Gå til innhold

Beste p pillen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger råd for en bra p pille. Jeg går på Cerazette, og jeg elsker den pga humørsvingningene er ikke der å plager meg. Men jeg blør jo konstant! Noen som vet noe som er bra mellom humør og ingen blødninger?

Anonymkode: 00ed7...01c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Microgynon har jeg hørt er hel super, alle venninnene mine bruker den, selv bruker jeg p-stav pga stabilt forhold og legen vil heller gi meg langtidsprevansjon som er sikker og ikke skadelig osv. Hadde mye småblødninger i et par måneder, så mistet jeg mensen, digg :D 

Anonymkode: 1c8a7...b59

Skrevet

Eneste jeg ikke har hatt noen problemer med er Loette så er de jeg går på nå. Eller jeg har bytta til Almina siden det er samme virkestoffet som Loette, men billigere 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en p-pille vært den beste, hadde alle gått på den. Vi er alle forskjellige og må finne den pillen som passer best for vår kropp. Du kan ikke velge en type p-pille fordi ei på kvinneguiden sier den er bra.

Anonymkode: 8d0a7...e1e

• Liker 6
Skrevet

Jeg får for øvrig normale menstruasjonsblødninger på di pillene.. Er i mot at man skal drive å "fjerne" mensen. Er en grunn til at man får det 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Fame skrev:

Jeg får for øvrig normale menstruasjonsblødninger på di pillene.. Er i mot at man skal drive å "fjerne" mensen. Er en grunn til at man får det 

Men du er for at man skal trappe syklusen full av kunstige hormoner? Å hoppe over mensen er ikke farlig og sikrer deg bedre mot gravidiet.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du er for at man skal trappe syklusen full av kunstige hormoner? Å hoppe over mensen er ikke farlig og sikrer deg bedre mot gravidiet.

Jeg sa ikke at det var farlig ;)

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Fame skrev:

Lurer på om du tenker det samme etter 30-35 år med mensen? Man blir dritlei!! Nei det er nymotens tider der man faktisk er opplyst om at man trenger ikke mensen 12-13 ganger i året. Hurra for det sier jeg!!:nordvesta:

Anonymkode: 4ac37...36d

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om du tenker det samme etter 30-35 år med mensen? Man blir dritlei!! Nei det er nymotens tider der man faktisk er opplyst om at man trenger ikke mensen 12-13 ganger i året. Hurra for det sier jeg!!:nordvesta:

Anonymkode: 4ac37...36d

Tror du jeg nettopp har kommet i puberteten? Bare lurer

AnonymBruker
Skrevet

Går på zoely og får humørsvingninger, men tar den kl 22 så da merker jeg ikke svingningene siden det er om natta jeg da får de (4-6 t etter jeg har tatt dem) :) 

Anonymkode: a95cd...b8e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Fame skrev:

Tror du jeg nettopp har kommet i puberteten? Bare lurer

Det er ingen grunn til å ha menstruasjon på p-piller siden du ikke har syklus, så veldig merkelig at du mener du skal ha menstruasjon når du ikke har eggløsning. Er du i mot å ikke ha syklus må du nesten ikke ta p-piller. 

• Liker 5
Skrevet

Det er ingen grunn til å ha menstruasjon på p-piller siden du ikke har syklus, så veldig merkelig at du mener du skal ha menstruasjon når du ikke har eggløsning. Er du i mot å ikke ha syklus må du nesten ikke ta p-piller. 

Kan jeg ikke bare få lov til å gå på pillene, få normal syklus som kommer når den skal og går når den skal, uten at folk skal diskutere på det? O.o

AnonymBruker
Skrevet

Microgynon her!

Går rett til neste pillebrett, ingen mensen. Ingen endometriosesmerter da. Men dersom jeg glemmer ei pille, så kommer dem 14-18 timer etter når den skulle blitt tatt.

Anonymkode: 2e726...b38

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mye humørsvigninger og ble deppa av å gå på Microgynon, så den funket ikke for meg. Kunne heller ikke hoppe over mensen uten å få blødning.

Anonymkode: 37546...64c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fame skrev:

Kan jeg ikke bare få lov til å gå på pillene, få normal syklus som kommer når den skal og går når den skal, uten at folk skal diskutere på det? O.o

Du får ikke normal syklus som kommer som den skal når du tar p-pillen. Syklus handler ikke kun om menstruasjon ;) Du får menstruere så mye du bare gidder, men syklus har du ikke. Det er derfor du tar p-piller i grunn. Hvis du fikk eggløsning og oppbygning av livmorslimhinnen på p-pillen hadde det ikke vært vits å ta p-piller. Hele hensikten til p-piller er å ikke ha syklus. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Microgynon og er veldig fornøyd! Ingen bivirkninger, slipper mensensmerter og mensen (bare går videre på nytt brett) og har ikke fått humørsvingninger eller noe. 

Anonymkode: a4198...bba

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke normal syklus som kommer som den skal når du tar p-pillen. Syklus handler ikke kun om menstruasjon ;) Du får menstruere så mye du bare gidder, men syklus har du ikke. Det er derfor du tar p-piller i grunn. Hvis du fikk eggløsning og oppbygning av livmorslimhinnen på p-pillen hadde det ikke vært vits å ta p-piller. Hele hensikten til p-piller er å ikke ha syklus. 

Herregud, man har allikevel en syklus. Da jeg gikk uten piller så kom mensen og varte gjerne en måned, stoppet en ukes tid, kom tilbake og varte en måned. Så for meg setter jeg pris på at mine piller gjør at den kommer og går når den skal. Greit? Fint

Skrevet

det er individuelt hvordan man reagerer på ulike p-piller så man må bare prøve seg frem, men sjansen for blodpropp er jo størst ved bytte/oppstart av ny p-pille så bør ikke bytte merke for ofte. hør med legen din. jeg går selv på Cerazette og har ikke hatt en eneste liten blødning siden jeg starta på den :) 

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Fame skrev:

Herregud, man har allikevel en syklus. Da jeg gikk uten piller så kom mensen og varte gjerne en måned, stoppet en ukes tid, kom tilbake og varte en måned. Så for meg setter jeg pris på at mine piller gjør at den kommer og går når den skal. Greit? Fint

Nei man har ikke syklus.. Og p-piller har mer syntetiske homoner + øker blodpropfaren. Ikke uttal deg om ting du ikke vet nok om. Hvis du vil ha det "sunneste" så velg spiral, p-stav eller noe uten hormoner, grunnen til at man "mister" mensen er pga fordi slimhinnen i livmoren ikke utvikles til å gi blødning, det er ikke skadelig på noen måte. 

Som sagt mange som velger Microgynon pga lite bivirkninger, relativt lite hormoner osv.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei man har ikke syklus.. Og p-piller har mer syntetiske homoner + øker blodpropfaren. Ikke uttal deg om ting du ikke vet nok om. Hvis du vil ha det "sunneste" så velg spiral, p-stav eller noe uten hormoner, grunnen til at man "mister" mensen er pga fordi slimhinnen i livmoren ikke utvikles til å gi blødning, det er ikke skadelig på noen måte. 

Som sagt mange som velger Microgynon pga lite bivirkninger, relativt lite hormoner osv.

P-pillene overstyrer kroppens egen menstruasjonssyklus ved å etterligne den.

Man har en syklus, men den er ikke den normale som man pleier å ha. Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...