AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #21 Skrevet 12. mai 2017 Trump er en fin gutt Anonymkode: 636ec...c78
Druid Skrevet 12. mai 2017 #22 Skrevet 12. mai 2017 (endret) @ops2 1. Det stemmer at det er mange inkompetente ledere som har gjordt tilsvarende blamerende oppsigelser før. Og jeg kjenner til flere tilfeller i Norge. Det å si opp noen offentlig før det er gjordt formelt, er typisk en nybegynnerfeil som gjøres av en leder som er arrogant og selvhøytidelig og ikke forstår hva han faktisk gjør ved en oppsigelse. Normalt sett ender det opp med en ubetydelig blemme, men vi har minst en sak i Norge , der dette endte opp med enorme kostnader (typisk fleretitalls millioner) for selskapet og der god stabsleder funksjon reddet selskapet og CEO sitt omdømme i saken. Gitt beskrivelsen av Comey, er Trump veldig heldig i hvordan dette spilte ut. Det finnes en del alternative sluttspill som kunne få dette til å se mye styggere ut. 2. Når ville det være rett å si opp Comey? Vel, vi kan trygt konkludere at ett par dager etter at han ber om mer penger for å etterforske Trump, er FEIL tid. Skulle han bruke argumentasjonen som han bruker BURDE det ha kommet tidligere. Men leser vi artikkelen du linker til om Comey sine disposisjoner, ville jeg ha ventet en par måneder. Comey framstår som lite politisk orientert, og garantert til å generere nok bølger i kjølevannet til at det ville være gode bipartisane grunner til å bli kvitt han når han ville. 3. Det er selvfølgelig en mulighet for at han bruker Comey som decoy. Det vil i så fall være enda mere problematisk. Hvis han bruker det som decoy for å slippe å granske for valgfusk, betyr det at han angriper TO diskusjoner rundt hans rett til presidentvervet. Det får Erdogan sin folkeavstemming på "Hei, kan jeg få bli deres despotiske diktator?" til å fremstå som akseptabelt. (Jeg tror ikke noe på det. Jeg tror på "arrogant, sint tulling" teorien; den passer bedre kjente fakta og personen Trump) 4. Jeg skal ikke uttale meg mye om Jim Crow kritikken; jeg er i konflikt med BÅDE Demokratene OG republikanerene på dette punktet og min oppfatning vil for alltid være ugjennomførlige i USA. (Ja, man skal selvfølgelig kreve ID. Og ja, det krever at alle amerikanere må ha ett offisielt ID fra senest året de blir stemmeberetiget. Prøv å kjøre et sånt politisk syn i USA :-) ) Men jeg vil rette på en detalj. Det er IKKE mulig å registrere seg til valg i California kun basert på ett sertifikat. Misforståelsen har oppstått siden man i California har gjordt det slik at man registrerer seg som velger på DMV (biltilsynet) Hvilket betyr at registreringen gjøres basert på eksisterende registrerte data om din tilhøring i California siden DMV har naturlig rett til å forholde seg til folkeregisteret i California (hvilket er grunnen til at denne løsningen). Dermed kan du ikke være en ulovlig mexicaner med californisk sertifikat og ende opp som californisk velger. Det finnes enorme problemer med valgsystemet i USA, og mye må løses, og Trump ansatte en relativt dyktig fyr som skulle jobbe med det. Jeg må ærlig innrømme at det vil være synd hvis det stemmer at dette er terminert. Endret 12. mai 2017 av Druid
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #23 Skrevet 12. mai 2017 Det finnes bare en måte å støtte Trump på og det er å støtte han blindt. Så har ikke noe å si hva Trump gjør. Trump kan utnevne Putin til utenriksminister og likevel vil fansen nekte for at Trump er i lomma på Russland. Anonymkode: c1837...3a9 2
