Gå til innhold

Dere som jobber,klag aldri.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Simbyxor skrev:

Åh, er det mulig. Nei, ikke alle kan være elitister, forstår du. Hvordan tror du verden hadde sett ut om alle var advokater? DOH..

Hvordan tror du verden hadde sett ut om alle fikk mulighet til å leve det liv de syntes var verdifult og som gav mening?

Anonymkode: 499a8...544

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva som er drittjobber, mener du?

Det kommer til en viss grad an på individet, det er alltids noen som vil like drittjobbene. Men for mange mennesker er man tvunget til å ta disse jobbene som krever minimalt med intellektuelle ferdigheter og fortalt av alle rundt at man skal prise seg lykkelig for å være en del av en meningløs karusell av løgn og selvbedrag. 

Men kan nevne jobber ala vaskejobb, butikkarbeider, telefonselger osv

Hvordan tror du samfunnet hadde sett ut uten renholdere, søppeltømmer og gatefeiere? Butikkmedarbeider er en viktig og meningsfull jobb, butikkmedarbeider er gjerne hobbypsykologer og selskap på lik linje med bartendere feks. Butikkmedarbeider er ikke en jobb som samfunnet ikke klarer seg uten, men vil tro det er mer givende å jobbe i en fysisk butikk enn et lager for en nettbutikk.

Telefonselger er jeg enig i. I hvertfall de som selger ting som ikke folk trenger. Stort sett alle som henvender seg til privatpersoner altså. 

Anonymkode: e3b7d...0e2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tror du verden hadde sett ut om alle fikk mulighet til å leve det liv de syntes var verdifult og som gav mening?

Du klarer ikke å svare på det altså? Tenkte meg det ;)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke svare på hvilken utdannelse du har og hvilken jobb du ønsker deg?

Anonymkode: dde6d...a4d

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tror du samfunnet hadde sett ut uten renholdere, søppeltømmer og gatefeiere? Butikkmedarbeider er en viktig og meningsfull jobb, butikkmedarbeider er gjerne hobbypsykologer og selskap på lik linje med bartendere feks. Butikkmedarbeider er ikke en jobb som samfunnet ikke klarer seg uten, men vil tro det er mer givende å jobbe i en fysisk butikk enn et lager for en nettbutikk.

Telefonselger er jeg enig i. I hvertfall de som selger ting som ikke folk trenger. Stort sett alle som henvender seg til privatpersoner altså. 

Har allerede svart på dette på forrige side

3 minutter siden, Simbyxor skrev:

Du klarer ikke å svare på det altså? Tenkte meg det ;)

wow. spørmål som ikke fikk svar. du har så rett altså. mind blown. så dyp du er kan ikke måles i ord. hvordan klarer du deg gjennom en dag med så overlegne intellektuelle evner?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke svare på hvilken utdannelse du har og hvilken jobb du ønsker deg?

Hvorfor skal du gjøre dette om til å handle om meg? Er det sånn at dersom man stiller spørsmål ved det som blir tatt for gitt så skal man grave i deres privatliv? Er dette din måte å unngå ubehagelige sannheter på?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har allerede svart på dette på forrige side

wow. spørmål som ikke fikk svar. du har så rett altså. mind blown. så dyp du er kan ikke måles i ord. hvordan klarer du deg gjennom en dag med så overlegne intellektuelle evner?

Du klarer fortsatt ikke å svare, men forsøker deg på personangrep. Imponerende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer svare fint. Alle har ikke et ønske om å være advokat, så scenario ditt er 100% irrlevant. Det jeg sa på forrige side gjelder også fortsatt, spørsmålet ditt har ikke invalidert logikken min

Skrevet

Jeg klarer svare fint. Alle har ikke et ønske om å være advokat, så scenario ditt er 100% irrlevant. Det jeg sa på forrige side gjelder også fortsatt, spørsmålet ditt har ikke invalidert logikken min

Kaller du det et svar? Pøh.. Pølsevev kaller jeg det. 

Logikken din gjelder kun for 2,5-åringer.

AnonymBruker
Skrevet

Kaller du det et svar? Pøh.. Pølsevev kaller jeg det. 

Logikken din gjelder kun for 2,5-åringer.

Skrevet

Se der, du forsøker å være meg og. Beklager, det er kun én av meg. Skjønner at du ser opp til meg og sånn, men det funker bare ikke så bra når du prøver for hardt. 

AnonymBruker
Skrevet

Se der, du forsøker å være meg og. Beklager, det er kun én av meg. Skjønner at du ser opp til meg og sånn, men det funker bare ikke så bra når du prøver for hardt. 

