Gå til innhold

Hvordan kan dem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan dem gjøre det så ulønnsomt og jobbe som uføretrygdet. De gjør det slikt at de som er uføretrygdet ikke får noe av de over 0.4g. trekket er oppe i 78%. Prøver man å jobbe litt, så kommer feriepengene på sommeren og de også blir trekt 78%. Får du 10.000kr i ferie penger, så sitter du igjen med 2.200kr. 

De vil jo ikke at folk skal prøve og jobbe litt. Skjønner det ikke. Har du 150kr timen, så er timeslønnen din på 33kr. Jaja.

Anonymkode: 3c71c...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir redusert om du jobbe over 0.4g. Ikke rettferdig og få for mye, men unge har stort sett ikke utdannelse, så 150kr er ikke uvanlig lønn. Så at man prøver og slite seg på jobb med sykdom, så sitter man igjen med 33kr i timen. Det syns jeg er så dumt, for det er ikke verdt det. Man har risiko ved og jobbe som uføretrygdet, det er en grunn for at man har det. Skal man risikere at man prøver og jobbe litt, så fortjener man ikke 78% redusering. 50% hadde vært rettferdig. Hadde jeg jobbet og fikk 75kr timen, så hadde det ihvertfall lønnet seg litt.

Anonymkode: 3c71c...251

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan dem gjøre det så ulønnsomt og jobbe som uføretrygdet. De gjør det slikt at de som er uføretrygdet ikke får noe av de over 0.4g. trekket er oppe i 78%. Prøver man å jobbe litt, så kommer feriepengene på sommeren og de også blir trekt 78%. Får du 10.000kr i ferie penger, så sitter du igjen med 2.200kr. 

De vil jo ikke at folk skal prøve og jobbe litt. Skjønner det ikke. Har du 150kr timen, så er timeslønnen din på 33kr. Jaja.

Anonymkode: 3c71c...251

Poenget er jo at om man kan jobbe mer enn disse grensene tilsier, så er man ikke 100 % ufør, og trygden redusereres med tanke på det :)

100 % uføretrygd er for de som er, ja nettopp, 100 % arbeidsuføre :)

Endret av JackIost
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% er for de som har sykdommer som kan være friske en dag, men ekstremt dårlig den andre dagen også. Så man har ingen mulighet på fast arbeid, eller vet ikke om man kan jobbe på flere mnd fordi man vet aldri hvor man har sykdommen.

Men er man frisk en liten periode, så velger folk og jobbe ? Det burde da være en bra ting. Betale skatt osv. Men hvor gies motivasjonen til å gi jernet om man får 33kr i timen? Jeg vil gjerne jobbe når jeg er bedre, og det gjøre jeg også. betaler så mye skatt som mulig. Det er ikke noe motivasjon for 33kr timen, når man har dårlig økonomi fra før av.

Så om du tenker deg inn i situasjoen, så er det ikke alltid uføretrygdet personer er ALLTID syke så de ikke kan jobbe. Iblant har de gode perioder, og vil bidra. Derfor syns jeg de skal gjøre det littebitte granne mer lønnsomt for de som har dårlig økonomi fra før. Men det kan ikke KG gjøre noe med. Men skjønner også at det ikke skal være for lønnsomt for det er ikke rettferdig for de som jobber 100% heller, men 33kr timen er ikke rettferdig.

Anonymkode: 3c71c...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...