Gå til innhold

Overvåket på natters tid.

Gjest Aktivdame

Anbefalte innlegg

Gjest Aktivdame
1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev:

Men jeg syns det er litt rart at dere ikke har kontaktet myndighetene? Kunne dere ikke ha hatt et møte om hvorfor hun gjør disse tingene?

Ja, det å ha en ekstra campingstol i hagen må være grusomt. :ironi:  

Vi er usikker på hvordan vi skal angripe saken

Den er veldig vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aktivdame
5 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Det er på bygda ja. Typisk.

Jeg tipper hun tror ingen ser henne siden hun gjør dette om natta, eller at hun vil lage litt dårlig stemning.
Det hørtes grusomt ut å ha ei som glaner inn vinduet hver natt. Jeg skjønner at du ikke vil ha vinduet åpent. Du får passe på og ikke glane ut av ditt eget vindu kl 03 da vet du. ;) 

Kanskje hun er gal eller noe sånn. 

Det er en mann som har rykte på seg i ei bygd å være ille. Han er motsatt av det du skriver.
Han kikker ut av sitt eget stuevindu på nettene. Alle i bygda syns han er skummel og rar, men kjære vene, får ikke folk lov til det? Dette er hans eget vindu og han må få glane så mye han vil ut av det uten at bygdetrolla skal blande seg inn i det også. I tillegg til det er han gammel... Hva med å heller vise litt omsorg?

Er han i egen leilighet så kan han gjøre som han vil den mannen. 

Hun er nok observert av flere. Ikke uten grunn vi har blitt oppfordret til og låse ytterdøra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aktivdame skrev:

Hun er nok observert av flere. Ikke uten grunn vi har blitt oppfordret til og låse ytterdøra. 

Jeg syns det er rart at myndighetene ikke har gjort noe med det hvis hun er så ille. Dette må jo ha foregått over lang tid også, så det syns jeg er merkelig. Det er rart at politiet lar henne gå for de må jo ha fått det med seg. :P Det er noe som skurrer med det der. Bevares, jeg tror deg mtp det at hun står mye utenfor vinduene deres og det er sikkert ikke noe gøy, men da syns jeg det er rart at ikke politiet eller myndighetene har tatt tak i problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Aktivdame skrev:

Vi er usikker på hvordan vi skal angripe saken

Den er veldig vanskelig. 

Ha et møte. Dere og naboene. Hun er også en nabo, ikke sant? Hun er vel ikke ei som kommer i fra intet som ingen vet hvem er?
Da har hun sikkert en forklaring på det. 

Kanskje kameraten til den andre naboen din (han/hun som ikke gjør sånn) sender henne romantiske tekstmeldinger i smug? :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper jo ikke stort. :P 

Er det ikke bare å åpne døra og spørre: "er det noe du lurer på kjære nattevandrer?"

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aktivdame
1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev:

Det hjelper jo ikke stort. :P 

Er det ikke bare å åpne døra og spørre: er det noe du lurer på kjære nattevandrer?

Det har jeg ikke tatt sjansen på du. Etter det jeg har hørt. Tror jeg velger å sove meg gjennom natta. Overse det en så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aktivdame
4 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Ha et møte. Dere og naboene. Hun er også en nabo, ikke sant? Hun er vel ikke ei som kommer i fra intet som ingen vet hvem er?
Da har hun sikkert en forklaring på det. 

Kanskje kameraten til den andre naboen din (han/hun som ikke gjør sånn) sender henne romantiske tekstmeldinger i smug? :sikle:

Nei ingen sender romantikk sms her. Det kan jeg love deg. Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 9.5.2017 den 13.57, Aktivdame skrev:

Vi er flere naboer som har opplevd å se er menneske stående utenfor vårt soveroms vindu. Ikke bare 1 gang. Det har gjentatt seg flere ganger. Jeg ble faktisk redd og forbannet 1 gangen jeg så det. Helt til naboen ved siden av bekreftet at hun også opplevde det samme.

