Gå til innhold

Kjenner og lukter sitron her inne.

Fremhevede innlegg

Gjest Aktivdame
Skrevet

Er vel pga så mye gretne personer som kommenterer mine innlegg.

De som tror de er så mye bedre en andre. Man kjenner og hører nesten den spydige undertoner gjennom kommentarene.

Hva feiler deg som må angripe folk på nett Slik?  

Hva jeg vil med denne tråden? 

Jo fortelle deg som nå hadde tenkt å kommentere spydig. Ikke bruk energi på det. Bruk energien din på noe positivt istedet . Som for 1 gangs skyld. Se om du kan prøve å være positiv i dine svar. 

Sikkert alt for mye å be om. Var verdt forsøket uansett.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Cry me a river. :)

Anonymkode: 70c3e...105

• Liker 3
Gjest Aktivdame
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cry me a river. :)

Anonymkode: 70c3e...105

😂😂🤣

AnonymBruker
Skrevet

:sFun_sleeping:

Anonymkode: 25df1...b18

Gjest Aktivdame
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

:sFun_sleeping:

Anonymkode: 25df1...b18

Sov godt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du med disse intetsigende trådene dine egentlig?

Anonymkode: 68af1...068

• Liker 3
Skrevet (endret)
14 timer siden, Aktivdame skrev:

Hva feiler deg som må angripe folk på nett Slik?  

På en måte har du rett i at det "feiler" folk noe som må angripe andre folk. Saken er vel at de som angriper har et problem selv. De har ikke lært seg hvordan man skal kommunisere og føre en diskusjon på høyt nivå, eller kanskje de ikke har lært seg normal folkeskikk. 

Det er mange stakkarslige folk rundt omkring. 

Derfor skal vi ha dette i øyemål når vi føler vi blir angrepet. 

Tror f.eks ikke det kan lønne seg å angripe stygt tilbake. Det blir som oftest bare enda mer sinte/leie frustrerende følelser hos begge parter. 

Sitat

Bruk energien din på noe positivt istedet . Som for 1 gangs skyld. Se om du kan prøve å være positiv i dine svar. 

Sikkert alt for mye å be om. Var verdt forsøket uansett.

Ja, det er fint å være positiv i svarene. Det er fint du påpeker.

Men ser du selv at hvis vi analyserer enkelt dine setninger, så er ikke du så positiv selv i din måte å skrive på her?

F.eks hvis vi ser på dine setninger. Er de positive eller negative: 

Din overskrift: Kjenner og lukter sitron her inne   = Utelukkende negativt

Er vel pga så mye gretne personer som kommenterer mine innlegg    = Utelukkende negativt     

De som tror de er så mye bedre en andre.    = Negativt

Man kjenner og hører nesten den spydige undertoner gjennom kommentarene.   = Utelukkende negativt

Hva feiler deg som må angripe folk på nett Slik?    = Utelukkende negativt

Hva jeg vil med denne tråden?   = Positivt

Jo fortelle deg som nå hadde tenkt å kommentere spydig. Ikke bruk energi på det.   = Verken positivt eller negativt. Det kan leses som at du forventer at noen hadde tenkt å kommentere spydig, og du bruker en formanende tone når du bruker uttrykk som: "Ikke bruk/ikke gjør/ikke....), og det er negativt.

Bruk energien din på noe positivt istedet . Som for 1 gangs skyld. = Hadde den første setningen din her stått alene, så hadde den vært utelukkende positiv. Men den neste setningen "Som for 1 gangs skyld" gjør at begge setningene er negative. 

Se om du kan prøve å være positiv i dine svar.  =  Positivt. Men du kunne godt utelatt  "Se om du kan prøve" Litt ovenfra og ned holdning, hvis du skjønner: (Jeg kan, men du kan prøve)

Sikkert alt for mye å be om.  = Utelukkende negativt. Du har ingen høye forventninger til lille meg, sier det meg.

Var verdt forsøket uansett.   = Negativt.      Hvorfor var det verdt det? Fordi det gjorde deg godt å skrive det? Du har jo ingen forventning? Du har ikke fått innfridd noe? 

Hvis jeg skal tolke ditt innlegg og si hva mitt inntrykk er, så høres du ut som en person som har tatt deg/tar deg nær av kommentarer som er eller du har oppfattet som sårende og/eller spydige. Du angriper igjen med spydighet. 

Jeg tror på at de som ikke kan gi et "smil", de trenger å få et "smil".