ops2 Skrevet 13. mai 2017 #24 Skrevet 13. mai 2017 (endret) 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes bare en måte å støtte Trump på og det er å støtte han blindt. Så har ikke noe å si hva Trump gjør. Trump kan utnevne Putin til utenriksminister og likevel vil fansen nekte for at Trump er i lomma på Russland. Anonymkode: c1837...3a9 Jeg blir bare så lei av media og hvordan de har bestemt seg for en hard linje. Ved å lese hva annet Trump gjør, er det helt klart en skjev fordeling av saker som setter Trump i et dårlig lys. Nå har du denne saken med oppsigelsen av Trump. Den har kokt ned til "Vel, han gjorde det på feil tidspunkt" og "Det Hvite Hus skulle håndtert oppsigelsen bedre". Sammenlign det med den sjokk og gru innledningen som saken ble kjørt ut med, og det totale fravær av å kjøre noen sak som korrigerer det første inntrykket. Det starter med sammenligninger til Watergate, krav om at han må stilles for riksrett, tyranni, diktator, nære medarbeidere truer med å gå av og så videre. DENNE gangen skal vi ta'n! Nå har han gjort noe som han ikke kommer unna! Jeg leste en ironisk amerikansk artikkel: Vel, han sparket en person som hver eneste person i Washington, unntatt James B. Comeys kone, har sagt burde vært erstattet.. Disse tre personene over var noen av de som kritiserte Comeys oppsigelse hardest, trakk paraleller til Watergate, og kjørte fram konspirasjonsteorien om Russland igjen. La oss begynne med Bernie Sanders. Han sa om Comey: “I think he should take a hard look at what he has done. And I think it would not be a bad thing for the American people if he did step down,” said Sanders, “I think that Comey acted in an outrageous way during the campaign and, you know, no one can say that this was decisive and this was what elected Trump, but clearly his behavior during the campaign in terms of what he said in the week or two before the election was unacceptable.” http://www.huffingtonpost.com/entry/bernie-sanders-james-comey_us_587b8d67e4b0b3c7a7b1ce35 Nancy Pelosi: "Maybe he's not in the right job," Pelosi said. "I think that we have to just get through this election and just see what the casualties are along the way." The former House speaker said Comey had made a "mistake" by sending a letter to Congress about the new review of emails potentially related to Clinton's private server after not recommending prosecution earlier this summer. She alleged that he had a "double standard" given reports that Comey at other points did not want to use his agency to interfere in the election, adding that the new investigation is interfering in the race. http://edition.cnn.com/2016/11/02/politics/nancy-pelosi-james-comey-anthony-weiner/index.html Chuck Schumer: Senate Democratic leader-in-waiting Chuck Schumer said Wednesday he’s lost confidence in FBI Director James Comey over his handling of the most recent disclosure in the Hillary Clinton e-mail investigation -- a tough rebuke to a man Schumer has long admired. “I do not have confidence in him any longer,” said the New York Democrat, who has criticized as “appalling” Comey’s decision to send a letter to lawmakers 11 days before the election disclosing the bureau’s new review of e-mails potentially pertinent to the investigation of Clinton’s private server. https://www.bloomberg.com/politics/articles/2016-11-02/schumer-says-he-lost-confidence-in-fbi-s-comey-over-e-mail-probe Nå er de samme politikerene i harnisk. Vi kan spekulere hvorfor de er så sinte. En grunn tror jeg, er at de er i så sterk opposisjon til Donald Trump, at de hater tanken på at han har brukt deres argumenter. Ikke noe av det Trump gjør, skal ha noen som helst sammenligning med det de selv har sagt. Uansett hva Trump gjør, så har det sammenheng med Russland. Jeg tror at store deler av amerikansk media (som norske aviser har 100% tiltro til) og mange demokrater, er så overbevist om at Donald Trump er en russisk marionett, at selv om en komite ledet av en uavhengig demokrat, kommer til det motsatte, så vil de fornekte det. Derfor forsvarer jeg Donald Trump. Jeg går også tilbake i tid, og ser hvilket tonefall media har brukt i artikler om Barack Obama. De har unngått å sitere republikansk kritikk av de han utnevnte, eller foraktelig