på andre ..... De gadd ikke engang gi meg et klart svar. Har vel de siste par årene begynt å innse at omgangskretsen min som jeg alltid har sett på som mine venner kanskje ikke er så gode venner likevel. De mener sikkert ikke noe vondt med det. Folk vokser fra hverandre og får venner andre steder. Jeg ser jo det utifra bursdager, bryllup osv.. At jeg aldri blir bedt. I beste fall blir jeg bedt som kaffegjest. Jeg har bestemt meg for å begynne å gi litt mer blaffen nå. Lei av å foreslå ting som ingen gidder å bli med på. Kanskje på tide å se seg om etter nye venner.. Tilbake til 17,mai. I mange år har jeg feiret 17.mai med kjæresten(nå eks siden sommerferien i fjor). Dette blir min første 17.mai på mange år at jeg ikke har noen planer og jeg er heller ikke invitert noen steder. Det gjør vondt og jeg merker jeg gruer meg veldig til nadjonaldagen nå. Kunne jo ha tatt på meg finstasen min og diltet etter disse "vennene" mine, men jeg kjenner at akkurat i år gidder jeg ikke det. Jeg har lyst til å glemme hele dagen og heller bare kose meg hjemme. Men hvordan kose seg hjemme når man er trist og lei seg fordi alle andre er ute og har det hyggelig og nyter dagen? :-( Andre som blir alene 17.mai her og som gruer seg? Hva skal dere på 17.mai? Anonymkode: 54f94...41b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skay Skrevet 15. mai 2017 #2 Del Skrevet 15. mai 2017 Jeg blir alene. Kommer til å sitte hjemme og se på feiringen på TV. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #3 Del Skrevet 15. mai 2017 Lag deg en supergode frokost. Ta deg et glass vin eller hva du måtte ha lyst på, bare fordi du kan. Finn et koselig TV- program eller en film. Eller ta med deg mat og et teppe ut på plenen (hvis du har det) eller til en park og kos deg hvis været tillater at man er ute det er mange som skal være alene, mange ser på det som en dag de kan slappe av på. Anonymkode: 43acd...331 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #4 Del Skrevet 15. mai 2017 Det er mange som ikke gjør noe på 17. Mai. Vi er på skolen bare pga barna, ellers hadde jeg sovet lenge og tatt det som en fridag. Gått en tur på fjellet eller lignende. Anonymkode: 65e20...a1c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 15. mai 2017 #5 Del Skrevet 15. mai 2017 Hva med å lage en bedre frokost, hva enn du liker? Eggerøre, bacon, nystekte rundstykker, hva enn du vil ha. Kanskje litt vin eller champagne. Litt frukt og bær. Og se på feiringen på tv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 15. mai 2017 #6 Del Skrevet 15. mai 2017 Skal på fylla. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puffy123 Skrevet 15. mai 2017 #7 Del Skrevet 15. mai 2017 Jeg skal jobbe på dagen, etter jobb skal jeg spise middag med ei i kollektivet, en kollega og en bekjent ☺️ Samler de som er aleine 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #8 Del Skrevet 15. mai 2017 Jeg var gjennom et samlivsbrudd i fjor etter 17 mai, så i år blir det første gang "alene" med tre barn. Men, for meg er 17 mai barnas dag så er bare å gjøre det beste ut av det. Men kommer til å bli litt sårt og ikke er det lett når barna er i alderen 0-8 år. Den ene vil det det, den andre vil det og den siste vil plutselig ha ro for å sove. Vi starter med å se på skoletog hvor den eldste går før vi går hjem og ordner alt videre til alle aktiviteter. Forhåpentligvis kommer ei venninne av meg om hun rekker pga jobb, og blir med på aktivitetene. Selv om det blir slitsomt, veier det opp med at barna får det gøy, koser seg og får en innholdsrik dag. Mor får slenge seg på sofaen med minstemann når de eldste er lagt. Anonymkode: f0fe2...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #9 Del Skrevet 15. mai 2017 Det er jo så deilig å slippe å gjøre noe Jeg liker virkelig ikke 17 mai. Bare mas og krampeaktig. Men jeg skjønner at det er sårt dersom det dreier seg om å ikke ha noen å feire med. Anonymkode: 469ee...