Gå til innhold

Klage på endring av utebetalingsdato på trygd Før 17 mai


Tutte

Anbefalte innlegg

Ser det er mange på som klager over at utbetalingen på uføretygd har blitt endret til 16 mai, og at det på grunn av det vil ødelegge planleggingen for mange tusener av mennesker.

Det jeg da lurer på er, hvorfor er dette verre for de med uføretrygd enn de som jobber, får foreldrepenger, dagpenger osv? Selv jobbet jeg fulltid i mange år og fikk dårligere betalt enn mange på uføretrygd. Var aldri noe snakk om å få utbetalt lønn i god tid før 17 mai, heller ikke da jeg fikk dagpenger eller foreldrepenger.

Ikke meningen å være ufin eller noe, men dette lurer jeg virkelig på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg også, tror vi får lønning den 15 slik vi alltid gjør utenom jula, da kommer lønna 10-12 desember.  Hva er det som blir ødelagt om man får penger 16?   De har jo da 1 dag til å gjøre innkjøp! Og de jobber jo ikke så de har hele dagen til å handle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de som klager har det verre enn alle andre og har mindre penger enn alle andre uansett størrelse på utbetalinger og dessuten har de ikke penger i helga men den summen de får før den vanlige datoen greier de å disponere uten problemer fram til neste utbetaling. Neste utbetaling blir det også ekstra lenge til siden det er 31 dager i mai.

Det siste finner jeg mest merkelig. De blir blakke før denne utbetalingsdatoen og får samme sum denne utbetalinga som de av en eller annen grunn greier å disponere på en annen måte sånn at den varer en uke lengre enn den utbetalinga de fikk før den som kommer.

Anonymkode: 07c0c...790

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aktivdame
23 timer siden, Tutte skrev:

Ser det er mange på som klager over at utbetalingen på uføretygd har blitt endret til 16 mai, og at det på grunn av det vil ødelegge planleggingen for mange tusener av mennesker.

Det jeg da lurer på er, hvorfor er dette verre for de med uføretrygd enn de som jobber, får foreldrepenger, dagpenger osv? Selv jobbet jeg fulltid i mange år og fikk dårligere betalt enn mange på uføretrygd. Var aldri noe snakk om å få utbetalt lønn i god tid før 17 mai, heller ikke da jeg fikk dagpenger eller foreldrepenger.

Ikke meningen å være ufin eller noe, men dette lurer jeg virkelig på.

På konto innen 16. Mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant... Langt ifra alle som jobber har lønningsdatoen skrevet i stein. Hvis det ikke skal mer til for å ødelegge planleggingen må man rett og slett bli flinkere til å planlegge.

Anonymkode: 77e4b...fa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...