Gå til innhold

Dere som jobber,klag aldri.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, NotNaomi skrev:

Så klart de som jobber også skal få lov til å klage!
Hvis de blir utnyttet, dårlig behandlet i jobben, ikke får lønnen sin, er slitne etter en ekstra hektisk arbeidsdag  ... det er mange ting i arbeidslivet det er lov å klage på.

Men det jeg ikke liker er de flåsete kommentarene om heldige uføre, som har "ferie" hele tiden, som slipper å forholde seg til sure sjefer, som slipper tidsklemma og ligndende.

Anonymkode: eba85...f8b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får man lov til å klage hvis man har kroniske smerter, men allikevel jobber over 100%? Står i mye dritt i jobben også, utageringer og sånn, noe som ikke akkurat gjør smertene bedre. Men hvilket valg har man da...

Anonymkode: bd522...2cb

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han som jobber i en drittjobb der alle ser ned på han og tror han er dum fordi han jobber i butikk er sikkert evig takknemelig for at dere bortskjemte mennesker med fete lønninger får anledningen til å kjøpe mat. Tipper det gjør at han føler seg verdifull

Anonymkode: 499a8...544

Nå er det mange jobber som er rutinepregede, også i jobber der vi som har høyere utdanning jobber. Hos oss er det høyt tempo, mange rutinepregede oppgaver (som jeg sikkert har utført en del tusen ganger nå) og generelt ikke så stor mulighet til å være kreativ som man ønsker. Jeg tør også påstå arbeidsbelastning over tid er høyere enn for butikkansatte. Vi slutter egentlig aldri på jobb, for når jobben er ferdig så er det en rask treningrunde og enten tilbake til kontoret eller hjem for å jobbe på hjemmekontor til midnatt. Har heller ikke hatt noe særlig ferie på en 6-7 år, kan se langt etter 4 eller 5 uker i året.

Fete lønninger? Ja, fastlønnen er nok fetere enn for en butikkansatt, men fordeler man den over alle de ubetalte overtidstimene og ekstraarbeidet man gjør, så er ikke timebetalingen spesielt god.

Poenget? Det er en del kjip i nesten alle jobber. Med mindre du er en av de få som slår deg opp på et eget produkt som slår an internasjonalt for eksempel, så er alle med i mølla. Og man kan ikke legge seg på bakbeina. En ting er å være reelt syk, da skal man selvsagt få de opptjente rettighetene, men det er dessverre en del som har vondt i viljen. Det betyr at vi andre må jobbe stadig mer til vi også er utslitt.

Jeg kan meget godt forstå at det er både vondt og vanskelig å være kronisk syk. I det minste slipper uføre å tenke på om man har inntekt til neste år, for slik det er i konkurranseutsatte yrker så endres ting fort i disse dager.

Anonymkode: 0b9d0...3c5

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og man kan ikke legge seg på bakbeina. 

Selvsagt kan man det. Hvorfor kommer så mange innlegg ned i en slags defeatism der man må akseptere at ting er dritt? Legger du deg ned og dør hver gang det skjer en krise i livet ditt, eller forsøker du gjøre noe med det? Hvorfor er det plutselig greit i en diskusjon som dette at alle skal bare legge inn årene og gi opp?

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan man det. Hvorfor kommer så mange innlegg ned i en slags defeatism der man må akseptere at ting er dritt? Legger du deg ned og dør hver gang det skjer en krise i livet ditt, eller forsøker du gjøre noe med det? Hvorfor er det plutselig greit i en diskusjon som dette at alle skal bare legge inn årene og gi opp?

Nå var jo poenget at man ikke gjør det, man står på og jobber videre selv om ting kan være dritt. Det er forskjellen på de i jobb og mange av NAV'erne der ute (da tenker jeg på de som har vondt i viljen, ikke de med reell sykdom bare så det er sagt). Mange kjipe rutineoppgaver finner man som sagt i alle jobber, inkludert i de som krever høyere utdannelse.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg så meg bare litt lei på alle som tror det er glamour å være ufør. Delvis eller helt. Jeg misunner dere som jobber,men jeg unner dere det også. Jeg studerte og hadde tre jobber utenom,og jeg hadde vaskejobber pluss å passe både barn og hunder(!). Og jeg så ikke på noe av det som drittjobber i det hele tatt. Jeg hadde ig´hverfall en funksjon for andre. Nå kan jeg jobbe i perioder,og ja,jeg er takknemlig for det,men de periodene hvor jeg bare ikke kan blir dagene uendelige og kjedsommelige,og jeg hater å kjede meg. Joda,jeg leser mye,og er på nett,for det er det jeg kan få gjort. Så dere som tror det er fordi en VIL være uvirksom,så er det så feil som det kan få blitt! En annen ting er at noen uføre kunne jobbet,men det tilrettelegges ikke,og det er ikke de uføre sin skyld. Så klag dere som jobber og blir slitne,men ikke la det gå ut over de av oss som ikke har noe valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...