avfeid det som protester fra tapere. De har kalt Michelle Obama den nye Jackie. Obamas barn er sjarmtroll. For Trumps familie er det ikke noe positivt. De er djevelens familie. Jeg synes det er lavmål, og det verste er at ingen i media vil innrømme det. De vil heller ikke kreditere Donald Trump hvis det går godt for Amerika. Ikke fan om de vil si noe bra om han. -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Som et eksempel: Trump har myknet i forholdet til Kina. Han vil nå samarbeide med Kina. Det at han gikk hardt ut mpt Kina i valgkampen, ble det skrevet vidt og bredt om. Nå, som forholdet til Kina er mye bedre, og USA vil sende en delegasjon til Kina for å se på den nye "Silkeveien", så er det ikke mye positivt. Det er politikk, ikke skandaler. Totalt uinteressant. Husker dere media og Obama? Hver gang Obama underskrev noe, var det ledsaget av et flatterende bilde. Obama - verdensmannen. Obama - verdenslederen.Trumps bilder skal være dystre og stygge. Må man skrive noe positivt, så lar man være å avbilde han. Derfor poster jeg et bilde som media skulle postet, sammen med rosende omtale av hvordan Trumps forhold til Kina har utviklet seg i positiv retning. Da kunne media hatt grunnlag for å hevde at de ser på saken (I dette tilfelle Donald Trump) fra begge sider. Det er helt uholdbart å hevde at de er objektive i dag. Endret 13. mai 2017 av ops2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #25 Skrevet 13. mai 2017 http://m.huffpost.com/us/entry/us_591550ebe4b00f308cf4323c --> Stephen Fry Explains Why Some People Believe Everything Donald Trump says. Anonymkode: be80d...ba9 1
kjøttkaker Skrevet 13. mai 2017 #26 Skrevet 13. mai 2017 (endret) 1 time siden, ops2 skrev: Jeg blir bare så lei av media og hvordan de har bestemt seg for en hard linje. ??? Den er det vel Trump selv som har lagt opp til. Jesus. Selvinnsikt er en fin bil. Nå er de samme politikerene i harnisk. Vi kan spekulere hvorfor de er så sinte. En grunn tror jeg, er at de er i så sterk opposisjon til Donald Trump, at de hater tanken på at han har brukt deres argumenter. Ikke noe av det Trump gjør, skal ha noen som helst sammenligning med det de selv har sagt. Du er inne på noe her. Uansett hva Trump gjør, så har det sammenheng med Russland. Uansett? Unyansert skrevet eller? Jeg tror at store deler av amerikansk media (som norske aviser har 100% tiltro til) og mange demokrater, er så overbevist om at Donald Trump er en russisk marionett, at selv om en komite ledet av en uavhengig demokrat, kommer til det motsatte, så vil de fornekte det. Hvem sin feil er det? Derfor forsvarer jeg Donald Trump. Jeg går også tilbake i tid, og ser hvilket tonefall media har brukt i artikler om Barack Obama. De har unngått å sitere republikansk kritikk av de han utnevnte, eller foraktelig avfeid det som protester fra tapere. De har kalt Michelle Obama den nye Jackie. Obamas barn er sjarmtroll. For Trumps familie er det ikke noe positivt. De er djevelens familie. Lurer på hvorfor det du😂 Du er hjernevasket av Trump. Akkurat som du mener vi som støtter Obama er. Potato poteto. Endret 13. mai 2017 av kjøttkaker
squidboy Skrevet 13. mai 2017 #28 Skrevet 13. mai 2017 På 5/11/2017 den 19.59, ops2 skrev: En trådstarter som ikke engang kan stave "Trump" riktig. Nåvel, Trumps valgkamp har blitt etterforsket for mulig samarbeid om valgfusk siden juli 2016. Altså tre måneder før valget, og tre måneder etter, mens Obama var president. Så i fire måneder i 2017. Fremdeles har de ikke funnet noen bevis. Totalt ti måneder. Det tok bare noen uker å få ut til media at Michael Flynn hadde diskutert sanksjonene mot Russland med den russiske ambassadøren 29. desember 2016. Noen uker ut i januar 2017 ble Flynn avskjediget. Det er alt de har funnet av russisk samarbeid, og det handlet ikke engang om valgfusk. Comey sa han ble "kvalm" av å tenke på at han kunne ha