Tørr ikke ha vindu opp om natten. Vet ikke hva vedkommende finner på.

Det er visst etter de andre sier en nabo av oss.

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Det er veldig ekkelt at ei voksen dame oppfører seg slik. 

Ingen vits å ringe politi

Før de kommer så er dama borte. 

Man ringer politiet hver gang!  De registrerer alle samtaler. De kan også påtreffe vedkommende andre steder i nærheten. De dere naboer kan gjøre er å ta et bilde av vedkommende, eller gå ut å snakke med henne. Og selvfølgelig ringe politiet hver eneste gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aktivdame
Akkurat nå, Coolaid skrev:

Man ringer politiet hver gang!  De registrerer alle samtaler. De kan også påtreffe vedkommende andre steder i nærheten. De dere naboer kan gjøre er å ta et bilde av vedkommende, eller gå ut å snakke med henne. Og selvfølgelig ringe politiet hver eneste gang! 

Er ikke sikker på at det hjelper.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Coolaid skrev:

Ja, men da bare går hun sa ts. Hvor vanskelig er hun å få tak i? Hadde de ville hatt slutt på det så hadde de fått det til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
4 minutter siden, Aktivdame skrev:

Er ikke sikker på at det hjelper.  

Som om du jobber i politiet. Du forstår tydeligvis ikke hvordan "systemet" virker. Og nei, det ikke sånn at alltid politiet ordner opp når du ønsker det. Jeg svarte på hva du skal gjøre og hva som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid
5 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Ja, men da bare går hun sa ts. Hvor vanskelig er hun å få tak i? Hadde de ville hatt slutt på det så hadde de fått det til. 

Hvor vanskelig kan dette være? Man trenger ikke få tak i henne, hun kommer jo tilbake. I mellomtiden kontakter man jevnlig politiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aktivdame
19 minutter siden, Coolaid skrev:

Nå overlater jeg saken til høyere hold. Eller de har den allerede.  Så mettet nå at trenger en uke der.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Akkurat nå, Aktivdame skrev:

Nå overlater jeg saken til høyere hold. Eller de har den allerede.  Så mettet nå at trenger en uke der.😊

Nå bare surrer du..men ikke forklar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Aktivdame
7 minutter siden, Coolaid skrev:

Hvor vanskelig kan dette være? Man trenger ikke få tak i henne, hun kommer jo tilbake. I mellomtiden kontakter man jevnlig politiet. 

Vanskelig nok. 😐 Etter det jeg fikk vite i dag. Så har jeg tro på løsning snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aktivdame
3 minutter siden, Coolaid skrev:

Nå bare surrer du..men ikke forklar.....

Nei surrer ikke. Det er andre som har tatt grep. Og da kan man senke skuldrene igjen.  Jeg kan ikke skrive alt her.

Endret av Aktivdame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Aktivdame skrev:

Nei surrer ikke. Det er andre som har tatt grep. Og da kan man senke skuldrene igjen.  Jeg kan ikke skrive alt her.

Men noe må du jo kunne skrive. Du skriver bare at du og en annen syns hun er oppe for sent.
At hun står for nærme vinduet deres (ved soverommene). Samt at hennes stoler befant seg i din hage. Har du litt mer å gå på? :klo: 

Det er veldig difust det du skriver.

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 10.5.2017 den 17.53, Aktivdame skrev:

Det er en løsning på hvordan takle det kvinnemennesket som egentlig var det tråden startet med. SÅ kom det med at flere sto utenfor på natta

Mannen skremmer ikke meg.

Kvinnen derimot er noe utilregnelig. Og jeg har fått noen tips som er verdt å bruke.😊

Tråden er fortsatt reel nok.

Jeg forstår ingenting av mange av svarene her 🤔 hun stalkeren deres høres ut som et psykiatri tilfelle og hvis det er tilfellet nytter det ikke å troppe opp på døra hennes.  Sett opp lys med bevegelses sensor og kamera.  Så påfølger politi anmeldelser og skriftlige klager til vedkommende samt styret. 

Anonymkode: 27f9d...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...