Noen klarer rett og slett ikke å kommunisere ordentlig fordi de ikke har lært/har dårlige erfaringer/traumatiske opplevelser/evner ikke mm. La de heller være i fred, kom deg unna, eller gi dem et smil :)

Endret av exictence
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At du gidder disse klagetrådene :veslejenta: Har du ikke forstått det enda? Det har med måten du svarer tilbake på. Du oppleves som syrlig og skarp i svarene dine, og det liker ikke folk. 

Prøv å vise litt ydmykhet når du svarer. Kanskje vil du oppleve KG mer positiv. 

Skill mellom hva som er mobbing og hva som er konstruktiv kritikk. 

Det er er mitt råd. 

Anonymkode: 6ec7d...17e

• Liker 1
Gjest Aktivdame
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sette hodet ditt i tankespinn.

Gjest Aktivdame
Skrevet (endret)
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du gidder disse klagetrådene :veslejenta: Har du ikke forstått det enda? Det har med måten du svarer tilbake på. Du oppleves som syrlig og skarp i svarene dine, og det liker ikke folk. 

Prøv å vise litt ydmykhet når du svarer. Kanskje vil du oppleve KG mer positiv. 

Skill mellom hva som er mobbing og hva som er konstruktiv kritikk. 

Det er er mitt råd. 

For meg gjør det ingenting at folk er sir å gretten i kommentarene sine. Det går utover dem selv til slutt.

Om jeg ikke liker en tråd, så går ikke jeg løs på trådstarter. Jeg diskutere det tråden handler om. Det er det en stor forskjell på. Å diskutere sak og ikke ts som du her gjør.  Er folk spydig mot meg som person. Så svarer jeg spydig igjen  og igjen og igjen. Til de går lei og går sin veg.

Endret av Aktivdame
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg lurt på mange ganger jeg også. Oppmerksomhet er den mest dekkende beskrivelsen for denne tråden. 

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke meninga å være stygg, men nå har du vært her i ei uke, og allerede rukket å markere deg som en bruker som lager tråder om andre brukeres forumoppførsel, hvordan forumet er, og alt som er galt her. Kanskje du bør ta deg litt tid til å bli kjent med hvordan forumet fungerer, hvordan ting er her inne, før du bestemmer deg for alt som er galt her? Forstå meg rett, det er greit med innspill selv fra nye brukere, og noen ganger kan et utenfra-perspektiv være greit, men for meg virker det veldig arrogant å holde på sånn. 

• Liker 3
Gjest Aktivdame
Skrevet
1 time siden, exictence skrev:

På en måte har du rett i at det "feiler" folk noe som må angripe andre folk. Saken er vel at de som angriper har et problem selv. De har ikke lært seg hvordan man skal kommunisere og føre en diskusjon på høyt nivå, eller kanskje de ikke har lært seg normal folkeskikk. 

Det er mange stakkarslige folk rundt omkring. 

Derfor skal vi ha dette i øyemål når vi føler vi blir angrepet. 

Tror f.eks ikke det kan lønne seg å angripe stygt tilbake. Det blir som oftest bare enda mer sinte/leie frustrerende følelser hos begge parter. 

Ja, det er fint å være positiv i svarene. Det er fint du påpeker.

Men ser du selv at hvis vi analyserer enkelt dine setninger, så er ikke du så positiv selv i din måte å skrive på her?

F.eks hvis vi ser på dine setninger. Er de positive eller negative: 

Din overskrift: Kjenner og lukter sitron her inne   = Utelukkende negativt

Er vel pga så mye gretne personer som kommenterer mine innlegg    = Utelukkende negativt     

De som tror de er så mye bedre en andre.    = Negativt

Man kjenner og hører nesten den spydige undertoner gjennom kommentarene.   = Utelukkende negativt

Hva feiler deg som må angripe folk på nett Slik?    = Utelukkende negativt

Hva jeg vil med denne tråden?   = Positivt

Jo fortelle deg som nå hadde tenkt å kommentere spydig. Ikke bruk energi på det.   = Verken positivt eller negativt. Det kan leses som at du forventer at noen hadde tenkt å kommentere spydig, og du bruker en formanende tone når du bruker uttrykk som: "Ikke bruk/ikke gjør/ikke....), og det er negativt.

Bruk energien din på noe positivt istedet . Som for 1 gangs skyld. = Hadde den første setningen din her stått alene, så hadde den vært utelukkende positiv. Men den neste setningen "Som for 1 gangs skyld" gjør at begge setningene er negative. 

Se om du kan prøve å være positiv i dine svar.  =  Positivt. Men du kunne godt utelatt  "Se om du kan prøve" Litt ovenfra og ned holdning, hvis du skjønner: (Jeg kan, men du kan prøve)

Sikkert alt for mye å be om.  = Utelukkende negativt. Du har ingen høye forventninger til lille meg, sier det meg.