kostet Clinton seieren. I det samme vitnemålet, påsto han også at Clintons medarbeider, Huma Abedin, hadde sendt "hundrevis, tusenvis" av hemmeligstemplet materiale til sin daværende ektemann. Han måtte gå tilbake og korrigere det. Comey irriterte både demokrater og republikanere. En dag etter at James Clapper sa under ed dette om den russiske konpirasjonsteorien: http://www.washingtonexaminer.com/james-clapper-still-no-evidence-of-any-russian-collusion-with-trump-campaign/article/2622452 ville Comey ha mange flere millioner og flere ansatte til å fortsette å holde liv i konspirasjonene om at Russland samarbeidet med Trumps medarbeidere under hans valgkamp. Jeg tror det var dråpen som fikk begeret til å renne over. Så, Comey er nå sparket fordi Trump er Nixon og dette er Watergate. Comey "kom for nær" sannheten i etterforskningen av Russland, sa opposisjonens leder, Charles "Chuck" Schumer. Den samme Schumer som mindre enn en tredjedel av amerikanere har et positvt syn på, i følge Gallups undersøkelse 5-9 april 2017. 31% var positive, 36% hadde et negativt syn på han, 33% hadde ikke gjort seg opp en mening. Det er ganske åpenlyst at han bommet på R'en på tastaturet , sikkert skrev for fort, det gjør vi alle. Typisk hersketeknikk her på KG, noe må man gjøre for å føle seg bedre enn andre 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #29 Skrevet 13. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tump... Anonymkode: 87340...bc7 Synes det var et passende kallenavn🙊 Anonymkode: be80d...ba9
ops2 Skrevet 13. mai 2017 #30 Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, squidboy skrev: Det er ganske åpenlyst at han bommet på R'en på tastaturet , sikkert skrev for fort, det gjør vi alle. Typisk hersketeknikk her på KG, noe må man gjøre for å føle seg bedre enn andre Typisk KG, jeg skriver et langt innlegg og så kommer en og leverer et to-linjers svar som ikke engang gjelder temaet. Hør her, smartboy, hadde den brukeren kommet med noe mer fornuftig og substansielt i sitt åpningsinnlegg, så hadde jeg ikke brydd meg om skrivefeil. Jeg leverer lange og konstruktive innlegg, som folk må jobbe med for å finne åpninger i. Jeg føler meg bra nok for dette forumet. Og nei, det var ikke en skrivefeil jeg gjorde der. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #31 Skrevet 13. mai 2017 På 12.5.2017 den 10.56, AnonymBruker skrev: Det finnes bare en måte å støtte Trump på og det er å støtte han blindt. Så har ikke noe å si hva Trump gjør. Trump kan utnevne Putin til utenriksminister og likevel vil fansen nekte for at Trump er i lomma på Russland. Anonymkode: c1837...3a9 Glemte du å ta på deg aliminiumsfolie-hatten dini dag før du sto opp? Anonymkode: d3e81...0a9 1
ops2 Skrevet 13. mai 2017 #32 Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, kjøttkaker skrev: Du er hjernevasket av Trump. Akkurat som du mener vi som støtter Obama er. Potato poteto. Et lite tips, kjøttkaker. Neste gang du siterer et innlegg og så går inn og kommenterer i siteringsboksen, så endrer du farger på det du skriver eller uthever det med fet skrift. Nå ser det bare rotete og forvirrende ut. Du kommer heller ikke med argumenter, bare din mening.... som du selvsagt må ha. Vi ser hvem som ler sist. Har du veddet på når Trump blir avsatt eller stilt for riksrett? Jeg har aldri sett noen svare meg på hvordan det kunne ha seg at etter åtte år med Obama, lederen for demokratene, så har republikanerene ikke bare presidenten, men har også gått fram i alle stater, og de holder Senatet og Representantenes hus.. Demokratene har ikke hatt mindre makt siden borgerkrigen. Det er politikken folk misliker. For alle andre partiledere, ville det bli sett på som et stort nederlag. http://www.cnsnews.com/news/article/barbara-hollingsworth/after-winning-7-more-seats-gop-dominance-state-legislatures-all 2
