Gå til innhold

Hvorfor herjer ledelsen i Nav med uføretrygdede?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Viser til medias dekning av den siste skandalen hvor ledelsen i Nav med Arbeidsministerens godkjenning flyttet trygden frem fra den 12 til den 15-16 med det tydelige formål å ødelegge helgen for uføre. Vel....siterer det som sto i Dagbladet: det er hevn eller maktarroganse pga bråket som oppsto i april da uføretrygdede ba tynt om å få trygden før påske. Nav begrunnet avslaget med at forutsigbarhet var viktig for uføre. Vel....hvem er der som kødder med forutsigbarheten nå? Jo det er Nav.

Anonymkode: db400...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal og bør være vanskeligere å være naver (inkl ufør). Det skal ikke være en dans på roser. Dette for å hindre trygdemisbruk og at arbeid alltid skal lønne seg. Folk skal virkelig få incentiver til å gå ut i arbeidslivet.

Anonymkode: e678d...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skal og bør være vanskeligere å være naver (inkl ufør). Det skal ikke være en dans på roser. Dette for å hindre trygdemisbruk og at arbeid alltid skal lønne seg. Folk skal virkelig få incentiver til å gå ut i arbeidslivet.

Anonymkode: e678d...ab4

Svært skremmende kommentar. Du sidestiller uføre(altså syke mennesker) med navere og svindlere. Diskuterer ikke med deg i denne tråden.

Anonymkode: db400...439

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid være krangling om slike emner, det beste en gjør er  å leve livet sitt på en god måte og la andre krangle i vei.

Uføre er ikke svindlere, at de vil ha trygd utbetalt før merkedager er fult forståelig, jeg aner ikke hvorfor nav gjør som de gjør, men vet at de er pålagt og jobbe etter yrkestetiske retningslinjer, alle kan jo bli syke.. 

Anonymkode: 6b305...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viser til medias dekning av den siste skandalen hvor ledelsen i Nav med Arbeidsministerens godkjenning flyttet trygden frem fra den 12 til den 15-16 med det tydelige formål å ødelegge helgen for uføre.

Anonymkode: db400...439

Yeah right :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viser til medias dekning av den siste skandalen hvor ledelsen i Nav med Arbeidsministerens godkjenning flyttet trygden frem fra den 12 til den 15-16 med det tydelige formål å ødelegge helgen for uføre. Vel....siterer det som sto i Dagbladet: det er hevn eller maktarroganse pga bråket som oppsto i april da uføretrygdede ba tynt om å få trygden før påske. Nav begrunnet avslaget med at forutsigbarhet var viktig for uføre. Vel....hvem er der som kødder med forutsigbarheten nå? Jo det er Nav.

Anonymkode: db400...439

Jeg skjønner ikke helt problemet.

Jeg er ufør selv, og når jeg får beskjed om at trygden kommer den 15. mai, forholder jeg meg til denne datoen, og regner med at trygden kommer inn i løpet av den dagen. 
Jeg spekulerer ikke i om at den kan komme noen dager før, og jeg baserer meg absolutt ikke på det.

Selvfølgelig er det fint om den kommer før store dager, men da er det en bonus, ikke en forventning jeg har.

Og nå sier jo NAV at trygden for de aller fleste kommer den 15. som tidligere annonsert, så det blir ingen endring i det hele tatt, annet enn at de som spekulerte i en tidligere utbetalingsdato møter seg selv i døren.

 

Anonymkode: 45c1b...e92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svært skremmende kommentar. Du sidestiller uføre(altså syke mennesker) med navere og svindlere. Diskuterer ikke med deg i denne tråden.

Anonymkode: db400...439

Ja dessverre så rammer det noen uskyldige. De som virkelig er syke. Men slik blir det nødvendigvis med et system som ofte er basert på tillitt. Det skal ikke være for enkelt å bli naver.

Anonymkode: e678d...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi nav kan gjøre hva faen de vil. :fart2:

Anonymkode: f8e69...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk som lever på NAV kan jobbe for "lønna". For eksempel jage nav-svindlere. Og så få bonus på toppen av trygda for hver svindler de klarer å ta. Vinn-vinn for alle. Ekstra cash for de trygdede og mindre utgifter for samfunnet.

Anonymkode: b1266...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fordommer mot uføre ute å går...

Anonymkode: db400...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...