Var verdt forsøket uansett.   = Negativt.      Hvorfor var det verdt det? Fordi det gjorde deg godt å skrive det? Du har jo ingen forventning? Du har ikke fått innfridd noe? 

Hvis jeg skal tolke ditt innlegg og si hva mitt inntrykk er, så høres du ut som en person som har tatt deg/tar deg nær av kommentarer som er eller du har oppfattet som sårende og/eller spydige. Du angriper igjen med spydighet. 

Jeg tror på at de som ikke kan gi et "smil", de trenger å få et "smil".

Noen klarer rett og slett ikke å kommunisere ordentlig fordi de ikke har lært/har dårlige erfaringer/traumatiske opplevelser/evner ikke mm. La de heller være i fred, kom deg unna, eller gi dem et smil :)

HEHE. Måtte le.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Aktivdame skrev:

For meg gjør det ingenting at folk er sir å gretten i kommentarene sine. Det går utover dem selv til slutt.

Om jeg ikke liker en tråd, så går ikke jeg løs på trådstarter. Jeg diskutere det tråden handler om. Det er det en stor forskjell på. Å diskutere sak og ikke ts som du her gjør.  Er folk spydig mot meg som person. Så svarer jeg spydig igjen  og igjen og igjen. Til de går lei og går sin veg.

Leser du selv hva du skriver, eller skriver du for å skrive? Jeg svarte deg på utsagnet ditt i tråden, og jeg var saklig. 

Problemet ligger ikke alltid hos alle andre, men noen ganger må man se seg omkring for å finne ut hvordan en selv opptrer i tråder. Jeg har sett deg på mange tråder hvor du har debattert de siste dagene, og jeg har dannet meg et inntrykk av din væremåte på KG. 

• Liker 4
Gjest C.Tramell
Skrevet

Hvis du holder opp med den belærende og bebreidende tonen får du færre negative kommentarer. 

Gjest Aktivdame
Skrevet
2 minutter siden, Søgni skrev:

Det er ikke meninga å være stygg, men nå har du vært her i ei uke, og allerede rukket å markere deg som en bruker som lager tråder om andre brukeres forumoppførsel, hvordan forumet er, og alt som er galt her. Kanskje du bør ta deg litt tid til å bli kjent med hvordan forumet fungerer, hvordan ting er her inne, før du bestemmer deg for alt som er galt her? Forstå meg rett, det er greit med innspill selv fra nye brukere, og noen ganger kan et utenfra-perspektiv være greit, men for meg virker det veldig arrogant å holde på sånn. 

Forumet er fint det. Jeg ser bare at det tydelig er noen som kaller forumet for noe det ikke er. Og ser jeg var ikke alene om å se det. Jeg går heller ikke inn på tråder , som langt ifra intresere meg. Bare for å spy dritt om ts for at jeg ikke liker alle ts sine tråder. Ikke går jeg innpå tråder som jeg ikke har interesse av.

Jeg leser tråder og kommenterer tråder som gir meg noe. Som tips jeg kan bruke til det som jeg har interesse av.

Og derfra vil jeg bare si at om du ikke liker mine tråder. Hvorfor kommer du stadig innpå dem. Og ikke klarer annet en å kommentere? Det er noe jeg lurer på.

Det er jo klart jeg treffer punkter til mange her inne. For i enkelte tråder er engasjementet stort. Også på positiv måte fra mange.  Så ja du har et valg. Jeg ser mange ting. Setter ting på spissen , treffer helt klart flere ganger.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Søgni skrev:

Det er det jeg har sett jeg også, og prøvde å få frem på en saklig måte.

Jeg har sett ts på mange underforum og tråder den siste uken, og jeg har sett hvordan ts har svart i de forskjellige trådene.

Det er mine øyne som leser trådene, og jeg har har lest at bruker svarer krast, syrlig, litt frekt og snur det til at andre er mobbere at andre operer som en gjeng. 

• Liker 1
Gjest Aktivdame
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser du selv hva du skriver, eller skriver du for å skrive? Jeg svarte deg på utsagnet ditt i tråden, og jeg var saklig. 

Problemet ligger ikke alltid hos alle andre, men noen ganger må man se seg omkring for å finne ut hvordan en selv opptrer i tråder. Jeg har sett deg på mange tråder hvor du har debattert de siste dagene, og jeg har dannet meg et inntrykk av din væremåte på KG. 

Hva du mener eller ikke om meg kan jeg ikke si at jeg tar innover meg. Du kjenner meg ikke. Jeg kjenner deg ikke. Å bryr meg ikke om å analyser folk på slike forumer. Du må bare fortsette å analyser meg. Du kommet nok aldri til bunns.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...