kjøttkaker Skrevet 13. mai 2017 #33 Skrevet 13. mai 2017 2 minutter siden, ops2 skrev: Et lite tips, kjøttkaker. Neste gang du siterer et innlegg og så går inn og kommenterer i siteringsboksen, så endrer du farger på det du skriver eller uthever det med fet skrift. Nå ser det bare rotete og forvirrende ut. Du kommer heller ikke med argumenter, bare din mening.... som du selvsagt må ha. Vi ser hvem som ler sist. Har du veddet på når Trump blir avsatt eller stilt for riksrett? Jeg har aldri sett noen svare meg på hvordan det kunne ha seg at etter åtte år med Obama, lederen for demokratene, så har republikanerene ikke bare presidenten, men har også gått fram i alle stater, og de holder Senatet og Representantenes hus.. Demokratene har ikke hatt mindre makt siden borgerkrigen. Det er politikken folk misliker. For alle andre partiledere, ville det bli sett på som et stort nederlag. http://www.cnsnews.com/news/article/barbara-hollingsworth/after-winning-7-more-seats-gop-dominance-state-legislatures-all Takk for tipset, aldri tenkt over😉. Har andre ting å gjøre enn å henge her for kverulere om Trump er en verdig president eller ikke. Aksepterer at du har en annen mening enn meg, men vi vil aldri bli enige og jeg kan aldri forstå meg på de som støtter en med det menneskesynet med Trump har. Null verdighet og integritet, uavhengig av politikk. Men som menneske. Og for meg er det mer enn nok. Skulle ønske mann42 var her for kjempe saken til oss på den andre (fornuftige😉) siden.
squidboy Skrevet 13. mai 2017 #34 Skrevet 13. mai 2017 23 minutter siden, ops2 skrev: Typisk KG, jeg skriver et langt innlegg og så kommer en og leverer et to-linjers svar som ikke engang gjelder temaet. Hør her, smartboy, hadde den brukeren kommet med noe mer fornuftig og substansielt i sitt åpningsinnlegg, så hadde jeg ikke brydd meg om skrivefeil. Jeg leverer lange og konstruktive innlegg, som folk må jobbe med for å finne åpninger i. Jeg føler meg bra nok for dette forumet. Og nei, det var ikke en skrivefeil jeg gjorde der. ja , jeg dreit i hva du skrev, jeg er bare lei av å se på folk skal nevne opp skrivefeil for så å prøve å heve seg over andre. De fleste skjønner jo at han glemte R'en. Slutt med det. Ferdig snakka 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #35 Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, kjøttkaker skrev: Takk for tipset, aldri tenkt over😉. Har andre ting å gjøre enn å henge her for kverulere om Trump er en verdig president eller ikke. Aksepterer at du har en annen mening enn meg, men vi vil aldri bli enige og jeg kan aldri forstå meg på de som støtter en med det menneskesynet med Trump har. Null verdighet og integritet, uavhengig av politikk. Men som menneske. Og for meg er det mer enn nok. Skulle ønske mann42 var her for kjempe saken til oss på den andre (fornuftige😉) siden. Hvilket menneskesyn er det du mener at han har da? Og hvor kommer denne "null verdighet og integritet" fra? Og det er nok like greit at mann42 ikke er her, for hvis du sier at han skulle kjempet for denfornuftige siden av saken, så hadde han ikke vært på din side for å si det slik. Anonymkode: d3e81...0a9 1
kjøttkaker Skrevet 13. mai 2017 #36 Skrevet 13. mai 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket menneskesyn er det du mener at han har da? Og hvor kommer denne "null verdighet og integritet" fra? Og det er nok like greit at mann42 ikke er her, for hvis du sier at han skulle kjempet for denfornuftige siden av saken, så hadde han ikke vært på din side for å si det slik. Anonymkode: d3e81...0a9 😩 Må jeg virkelig svare på det? Gidder ikke synke så lavt. De som er på Trump sin side er ansett som å være de fornuftige, ja. Helt enig. Over og ut.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #37 Skrevet 13. mai 2017 4 timer siden, kjøttkaker skrev: 😩 Må jeg virkelig svare på det? Gidder ikke synke så lavt. De som er på Trump sin side er ansett som å være de fornuftige, ja. Helt enig. Over og ut. Så bra at du er enig med fornuftens side Anonymkode: d3e81...0a9
