Gå til innhold

Erstatningskrav etter nettsvindel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For eksakt 1 år siden så overførte jeg penger for en mobil jeg skulle kjøpe på Finn.no, fikk selvsagt aldri mobilen. (Veldig dumt av meg selvfølgelig, skal aldri gjøre noe slik igjen) Anmeldte dette da jeg fikk melding fra politet at Finn.no har sagt ifra om at jeg har blitt svindlet, og at de har fått flere anmeldelser om samme mannen som har svindlet meg, så de ville gjerne få så mange anmeldelser som mulig. Fikk da en melding noen uker senere om at politet hadde funnet mannen, og jeg skulle få igjen pengene om jeg sendte inn ett enkelt skjema til sismo, statens innkrevingssentral. Det gjorde jeg i juli, fikk aldri noe respons. Spurte igjen i oktober, fikk da svar om at jeg skulle få igjen pengene mine, men at de prøver å få penger fra mannen som svindlet. (Prøver?? Er det ikke bare å kaste han i fengsel om han ikke vil betale oss tilbake? Eller jeg regner med han får fengselsstraff uansett, men skjønner ikke hvorfor det hørest ut som de behandler han som en liten unge liksom) Men nok om det. 

Fikk endelig penger fra sismo sist måned.. men kun 20% av løpet jeg var svindlet for? Jeg hadde ingen forsikring som kunne dekke dette, men når de faktisk fikk tak i mannen som svindlet meg, har jeg ikke rett på at han betaler meg hele beløpet ?! Eller kommer jeg til å få små beløp nå og da???

Har prøvd å kontakte sismo, men nesten umulig å få kontakt med de. Noen som vet?

Anonymkode: 2d4d6...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tok du ikke ut forliksklage mot mannen? Der er det ett års foreldelse fra du skjønte eller burde skjønt at du har et krav på fyren. 

At du nå har fått 20 % kan skyldes at de ikke kan trekke fyren mer i den måneden, men nesten måned kan du få 20 % til. Etter 5 mnd har du fått alt. 

Anonymkode: 3710d...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har temmelig sikkert gjemt eller sløst bort pengene slik at ikke de får drevet dem inn. Du bør ikke regne med å få dem tilbake.

Anonymkode: b7e54...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tok du ikke ut forliksklage mot mannen? Der er det ett års foreldelse fra du skjønte eller burde skjønt at du har et krav på fyren. 

At du nå har fått 20 % kan skyldes at de ikke kan trekke fyren mer i den måneden, men nesten måned kan du få 20 % til. Etter 5 mnd har du fått alt. 

Anonymkode: 3710d...3a4

Jeg vet ikke alt for mye om dette, jeg trodde det var nok å anmelde til politi.. 

Ja, jeg trodde kanskje jeg kom til å få penger med ett måneds mellomrom, men nå er det 1,5 mnd siden.. får bare håpe jeg får mere penger etterhvert.

Anonymkode: 2d4d6...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har temmelig sikkert gjemt eller sløst bort pengene slik at ikke de får drevet dem inn. Du bør ikke regne med å få dem tilbake.

Anonymkode: b7e54...47b

Åja, så om han ikke har penger til å betale tilbake så er det helt greit da?!!! Hvordan i huleste gir det mening. 

Anonymkode: 2d4d6...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, så om han ikke har penger til å betale tilbake så er det helt greit da?!!! Hvordan i huleste gir det mening. 

Anonymkode: 2d4d6...12a

Så lenge han ikke tar seg lovlig registrert arbeid så får du ikke pengene dine. For da har ikke statens innkrevningsentral noen steder å ta pengene fra.

Norge er et paradis for svindlere. De kan drive på siden av loven, svindle folk om igjen og om igjen, og aldri stå til rette for svindelen annet enn kanskje en symbolsk kort fengselstraff.  Ofte blir sakene henlagt av politiet.

Det er nemlig slik vi har strafferett i Norge. Vi burer ikke folk inne i lang overskuelig fremtid. Hadde dette derimot skjedd borti statene så ville denne notoriske svindleren vært fengslet i mange år. Avhengig av hvilken stat så er det ikke uvanlig at slike personer får 5-10 år lange fengselsstraffer.

Anonymkode: dcb15...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...