Gå til innhold

Hjelp! Glitterkjole..


lene24

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva jeg kan gjøre med glitterkjolen min for at glitteret skal holde seg lengre/ ikke falle av? Har kjøpt en kjole på natascha i sort og turkis med glitter, og spurte hvordan jeg skulle behandle den, og da sa hun at jeg skulle riste den over badekaret og så spraye den med hårspray - brukte den såvidt den første juledag, og måtte hjem og skifte , for kjolen la fra seg glitter over hele huset!!!!! Hadde tenkt å bruke den på nyttårsaften, men er jo ikke så gøy å glitre til andres hus akkurat.....

Noen som har noen erfaringer med dette? Hvordan skal jeg unngå at alt glitteret faller av???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninna mi hadde samme problem med topp, og var kjempefortvilet over at hun glitra til hele huset på en fest.

Jeg synes ikke det gjorde noe, glitter er jo ikke noe farlig, går jo i støvsugeren.

Jeg er for øvrig et petimeter, som får noia av om noen labber inn med sølete sko eller slår ned en drink på gulvet (for det blir så inn i hampen klissete), men glitter gjorde ingenting.

Det er jo nyttårsaften! Du blir jo som en Tingeling.... ;)

Men gode tips om du likevel skulle ønske å stoppe all dryssinga? Nei, jeg ville vasket den en gang (alene i maskinen!) og sett om det gav seg. Går alt av, får du gå tilbake til butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks holder på glitter.

Spørs bare om det ikke setter seg flekker da...

Men et tynt tynt lag burde vel gå?

Smøre plagget inn med voks?

Tuller du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitterklær er et hælvete, men du så lekkert. Etter en blødme med dryss i hår og truse med en topp for et par år siden, har jeg holdt meg unna. Kun et belte med skikkelig strøglitter på, har jeg, og det har jeg sprayet med hårspray. Og sprayer mer ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vasket den på finvask 40 grader, og det meste av glitteret sitter faktisk på, har drysset den godt enda en gang, og skal spraye den med hårspray en gang til...hvist det ikke holder, må jeg nok pynte meg med en annen kjole jeg har på lur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...