Jerry Lee Skrevet 13. mai 2017 #38 Skrevet 13. mai 2017 Stav da i det minste navnet rett. Eller heller, gidd å lese over hva du skriver før du poster. Skrivefeil allerede overskriften gjør at jeg ikke gidder ta hva du sier seriøst. Sorry, Mac. 1
ops2 Skrevet 15. mai 2017 #39 Skrevet 15. mai 2017 På 13.05.2017 den 12.31, kjøttkaker skrev: Takk for tipset, aldri tenkt over😉. Jeg har ingenting mellom øra. Har andre ting å gjøre enn å henge her for kverulere om Trump er en verdig president eller ikke. Drikker HB og koser meg. Aksepterer at du har en annen mening enn meg, men vi vil aldri bli enige og jeg kan aldri forstå meg på de som støtter en med det menneskesynet med Trump har. Null verdighet og integritet, uavhengig av politikk. Men som menneske. Jeg er ikke menneske selv. Og for meg er det mer enn nok. Skulle ønske mann42 var her for kjempe saken til oss på den andre (fornuftige😉) siden. Jeg ønsker Britney Spears var her og kunne kjempe for saken vår.. Se du hva jeg gjorde her? Jeg siterer deg, og gjør ingen forskjell på det du skrev, og det jeg satte inn? Nå kan jeg skrive slik isteden for, så alle skjønner hva som er ditt sitat og hva som er mine (!) kommentarer: Takk for tipset, aldri tenkt over😉. Jeg har ingenting mellom øra Har andre ting å gjøre enn å henge her for kverulere om Trump er en verdig president eller ikke. Drikker HB og koser meg Aksepterer at du har en annen mening enn meg, men vi vil aldri bli enige og jeg kan aldri forstå meg på de som støtter en med det menneskesynet med Trump har. Null verdighet og integritet, uavhengig av politikk. Men som menneske. Jeg er ikke menneske selv Og for meg er det mer enn nok. Skulle ønske mann42 var her for kjempe saken til oss på den andre (fornuftige😉) siden. Jeg ønsker Britney Spears var her og kunne kjempe for saken vår. 1
ops2 Skrevet 15. mai 2017 #40 Skrevet 15. mai 2017 For øvrig er det bra at vi har George Gooding her i Norge. Han er en av de som har åpnet øynene for meg, om alt det merkelige media påstår, og dere kan jo lese selv: http://gooding.blogg.no/1494813466_slik_lyver_pressen_om_trump.html Norsk-amerikaner, det er en fordel. Selv om min engelsk er sånn passe, så blir det bare ikke godt nok til å se all bløffen som pågår. Jeg hadde ikke klart å fått med meg at påstanden om at Comey hadde bedt om mer penger for å styrke etterforskningen er en påstand som ingen kan bekrefte. Beklager å knuse illusjonene deres om at media er objektive. Sitat Det er en rekke grunner til at man aldri burde ha trodd på denne påstanden, med mindre man har en agenda og synes påstanden var nyttig..................... En siste grunn: denne påstanden har de klassiske kjennetegnene av hvordan man planter en slik løgn hos pressen................... Det er rett og slett ingen som vil sette sitt navn bak påstanden, men mange som vil utnytte den........................ Man kan altså veldig lett tenke at Comey skapte for mye støy i en stilling som absolutt ikke skal bidra med det, og at Trump hadde fått nok, etter at Comey allerede hang i en tynn tråd hos Trump. Derfor måtte man komme opp med en klokkeklar grunn til å koble Trumps beslutning til Russland-saken: "Comey ba om mer ressurser"! Til tross for at påstanden i seg selv skurrer på det logiske planet, er mediene villig til å se andre veien fordi det er en saftig påstand som bygger opp under narrativet om at Trump ønsker å legge lokk på etterforskningen. Ikke-navngitte kilder serverer opp påstanden, mediene kan bare skylde på at de fikk dårlig informasjon senere, og vips, så får man hele verden til å tro at dette stemmer før man senere får vite at det er usant. Som de sier, så rekker en løgn å gå verden rundt før sannheten får på seg buksene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå