Gå til innhold

Hva skjer med Nav om dagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg driver å styrer med en kontantstøtte søknad, og har gjort det i noen måneder nå. Har alltid vært fornøyd etter all kontakt jeg har hatt med Nav opp igjennom, de har vært kjappe og aldri noe problem. Men. I løpet av disse månedene så har svartiden på meldingstjenesten økt i fra 2 til 8 dager. Telefon har jeg bare gitt opp. Prøvde meg igår, satt 2 timer i telefonkø før jeg bare måtte gi opp.

Noen som vet hva som skjer? Har de problemer om dagen? Kjedelig når det skal ta flere uker å bare få overlevert en liten opplysning.

Anonymkode: ace35...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innkjøring av store,  nye ting. Det jobbes knallhardt for å komme tilbake til akseptabel svartid. 

Anonymkode: 9862c...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send dem et brev i posten og spør. 

Anonymkode: 38333...f12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innkjøring av store,  nye ting. Det jobbes knallhardt for å komme tilbake til akseptabel svartid. 

Anonymkode: 9862c...eb0

Store, nye ting? Nå ble jeg litt nysgjerrig her. Jobber du i NAV? 

Er det kanskje snakk om at de skal få et nytt datasystem med alt i én pakke? (krysser fingrene for det :))

Anonymkode: 1e1e9...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en artikkel i avisen nylig, der det sto at det var slutt på å drop-in besøk på NAV kontorene. Nå må alle som ikke har timeavtale, henvende seg til NAV via telefon eller nett. Du kan ikke bare gå inn på et NAV kontor lenger og få svar på det du lurer på. Regner med at dette øker pågangen på telefonen ganske mye, i tillegg til at det blir flere elektroniske henvendelser. Man kan opprette et spørsmåle eller en "sak" på sin egen profil på NAVs nettsider, og få svar der. Når noen har tid... :- )

Anonymkode: 7a58f...34a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste en artikkel i avisen nylig, der det sto at det var slutt på å drop-in besøk på NAV kontorene. Nå må alle som ikke har timeavtale, henvende seg til NAV via telefon eller nett. Du kan ikke bare gå inn på et NAV kontor lenger og få svar på det du lurer på. Regner med at dette øker pågangen på telefonen ganske mye, i tillegg til at det blir flere elektroniske henvendelser. Man kan opprette et spørsmåle eller en "sak" på sin egen profil på NAVs nettsider, og få svar der. Når noen har tid... :- )

Anonymkode: 7a58f...34a

Det er rett. NAV skal få brukerne sine til å bruke nav.no, chat eller kontaktsenter. Akkurat nå holder de på å forandre en del slike rutiner slik veilederne kan ha best mulig oppfølgning med brukerne sine. Derfor kutter de ned på drop-in. Ikke alle nav-ansatte er like fornøyd med måten nav håndterer ting på nå. Noen føler at nav prøver å presse ut spørrende brukere fra drop-in. 

 

Men har du prøvd chatten? Hører rykter om at nav har fått chat.

Anonymkode: e0e9c...fa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen, da skjønner jeg hvorfor det går tregt :)

Har gitt opp telefon og sender kun meldinger på "mitt nav".  Er litt vanskelig å sitte i telefonkø i timesvis samtidig som man har en  vilter ettåring ;) Såvidt jeg har skjønt så gjelder chatten kun for generelle spørsmål, men min sak gjelder en spesifikk opplysning som jeg har prøvd å overlevere til NAV i et par måneder nå for å få godkjent søknaden. 

Stemmer at det ikke er drop in lenger, nav-kontoret er min nærmeste nabo så har prøvd meg der og, men det var et par mnd ventetid for å få time.

Anonymkode: ace35...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen, da skjønner jeg hvorfor det går tregt :)

Har gitt opp telefon og sender kun meldinger på "mitt nav".  Er litt vanskelig å sitte i telefonkø i timesvis samtidig som man har en  vilter ettåring ;) Såvidt jeg har skjønt så gjelder chatten kun for generelle spørsmål, men min sak gjelder en spesifikk opplysning som jeg har prøvd å overlevere til NAV i et par måneder nå for å få godkjent søknaden. 

Stemmer at det ikke er drop in lenger, nav-kontoret er min nærmeste nabo så har prøvd meg der og, men det var et par mnd ventetid for å få time.

Anonymkode: ace35...8f2

Har du en kontaktperson? Har alltid fått kjapp service når jeg spør etter en spesifikk person over tlf :) Da ringer de opp igjen kjapt.

Anonymkode: 5b5aa...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en kontaktperson? Har alltid fått kjapp service når jeg spør etter en spesifikk person over tlf :) Da ringer de opp igjen kjapt.

Anonymkode: 5b5aa...c7c

Problemet er at du ikke kommer gjennom på tlf lenger, etter det folk skriver så er ventetiden etteromleggingen gjerne 1-2 timer..

og skriver du til nav er ventetiden nå oppe i 8 virkedager.

Anonymkode: b6734...ffe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...