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #10 Del Skrevet 15. mai 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lag deg en supergode frokost. Ta deg et glass vin eller hva du måtte ha lyst på, bare fordi du kan. Finn et koselig TV- program eller en film. Eller ta med deg mat og et teppe ut på plenen (hvis du har det) eller til en park og kos deg hvis været tillater at man er ute det er mange som skal være alene, mange ser på det som en dag de kan slappe av på. Anonymkode: 43acd...331 Jeg ville ikke gått ut hvis jeg var alene, føler meg mer ensom blandt masse glade grupper av mennesker Anonymkode: e343c...be5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krummelure Skrevet 15. mai 2017 #11 Del Skrevet 15. mai 2017 Lag din egen champagnefrokost. Lag det du liker. Pynt bordet fint. Sett på Nrk og få 17.maitoget rett inn i stua di. 17.mai er som en hvilken som helst annen dag, om man ikke har barn, eller har voksne barn.God 17.mai! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 15. mai 2017 #12 Del Skrevet 15. mai 2017 Sukk.... gruer seg til bursdag valentines jul nyttår halloween sommerferien påske høstferien og nå 17. mai Denne sutrelista begynner å bli vel lang nå. Handle inn god mat, finn frem et flagg, sett på tven og KOS deg i eget selskap. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri_H Skrevet 15. mai 2017 #13 Del Skrevet 15. mai 2017 9 minutter siden, Antoinette skrev: Sukk.... gruer seg til bursdag valentines jul nyttår halloween sommerferien påske høstferien og nå 17. mai Denne sutrelista begynner å bli vel lang nå. Handle inn god mat, finn frem et flagg, sett på tven og KOS deg i eget selskap. Seriøst? Det er vel ikke sutring å si at en gruer seg til å tilbringe nasjonaldagen alene, når man er vant med å feire med kjæreste og venner? Enkelte mennesker føler seg lettere ensomme enn andre, det kan være en haug av ting som ligger bak det. Å bare si at det er å sette på tv'en og kose seg i eget selskap og kalle det sutring er vel neppe særlig hensiktsmessig for noen? Eller var det godt å få det ut? 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #14 Del Skrevet 15. mai 2017 Hva jeg hadde gjort: - Gått ut på formiddagen i bunaden min, vandret rundt i byen alene, spist en is, sett på toget. Bare på trass egentlig, for å faktisk lufte den fine bunaden man er så glad i, og som jeg altfor sjelden får vist fram. - Så hadde jeg gått hjem, skiftet til noe komfortabelt, laget meg en deilig middag, drukket en flaske champagne for meg selv og sett 17.mai-sendinger på TV, eller noen gode filmer/serier. Så hadde jeg, dagen etter, begynt å tenke mer langsiktig på hvordan jeg kan løse dette problemet. Folk er veldig raskt ute med floskler som "kos deg i eget selskap!" og ja - det er viktig å trives i eget selskap, men det er også viktig å ta på alvor ensomheten man føler. Å kose seg i sitt eget selskap er ingen langsiktig løsning når man man egentlig ønsker seg venner, sosial kontakt og inkludering. Sosial kontakt og følelsen av fellesskap er et viktig menneskelig behov som er temmelig avgjørende for livskvaliteten. I år tar du 17.mai slik den faller seg - men så bestemmer du deg for at neste år skal det være annerledes. Og du skal gjøre alt i din makt for å få det til å skje. Om du ikke har venner du er helt på frekvens med, så utvider du bekjentskapskretsen din. Jeg har sittet mutters alene på 17. mai før og vet hvor tungt det er, men jeg har også erfart at man kan endre på ting. For meg begynte endringen ved at jeg meldte meg inn i en organisasjon med mange jevnaldrende, og sakte men sikkert fikk en del kontakter. Bygde videre på disse ved å bare tørre å hive meg ut i ting (jeg er sjenert, så det krevde mye viljestyrke), ba folk hjem til meg på vin, sa ja til alt som dukket opp av sosiale hendelser selv om jeg ble dausliten, bare for å være tydelig tilstedeværende og for at folk skulle begynne å regne med meg automatisk. I dag har jeg flere virkelig gode venner, og har det mye bedre enn for fire-fem år siden. Når man først har fått etablert et par vennskap, så er det også lettere å få flere - man får mer selvtillit og trygghet, og fremstår mer kontaktsøkende. Det baller liksom på seg. Jeg heier på deg og ønsker deg en fin 17.mai - og ikke gi opp! Anonymkode: 10ee9...2e0 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 15. mai 2017 #15 Del Skrevet 15. mai 2017 Jo det er sutring, du er et voksent menneske og må lære deg og trives i eget selskap. