Gå til innhold

Ville du dratt til hua hin nå?

Cathie

Ville du dratt til hua hin nå?  

1. 1. Ville du dratt til hua hin nå?

• Ja
      6
    • Nei
      5

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære har tenkt oss på bryllupsreise til hua hin i thailand, det stedet skal jo ikke være rammet av katastrofen.. Men alikevel er det jo samme landet, er redd for å få en ukoselig bryllupsreise med dårlig stemning! Det blir jo sikkert påvirket?? Vet ikke jeg!

Syns det er så grusomt det som har skjedd der nede, har helt vondt i magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når skal du dra da? Jeg ville ikke dratt nå i romjulen, men om en liten stund er det vel greitt. Hua Hin er vel 70 mil fra områdene som er blitt rammet vil jeg tro.

Husk også at vanlige avbestillingsregler gjelder til Hua Hin og Samui, da dette er langt fra de ramma områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal ikke dra før i februar... selve reisen er ikke betalt, kun depositum på 2000... så det er ikke noe problem med avbestilling tror jeg.. har ikke bestillt via vanlig charter heller, siden vi skal til india rett etter thailand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir noen dårlig stemning i Hua Hin. Mange lever av turismen i disse områdene, og de kommer nok til å bli glade hvis folk fortsetter å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hua Hin er vel 70 mil fra områdene som er blitt rammet vil jeg tro.  

Husk også at vanlige avbestillingsregler gjelder til Hua Hin og Samui, da dette er langt fra de ramma områdene.

Må man virkelig reise selv om det er langt unna? Kan ikke vannet være forurenset f.eks? Epedemier kan vel spre seg utover de rammede områdene? Vi skal liksom til Koh Samui i begynnelsen av februar, og vi har betalt..

Jeg også tenker det sikkert er dårlig stemning der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koh Samui og Hua Hin ligger inni Gulfen, mens ulykken rammet stedene i Thailand som ligger ut mot Indian Sea.

Se kart her: http://www.lonelyplanet.com/mapshells/sout...nd/thailand.htm

Jeg tror det er liten sjans for at det er noe forurensing av vannet og epedemier der. Antageligvis kommer det til å være flere turister der, siden de fleste plassene i sør nå er rammet.

Man må jo ikke reise, men vanlige avbestillingsregler gjelder til disse områdene.

Vi skal selv til Thailand i februar, og kommer til å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du i reisebyrå eller Vilde?! Jeg vet det er på andre siden, men vannet "møtes" jo nede i Malaysia eller så. Men men, det spørs vel om vi drar, det ser jo utrolig flott ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må man virkelig reise selv om det er langt unna? Kan ikke vannet være forurenset f.eks? Epedemier kan vel spre seg utover de rammede områdene?

I følge Folkehelseinstituttet er det liten fare for epidemier etter naturkatastrofer. Det er en myte at det plutselig begynner å florere med sykdommer. Det eneste som kan skje, er at folk får i seg vann som er forurenset av kloakk, og da vil man få oppblomstring av diare i de rammede områdene. Andre sykdommer kan ikke uten videre begynne å spre seg. Lik kan heller ikke i seg selv spre sykdommer og er ikke farlige selv om de havner i vann, annet enn altså for diaré for dem som blir direkte rammet. Les mer på www.fhi.no om du ikke tror meg :)

Jeg har selv to ganger reist i Midtøsten etter at store hendelser har ført til lite turisme (Egypt like etter 11. september og Jordan like før Irak-krigen) og har funnet ut at det lureste man kan gjøre som turist, er nettopp å reise i kjølvannet av slike ting. Du finner nemlig området rensket for andre turister og kan boltre deg på god plass og kan prute på prisene. I Jordan bodde vi billig på luksushotell fordi det knapt var turister der da i det hele tatt, mens vi i Egypt hadde strendene for oss selv og så alle severdighetene uten å stå i en eneste kø.

Thailand i februar er sikkert helt ideelt. Den verste uroen har lagt seg, men turistene holder seg fortsatt hjemme, nettopp fordi de fleste tenker som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville ikke ha reist. Jeg tenker på alle de som mistet livet sitt og ble dratt ut i havet. Bare tanken på at det finnes mange lik der ute mens jeg er ute og svømmer får meg til å grøsse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist. Ettersom det er over en måned til, og de områdene ligger så langt unna. Mange som lever av turistene, og blir ikke noe bedre om folk slutter å komme dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...