Bare påpeker at dine regler gjelder tydeligvis ikke for deg selv. Det er feil når andre driver med personangrep, om man kan kalle det det, men når du gjør det er det selvsagt helt ok. Dette bare understreker feilen med dagens mennesker- så lenge de har det bra selv driter de i velferden og ønske om å leve et meningsfølt liv hos andre

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han som jobber i en drittjobb der alle ser ned på han og tror han er dum fordi han jobber i butikk er sikkert evig takknemelig for at dere bortskjemte mennesker med fete lønninger får anledningen til å kjøpe mat. Tipper det gjør at han føler seg verdifull

Har du jobbet i Butikk?  Det er faktisk ganske givende. Man møter alle slags mennesker, i hvertfall i matbutikk, for alle må ha mat. Mange mennesker er ensome og man blir godt kjent med folk etterhvert. Selve det å sette inn varer i hylla og bipe i kassa er ikke supergivende, men å møte så mange mennesker er faktisk veldig ålreit 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har allerede svart på dette på forrige sidee

Hadde ikke lest hele tråden. Men syns uansett ikke svarene dine var spesielt bra. Selv om ikke du ser på de som meningsfylte så kan andre gjøre det.

Har aldri jobbet som renholder, men i mange butikker. Og dėt er givende!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du jobbet i Butikk?  Det er faktisk ganske givende. Man møter alle slags mennesker, i hvertfall i matbutikk, for alle må ha mat. Mange mennesker er ensome og man blir godt kjent med folk etterhvert. Selve det å sette inn varer i hylla og bipe i kassa er ikke supergivende, men å møte så mange mennesker er faktisk veldig ålreit 😊

+1 for et positivt verdenssyn som ikke forsøker rettferdiggjøre å tvinge mennesker inn i roller de hater 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du gjøre dette om til å handle om meg? Er det sånn at dersom man stiller spørsmål ved det som blir tatt for gitt så skal man grave i deres privatliv? Er dette din måte å unngå ubehagelige sannheter på?

Utifra svarene dine i tråden er det nærliggende å tenke at du er arbeidsledig og at NAV vil ha deg ut i jobber som du føler deg alt for god til å ta.

Hvilke ubehagelige sannheter er det du snakker om?

AnonymBruker
Skrevet

Utifra svarene dine i tråden er det nærliggende å tenke at du er arbeidsledig og at NAV vil ha deg ut i jobber som du føler deg alt for god til å ta.

Hvilke ubehagelige sannheter er det du snakker om?

Jeg er ikke arbeidsledig, men budskapet mitt er ikke at et mennesker er "for bra" til å ha en jobb. Budskapet er at samfunnet vårt er sentrert rundt en holdning der det er akseptert at mennesker skal gå med hjerte og lyst inn i roller og jobber bare for å tjene penger og overleve- som om det er en beundringsverdig kvalitet. "Jeg kuttet av meg armen og solgte den slik at jeg har nok penger til å leve, er du ikke stolt over meg". 

Samfunnet vårt er sentrert rundt på se ned på mennesker med visse type jobber- samtidig som arbeidsgivere forventer at du skal elske jobben din. Det er ikke nok med en holdning der du innser at du må ta denne drittjobben en begrenset periode, nei, du skal ligge på dine klær og slikke sjefen opp i ræva for å få lov til å jobbe i en drittjobb som dreper noe av sjelen din for hver dag du er der

Samtidig flyter tiden av gårde, og du blir ikke yngre. "This is it". Dette er å være menneske, og man setter gladelig barn til live som må gjennom den samme meningløse spiralen

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han som jobber i en drittjobb der alle ser ned på han og tror han er dum fordi han jobber i butikk er sikkert evig takknemelig for at dere bortskjemte mennesker med fete lønninger får anledningen til å kjøpe mat. Tipper det gjør at han føler seg verdifull

Ja takk. Min fete lønning er på 7000 mnd. Er så morsomt med kåge. Verre enn bygdedyret x) 

Anonymkode: 90b6f...97c

Gjest Tutte
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du syns kanskje vi skal være glade for å være så heldige å få finansiere alle de som ikke gidder å jobbe med div trygder og utelser. 

Anonymkode: cfaa5...991

Og tenk det at skattepengene kommer også deg selv til gode på den måten hvis du en dag selv plutselig sitter der og ikke kan jobbe av en eller annen grunn. Det er vel stort sett ikke snakk om og ikke gidde og jobbe. Er faktisk ikke så lett å bli uføretrygdet 

Endret av Tutte
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg på :) Spesielt hvis man er av den sosiale typen.

Hvis alle skulle jobbet som advokater, forfattere og i kreative yrker så hadde samfunnet faltisk raknet. Samfunnet hjulene holdes ikke i gang av å klippe hverandre.

Hva som er meningsfylt er også svært individuelt, noe ts ikke tar høyde for. Dvs ts går ut i fra at sitt syn på hva som gir mennesker mening er det riktige....men det er vel ikke riktig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...