AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #41 Del Skrevet 4. juni 2017 På Saturday, May 13, 2017 den 20.21, VolvoV70 skrev: Hei, jeg er ei jente som akkurat har fylt 19år. Jeg har mopedlappen fra før av, men driver nå med og skaffe meg bil lappen. Jeg har tatt mye av de obligatoriske tingene i og med at jeg har hatt moped lappen siden jeg var 16, og jeg har allerede bestått teorien på bil nå i januar på første forsøk. Jeg hadde 2 kjøretimer rett før nyttår og kjørelæreren min sa at jeg neste gang kanskje kunne komme opp til nivå 2 om jeg kjørte en god del hjemme til neste kjøretime. Jeg har en liten deltidsstilling i butikk, men det er ikke mye jeg sitter igjen med etter utgifter, det er ikke nok til livsopphold i det heletatt. Jeg har ikke fått noe vakter på jobben i sommer ettersom min sjef har gått på en missforståelse! Jeg har heller ingen familie som har råd til og spytte inn penger til lappen, jeg må betale alt selv. Jeg har planer om å flytte ut med kjæresten min etter sommeren, men det blir problematisk i forhold til at det blir motorvei til jobb der scooteren ikke kommer godt med. Jeg har også av personlige årsaker her hjemme hatt lyst til og flytte ut lenge, og trenger virkelig og komme meg vekk herfra ganske kjapt. Jeg kjører fint bil, men pengene er det som stopper opp. Og jeg blir så frustrert! Noen som har vært i lignende situasjon? -Hvor mye betalte du for lappen? Legg ved årstall. Nav betalte. Anonymkode: 54e8f...000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #42 Del Skrevet 5. juni 2017 I 2013 brukte jeg ca 36000 på lappen. Hadde så og si alle kjøretimer på skolen. Jeg brukte stipendet jeg fikk til å betale. Anonymkode: 50af5...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #43 Del Skrevet 5. juni 2017 Husker ikke hva jeg betalte for lappen, men venta med å ta den til slutten av lærlingetiden da lønna var høyere. Betalte alt selv. Vent med å flytte hjemmefra til du har lappen, det koster å ta lappen. Men det blir faktisk fort dyrer å faktisk ha en bil i husholdningen... Anonymkode: 99dac...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #44 Del Skrevet 7. juni 2017 Jeg tok lappen høsten/vinter 2015. Er godt voksen og har aldri hatt lappen før. Betalt da følgelig alt selv. Tok den i Oslo og havnet på ca 22k med oppkjøring. Anonymkode: c4bbc...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmir Skrevet 15. juni 2017 #45 Del Skrevet 15. juni 2017 Jeg venta til jeg hadde behov for lappen og sparte over en lengre periode. Tok førerkortet da jeg var 26. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettsa Skrevet 15. juni 2017 #46 Del Skrevet 15. juni 2017 Jeg brukte 30 000 i 2011, da hadde jeg passert 30 år, så jeg var sent ute. Fikk ikke økonomisk hjelp hjemme derfor drøyd det. Er i fulltidsjobb så jeg brukte pengene jeg tjente. I tillegg overtok jeg mammas gamle bil. Øvelseskjørte med bilen når jeg hadde ledsager. Brukte over 1 år på dette. Lykke til😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #47 Del Skrevet 15. juni 2017 På 13.5.2017 den 20.21, VolvoV70 skrev: Hei, jeg er ei jente som akkurat har fylt 19år. Jeg har mopedlappen fra før av, men driver nå med og skaffe meg bil lappen. Jeg har tatt mye av de obligatoriske tingene i og med at jeg har hatt moped lappen siden jeg var 16, og jeg har allerede bestått teorien på bil nå i januar på første forsøk. Jeg hadde 2 kjøretimer rett før nyttår og kjørelæreren min sa at jeg neste gang kanskje kunne komme opp til nivå 2 om jeg kjørte en god del hjemme til neste kjøretime. Jeg har en liten deltidsstilling i butikk, men det er ikke mye jeg sitter igjen med etter utgifter, det er ikke nok til livsopphold i det heletatt. Jeg har ikke fått noe vakter på jobben i sommer ettersom min sjef har gått på en missforståelse! Jeg har heller ingen familie som har råd til og spytte inn penger til lappen, jeg må betale alt selv. Jeg har planer om å flytte ut med kjæresten min etter sommeren, men det blir problematisk i forhold til at det blir motorvei til jobb der scooteren ikke kommer godt med. Jeg har også av personlige årsaker her hjemme hatt lyst til og flytte ut lenge, og trenger virkelig og komme meg vekk herfra ganske kjapt. Jeg kjører fint bil, men pengene er det som stopper opp. Og jeg blir så frustrert! Noen som har vært i lignende situasjon? -Hvor mye betalte du for lappen? Legg ved årstall. Betalte 36 000 for alt da jeg ikke hadde familie eller noen å øvelseskjøre med. Jeg jobbet rævva av meg for å ha råd da jeg bodde alene med husleie på 5500,- i mnd. Så jeg hadde en jobb som gikk fra kl 05.00 på morgenen. Ferdig 13. Da rakk jeg å sykle til den andre jobben og skifte og spise før jeg jobbet fra 14-20.30. I blant tok jeg buss hjem om kvelden eller så syklet jeg. Jobbet dagjobb 5 dager i uken og kveldsjobb 3 dager + annen hver helg. Fikk en ordning hos sjefen at jeg ikke delte vakta mi på lørdager med noen andre så jeg tjente fra 10-18 i stedet for halv lørdag osv. Ei vanlig lønning ble da rett rundt 30 000 i mnd. Så med mat, husleie, strøm, TV og Internett hadde jeg vel rundt 10-12 000 i faste utgifter. Anonymkode: 46980...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krakk Skrevet 15. juni 2017 #48 Del Skrevet 15. juni 2017 Brukte alle pengene jeg fikk til konfirmasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 15. juni 2017 #49 Del Skrevet 15. juni 2017 Brukte 20.000 for tre år siden. Øvelseskjørte veldig mye hjemme - og betalte alt selv. Brukte lønna fra deltidsjobben og konfirmasjonspengene. Fikk oppkjøring + to kjøretimer rett før av foreldrene mine til 18 årsdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #50 Del Skrevet 15. juni 2017 Jeg betalte alt selv. Bodde for meg selv og hadde en deltidsjobb. Men dette var i 2002, betalte 13000. Anonymkode: a03a5...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå