Gå til innhold

Dere som jobber,klag aldri.

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Endret av NotNaomi
Det er dere som er heldige. Ikke vi delvis,og,helt,uføre. Dere er friske,har mer resurser. Hva mer vil dere ha egentlig? Jeg har studert og jobbet full tid. Jeg savner alt.
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ok?

Endret av Nappetass1
AnonymBruker
Skrevet

Du syns kanskje vi skal være glade for å være så heldige å få finansiere alle de som ikke gidder å jobbe med div trygder og utelser. 

Anonymkode: cfaa5...991

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor skulle vi ikke kunne klage? Du må begrunne hvorfor du mener dette, hvis du ønsker seriøse svar.

• Liker 7
Gjest Raindrops
Skrevet

Det må være lov å si at man er sliten etter en lang arbeidsdag eller at det er hardt å stå opp klokka 6 og stå på buss med 50 andre som fortsatt stinker søvn, uten at uføre skal bli fornærmet og full av selvmedlidenhet.

Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du syns kanskje vi skal være glade for å være så heldige å få finansiere alle de som ikke gidder å jobbe med div trygder og utelser. 

Få deg et liv, annet enn å klage på at du må være med på å finansiere velferden du er en del av.

Når du skriver ikke gidder å jobbe så skriver du mellom linjene at du ikke har satt deg inn hva uførhet, sykdom, skade etc er. Mange uføre har også hatt godt betalte jobber og har betalt mye i skatt gjennom årene. 

Synes du skal sette deg inn i emnet, samt bli støtte/kontaktperson til noen som er uføre over et vist tidsrom. Da kan du uttale deg negativt om det skulle være ønskelig...

Endret av Onar
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Onar skrev:

Mange uføre har også hatt godt betalte jobber og har betalt mye i skatt gjennom årene. 

hva så? de betaler aldri nok skatt til å betale for alle tjenestene og trygdene de mottar, disse betales også løpende, ikke basert på tidligere innbetalte skatter og avgifter.

Anonymkode: eaa14...09f

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Raindrops skrev:

Det må være lov å si at man er sliten etter en lang arbeidsdag eller at det er hardt å stå opp klokka 6 og stå på buss med 50 andre som fortsatt stinker søvn, uten at uføre skal bli fornærmet og full av selvmedlidenhet.

Jepp, må være lov å klage :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Onar skrev:

Få deg et liv, annet enn å klage på at du må være med på å finansiere velferden du er en de av.

Når du skriver ikke gidder å jobbe så skriver du mellom linjene at du ikke har satt deg inn hva uførhet, sykdom, skade etc er. Mange uføre har også hatt godt betalte jobber og har betalt mye i skatt gjennom årene. 

synes du skal sette deg inn i emnet, samt bli støtte/kontaktperson til noen som er uføre over et vit tidsrom. Så kan du uttale deg negativt om de skulle være ønskelig...

Du følte deg truffet ser jeg. Inntar angrepsposisjon med en gang. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er på tide at folk innser dette med at drittjobber er verdifulle og meningsfulle er en løgn. Propoganda for å holde en sløv befolkning i sjakk der de kaster bort livene sine på tull

Anonymkode: 499a8...544

• Liker 1
Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg du skal være. Det handler i de aller fleste tilfellene ikke om å gidde, men den diskusjonen gidder jeg ikke å ta med fordomsfulle folk som allerede har bestemt seg, helt uten å vite noe om temaet. Du skal være glad for at du er så heldig at du kan betale skatt. Jeg gleder meg til den dagen jeg er frisk nok til å kunne være med på å betale inn til felleskassen så andre kan få den støtten jeg har fått. 

Edit: Dere som jobber skal selvfølgelig få lov til å klage over å være sliten, så lenge dere ikke dømmer folk som er for syke til å jobbe. Begge gruppene kan være slitne, bare på to forskjellige måter.

Endret av super-s
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hva så? de betaler aldri nok skatt til å betale for alle tjenestene og trygdene de mottar, disse betales også løpende, ikke basert på tidligere innbetalte skatter og avgifter.

Anonymkode: eaa14...09f

Poenget er at vi har et velferdssystem som tar vare på de få som eventuelt blir uføre. Dvs at du og jeg kan jobbe og yte etter beste evne. Skulle vi skade oss osv så vet vi at vi vil overleve. Dermed vinner samfunnet totalt på dette å ha denne sikkerhetsventilen og produktiviteten øker generelt i samfunnet. Derfor skrev jeg også at de har betalt skatter tidligere og gjør det også etter uførheten. 

At staten betaler trygden løpende er et valg de har gjort. De kunne for eksempel avsatt penger til et fond hvor en viss % av skatteinntektene ble satt inn og var øremerket f.eks uføretrygd. 

At de uføre ikke betaler nok skatt til å dekke uføreutbetalingene vet jo alle. Men en som blir uføre når han er 60 og arbeidet hele livet har nok betalt nok skatt til at dette hvertfall ikke går i minus når han går over til alderspensjonen ved 67.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du følte deg truffet ser jeg. Inntar angrepsposisjon med en gang. 

Føler meg ikke truffet, eller nærmere sagt truffet av hva? Jeg poengter bare et poeng mange bruker som virkelig ikke har satt seg inn i hva uførhet er og hvordan velferdsystemet fungerer.

"Ikke gidder å jobbe" er en så dum uttalelse og utbrukt at den sier mer om den som uttaler det, enn gruppen utsagnet er myntet på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi som jobber er så heldige at vi er friske nok til å gjøre det. Å jobbe altså. Møte kollegaer, kommer seg ut. Slippe å kjenne på smerter f.eks.

Da jeg var arb.ledig så følte meg ikke spesielt høy i hatten, selv om de dagpengene jeg mottok også var noe "alle andre har slitt og strevd for", for jeg har betalt skatt selv i mange år før jeg ble arb.ledig.

Jeg er veldig glad for at jeg har en jobb nå, det gjør noe med selvfølelsen å ha en jobb. 

Så jeg tenker ikke på at jeg er heldig som får finansiere de som ikke jobber, men at jeg er heldig som er frisk og har en jobb. 

Samtidig er jeg veldig glad for velferdssystemet vi har, at når man faller gjennom i arb.livet så er man allikevel ikke på bar bakke. 

Anonymkode: 958bd...66e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror forøvrig ikke jeg kjenner noen som ikke er glad for å ha en jobb. Klaging fra arbeidstakere går nok sjelden ut på "Æsj, jeg har en jobb og det er skikkelig trasig". 

Anonymkode: b8f85...0e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er takknemlig for å være frisk og for å ha en jobb, og jeg er takknemlig for at jeg kan føle at jeg bidrar til samfunnet. Samtidig må det være lov å klage litt fordi man er sliten, stresset, lei sjefen, lei kollegaer eller synes ting er tøft. Ja, det er synd på de som er syke. Men det er ingen konkurranse heller. Det er alltid noen som har det verre enn en.

Anonymkode: 3ee91...343

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er på tide at folk innser dette med at drittjobber er verdifulle og meningsfulle er en løgn. Propoganda for å holde en sløv befolkning i sjakk der de kaster bort livene sine på tull

Kan jeg spørre hvilke jobber du tenker på her?

Anonymkode: dde6d...a4d

Skrevet

Blir litt som å si at vi i Norge ikke kan klage over at vi er sultne fordi det er mennesker i andre deler av verden som sulter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvilke jobber du tenker på her?

Anonymkode: dde6d...a4d

Hva som er drittjobber, mener du?

Det kommer til en viss grad an på individet, det er alltids noen som vil like drittjobbene. Men for mange mennesker er man tvunget til å ta disse jobbene som krever minimalt med intellektuelle ferdigheter og fortalt av alle rundt at man skal prise seg lykkelig for å være en del av en meningløs karusell av løgn og selvbedrag. 

Men kan nevne jobber ala vaskejobb, butikkarbeider, telefonselger osv

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva som er drittjobber, mener du?

Det kommer til en viss grad an på individet, det er alltids noen som vil like drittjobbene. Men for mange mennesker er man tvunget til å ta disse jobbene som krever minimalt med intellektuelle ferdigheter og fortalt av alle rundt at man skal prise seg lykkelig for å være en del av en meningløs karusell av løgn og selvbedrag. 

Men kan nevne jobber ala vaskejobb, butikkarbeider, telefonselger osv

Å ha en butikkjobb, eller jobbe innen vaskejobber, er ikke bortkastede eller meningsløse jobber..

Anonymkode: 90b6f...97c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...