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hadley Skrevet 15. mai 2017 #16 Del Skrevet 15. mai 2017 Har aldri likt 17. mai. Kommer til å være alene. Bare kjøp et par flasker vin, noe god mat og så har du Netflix-binge hjemme hos deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #17 Del Skrevet 15. mai 2017 Kunne vi ikke fått til et KG treff for alle som føler seg alene? Kanskje man får seg en venn eller 2... Anonymkode: ce627...dfb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #18 Del Skrevet 15. mai 2017 11 minutter siden, Antoinette skrev: Jo det er sutring, du er et voksent menneske og må lære deg og trives i eget selskap. Sutring å være deprimert og da? Anonymkode: 6fd40...705 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #19 Del Skrevet 15. mai 2017 7 minutter siden, Antoinette skrev: Jo det er sutring, du er et voksent menneske og må lære deg og trives i eget selskap. Tusen takk for genialt råd, at jeg ikke har tenkt på dette før!!! Hvis det her irriterer deg så mye så ikke klikk deg inn på sånne tråder. Og du? Det finnes mennesker som er alene 365 dager i året. Ganske vanlig å kjenne seg litt ekstra alene på dager som 17.mai da. Men, det er jo som du sier! Bare til å ta seg selv i nakkeskinnet og lære seg å trives i eget selskap! Og gud nåde om man våger å sutre! Dust... Anonymkode: 54f94...41b 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
squidboy Skrevet 15. mai 2017 #20 Del Skrevet 15. mai 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig veldig glad i 17.mai. Elsker å gå i bunaden min. I år har jeg bestemt meg for å droppe hele greia. Har forhørt meg litt her og der, foreslått en liten koselig champagnefrokost her hjemme hos meg tidlig på dagen før vi drar ut å feirer, men fikk aldri noe svar fra noen. Var 2 stk som sa kanskje, men ser nå på fb at de har kastet seg på andre ..... De gadd ikke engang gi meg et klart svar. Har vel de siste par årene begynt å innse at omgangskretsen min som jeg alltid har sett på som mine venner kanskje ikke er så gode venner likevel. De mener sikkert ikke noe vondt med det. Folk vokser fra hverandre og får venner andre steder. Jeg ser jo det utifra bursdager, bryllup osv.. At jeg aldri blir bedt. I beste fall blir jeg bedt som kaffegjest. Jeg har bestemt meg for å begynne å gi litt mer blaffen nå. Lei av å foreslå ting som ingen gidder å bli med på. Kanskje på tide å se seg om etter nye venner.. Tilbake til 17,mai. I mange år har jeg feiret 17.mai med kjæresten(nå eks siden sommerferien i fjor). Dette blir min første 17.mai på mange år at jeg ikke har noen planer og jeg er heller ikke invitert noen steder. Det gjør vondt og jeg merker jeg gruer meg veldig til nadjonaldagen nå. Kunne jo ha tatt på meg finstasen min og diltet etter disse "vennene" mine, men jeg kjenner at akkurat i år gidder jeg ikke det. Jeg har lyst til å glemme hele dagen og heller bare kose meg hjemme. Men hvordan kose seg hjemme når man er trist og lei seg fordi alle andre er ute og har det hyggelig og nyter dagen? :-( Andre som blir alene 17.mai her og som gruer seg? Hva skal dere på 17.mai? Anonymkode: 54f94...41b Det er veldig trist at vennene dine ikke svarer og noen gir deg halveis svar og ender opp hos andre. Vet godt hvordan du føler deg, har det slik innimellom selv. Ang å være alene på 17 mai så er ikke det så gale. Jeg har vært alene sist gang og blir det nå også. Alle vennene mine har flyttet fra hjembyen, De andre kompisene som er igjen gidder jeg rett og slett ikke feire med. Trives også i mitt eget selskak. Kanskje jeg spiser med foreldrene mine, men ikke noe mer enn det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå