Gå til innhold

Rett og slett idiotiske forbrukerpakninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synnøve sin greske jogurt er fantastisk. Mange gode smaker. Men...jeg får meg ikke til å kjøpe denne mer. Hvorfor? Den kommer i en forpakning med et gigantisk tomrom i bunn. Den er bare halv full. Og i tillegg ligger det et meget romslig lokk på toppen til skjeen. Ergo ender man opp med å kjøpe en stor forpakning med svært lite jogurt inni.

IMG_20170510_201634.jpg 

Lurer på om vi kan samle slikt i en tråd? Har dere ergres over manipulerende, sløsende forpakninger?

Anonymkode: 07230...ab9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står jo hvor mange gram det er i, så jeg ser ikke helt problemet? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetgull, trenger jeg å si mer? De kunne halvert søppelet ved å benytte mindre poser. 

Anonymkode: 611ef...c50

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, penny_ skrev:

Det står jo hvor mange gram det er i, så jeg ser ikke helt problemet? 

Tror TS mener hvor mye emballasje som går med i forhold til produktmengden...

Det blir fraktet mye luft pr pakke.

Anonymkode: 5ad93...ef0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Potetgull, trenger jeg å si mer? De kunne halvert søppelet ved å benytte mindre poser. 

Anonymkode: 611ef...c50

 

Uten luft i potetgullposene ville potetgullet mye lettere brekke. Luften beskytter potetgullet. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ting må luftpakkes. For eksempel potetgull. Hvis ikke så knuses det mer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest førstedamen

Se på alt frukt og grønt! Det skal på død og liv pakkes inn i plastikk som ender i havet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Sånn emballasje som dette: et bittelite produkt pakkes inn i noe stort for at det skal synes bedre. Utrolig mye unødvendig tomrom som må transporteres gjennom mange ledd på vegen fra produsent til forbruker, og samtidig unødvendig mye avfallsproduksjon. På toppen av det hele er ofte plasten  sveiset så trangt og j**lig  at man står i fare for å skade produktet når man skal pakke det ut. 

emballasje10905111437.563x428.jpg

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Plast rundt frukt og grønt irriterer meg! Så mye unødvendig søppel!

Endret av Sugemerke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synnøve sin greske jogurt er fantastisk. Mange gode smaker. Men...jeg får meg ikke til å kjøpe denne mer. Hvorfor? Den kommer i en forpakning med et gigantisk tomrom i bunn. Den er bare halv full. Og i tillegg ligger det et meget romslig lokk på toppen til skjeen. Ergo ender man opp med å kjøpe en stor forpakning med svært lite jogurt inni.

IMG_20170510_201634.jpg 

Lurer på om vi kan samle slikt i en tråd? Har dere ergres over manipulerende, sløsende forpakninger?

Anonymkode: 07230...ab9

Det er vel slik fordi at man da kan putte bær, nøtter ol. oppi.

Anonymkode: 43cd6...24c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel slik fordi at man da kan putte bær, nøtter ol. oppi.

Anonymkode: 43cd6...24c

Og tomrommet i bunnen er for å?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sugemerke skrev:

Og tomrommet i bunnen er for å?

Fikk ikke med meg det :-P Prøvde å være litt oppfinnsom ;-)

Anonymkode: 43cd6...24c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke med meg det :-P Prøvde å være litt oppfinnsom ;-)

Anonymkode: 43cd6...24c

Ja, det var ikke en dum ide altså, jeg bare undrer hvorfor tomrommet i bunnen er like stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Potetgull, trenger jeg å si mer? De kunne halvert søppelet ved å benytte mindre poser. 

Anonymkode: 611ef...c50

 

40 minutter siden, Kelsier skrev:

Uten luft i potetgullposene ville potetgullet mye lettere brekke. Luften beskytter potetgullet. 

 

35 minutter siden, Silje Lien skrev:

Enkelte ting må luftpakkes. For eksempel potetgull. Hvis ikke så knuses det mer.

Nettopp, og i tillegg til beskyttelsen luften gir faller potetgullet mye sammen under transport, så når posen kommer rett fra samlebåndet er den mye fullere enn når du åpner den hjemme. De kan jo ikke bare dytte det sammen for å spare plass under transport. 

Anonymkode: 4f8f8...39c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av mat. Nesten alt skulle vært solgt i løsvekt :nigo:

Anonymkode: bd37c...2c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sugemerke skrev:

Ja, det var ikke en dum ide altså, jeg bare undrer hvorfor tomrommet i bunnen er like stort. 

Det er ikke for at de lettere kan stables? Hvordan er det når man setter to oppå hverandre? Overlapper tomrommet i bunnen boksen under? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sugemerke
12 minutter siden, Marimba skrev:

Det er ikke for at de lettere kan stables? Hvordan er det når man setter to oppå hverandre? Overlapper tomrommet i bunnen boksen under? 

Nei, for den er tykkere oppe. Jeg kommer altså ikke på en eneste positiv ting med det tomrommet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Marimba skrev:

Det er ikke for at de lettere kan stables? Hvordan er det når man setter to oppå hverandre? Overlapper tomrommet i bunnen boksen under? 

https://res.cloudinary.com/norgesgruppen/image/upload/c_pad,b_white,f_auto,h_584,q_50,w_584/v1462999495/Product/7034281522008.jpg

Man kan stable dem uansett om man fjerner kanten nederst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å sløse med plastemballasjen får de folk til å føle at de får mer enn de egentlig får.
Samt større plass til å leke med farger og selgende layout.
Den enorme unødvendige plastmengden får renovasjonsselskapene inn som store penger, fordi plasten gir mye energi når det brennes. Mye energi, lav transportvekt.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste er sakser. Pakket inn i hard plast de fleste plasser. Den typen plast som krever saks for å åpne... 

Drops surret inn i plast, som igjen oppbevares i plastemballasje. Og her skal vi forbrukere få dårlig samvittighet,og politikere øker miljøavgift...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...