Gå til innhold

Fått tilbud om ny jobb i dag, men...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vet rett og slett ikke om jeg orker en slik jobb. Det er en selgerjobb der jeg må ringe bedrifter på dagtid. Og det at jobben er på dagtid er vel det eneste jeg ser på som positivt. Jeg sa jeg måtte tenke på det noen dager. Jeg tror nemlig jeg kommer til å syntes det blir en veldig ensidig og lite utfordrende jobb.

Hadde egentlig tenkt å takke nei med en gang. Men så tenkte jeg kanskje det er bedre å ha noe jobb enn ingen jobb når jeg skal søke på andre jobber? Tenkte også å vurdere å spørre om en 80% stilling med fri for eks en dag i uken. Da kan jeg være sammen med datteren min på 1,5 år litt mer også..

Men hva hvis jeg ikke orker å jobbe der mer enn 2-3 måneder? Det ser jo heller ikke bra ut på en CV? Er det bedre å være arbeidsledig en liten stund? Har nemlig søkt noen andre jobber (ikke selgerjobb) og tror jeg kan komme til intervju på iallefall en av de. Dette er drømmestillingen, så jeg er så redd hvis jeg takker ja til en annen jobb med de oppsigelsesfrister som da gjelder..

Uff for et dilemma.. Noen som kan motivere meg litt, eller komme med en kommentar eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og dessuten får du vel prøvetid de første seks månedene? Da er oppsigelsesfristen bare 14 dager.

Det er lettere å få jobb mens man er i jobb, så takk ja og prøv noen måneder ihvertfall. Men si at du vil ha prøvetid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du bør nok prøve dette i noen måneder før du dømmer det helt.

Det er mye lettere å få jobb når man er i jobb.

En selger må motivere seg selv hver dag: det er jo en utfordring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bestandig du står sterkere med jobb når due r jobbsøker.

Men hvorfor søke på en jobb du egentlig ikke vil ha?

Men tror nok det er bedre for jenta di at du har jobb, enn å ikke ha noen jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta jobben. Om ikke annet er det penger (som du har jobbet for selv) og noe å gjøre om dagene. Det er bedre å ha hatt en midlertidig jobb 2-3 mnd enn å ha vært hjemme på sofaen i 2-3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ikke bestandig du står sterkere med jobb når due r jobbsøker.

Men hvorfor søke på en jobb du egentlig ikke vil ha?

Men tror nok det er bedre for jenta di at du har jobb, enn å ikke ha noen jobb.

Jeg søkte ikke på jobben. Det var gjennom et rekrutteringsbyrå. Jeg ringte å takket nei i dag faktisk. Jeg ser på det som skikkelig urelevant i forhold til hva jeg vil jobbe med...

Takk for alle "RÅD" OG INNSPILL..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da er du jo litt kresen....i dagens jobbmarked er det flust av høyt utdannede menensker innen juss, økonomi, medisin osv., som jobber med vaskejobber, gatekjøkken, klesbutikker, kassen på Rimi, feier parker/gater, parkvesenet, perkeringsvakter, telefonselgere, resepsjonister, selgere og andre kjipe yrker.

Det er mange som er i urelevante jobber, fordi de vet at de en gang vil få en relevant jobb. Derfor har du i grunnen opptrådt ganske bortskjemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var arbeidsledig i en periode og jeg tok ikke slike jobber. Jeg kunne godt ha sittet i kassa på Rimi eller tilsvarende, men de jobbene ble jeg ikke tilbudt for jeg var overkvalifisert (!)... telefonsalg derimot, var dteflust av. Det hadde brutt meg ned og gjort både meg og arbeidsgiver svært ulykkelige. Og ja, jeg har forsøkt det før, så jeg vet hva jeg snakker om.

Jeg synes derfor ikke det nødvendigvis er bortskjemt å takke nei, men vitner om selvinnsikt.

Bortsett fra det; ja, det er lurere å være i jobb når du søker jobb. Samme hva slags jobb.

Bruk et vikarbyrå, der har man korte kontraktsperioder, da er det helt fint å søke jobb ved siden av og du kan fort starte i ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for tipset Tusenfryd. Jeg har faktisk tenkt på vikarbyråer. Men samtidig er det faktisk en god del jobber jeg kan søke på nå. Og så har jeg en midlertidig jobb som er relevant enn telefonsalg. Jeg nevnte ikke hva det var fordi jeg har lyst til å være anonym her akkurat nå. Jeg har denne jobben max ut februar. Kanskje kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...