Gå til innhold

Sette AAP på pause


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort det før?

Vil jobbe, men det blir nok mer enn 60% ... Så da mister jeg AAP. Samtidig vet ikke hvordan det blir og kommer til å være, trosser sykdom og tanker og skal prøve!

Ble det godt godtatt av nav? Måtte dere fylle meldekort likevel? Hvordan ble det for dere, klarte dere det? Hvor lenge holdt dere ut jobben?

Blir nok 100%

Anonymkode: cfdab...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det, i samråd med lege og NAV. Dro 3 mnd utenlands. Når jeg kom tilbake, meldte jeg meg på NAV og det fortsatte som før med behandlinger, meldekort osv. 

Anonymkode: 77562...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig, så fylte jeg ut meldekort første gang, i jobb, ja. Slik at jeg ikke mottok penger fra NAV, men fortsatt var aktiv. Mottok normal lønn, da jeg hadde funnet jobben selv, så det var ikke NAV-tiltak. Det gikk ganske så bra for meg, angrer ikke på det. Det ble et springbrett som har hjulpet meg videre bort fra NAV, selv om jeg har hatt store helseutfordringer. Den andre gangen jeg gikk helt av sa de vel at jeg kunne gjenoppta AAP innen et år eller så, hvis jeg skulle falle gjennom. Da slapp jeg å sitte å fylle ut meldekort, selv om jeg ikke mottok penger fra NAV, som var litt irriterende å huske på. Men for min del var det jo også en sikkerhet å ha i bakgrunnen da jeg hadde alvorlige helseproblemer og ante ikke om jeg ville klare meg eller hvor lenge. 

Anonymkode: 2d5fb...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å prøve meg et årstid. Og vil gjerne ikke miste aap og ha den når jeg knekkes... Min behandler skulle ha ringt meg Idag men har ikke skjedd og jeg venter 😔

Anonymkode: cfdab...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har da vel ikke krav på AAP om dere kan jobbe mer enn 50%? Er ikke AAP noe for dem som er for syk til å jobbe mer enn 50 %?  Er jo rett og slett juks om dere får tilbake AAP etter å ha jobbet mer enn 50% ! Da er dere jo ikke for syke og burde absolutt ikke ha fått videre AAP!!!

Anonymkode: b7f23...df4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du på sveiva?^^ 

les det vi skreiv en gang til. 

Anonymkode: cfdab...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har da vel ikke krav på AAP om dere kan jobbe mer enn 50%? Er ikke AAP noe for dem som er for syk til å jobbe mer enn 50 %?  Er jo rett og slett juks om dere får tilbake AAP etter å ha jobbet mer enn 50% ! Da er dere jo ikke for syke og burde absolutt ikke ha fått videre AAP!!!

Anonymkode: b7f23...df4

Det heter jo arbeidsavklaringspenger da, og i det ligger det jo at man skal finne ut hvilken arbeidsevne man har, noe som blir vanskelig hvis man skal jobbe under 50% :)

Det som står er imidlertid at hvis helsen endrer seg, altså at ryggen blir bra, angsten borte etc. er man pliktig til å melde fra. 

Jeg jobbet periodevis over 50% på aap, før jeg fikk 100% stilling, og testet ut jobb i tre måneder før jeg krysset av for at jeg ikke lenger hadde behov for aap. I vedtaket sto det at jeg kunne få det gjenopptatt. 

Anonymkode: e1798...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 vedtaket sto det at jeg kunne få det gjenopptatt. hvis du ble bedre, kunne du få det igjen? Uansett når?

Anonymkode: cfdab...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har da vel ikke krav på AAP om dere kan jobbe mer enn 50%? Er ikke AAP noe for dem som er for syk til å jobbe mer enn 50 %?  Er jo rett og slett juks om dere får tilbake AAP etter å ha jobbet mer enn 50% ! Da er dere jo ikke for syke og burde absolutt ikke ha fått videre AAP!!!

Anonymkode: b7f23...df4

Virkeligheten er ikke så svart-hvit, og så enkel som du tenker deg, særlig ikke hvis du får en alvorlig og kronisk sykdom. Det er ikke slik som oftest at du blir influensasyk over natten og blir slik konstant fra det øyeblikket. Isteden svinger formen for mange i mye større grad enn for friske. I tillegg når man går på AAP, så prøver man ofte ut medisiner, som heller ikke virker over natten. Noen medisiner funger ikke, delvis eller tar månedsvis før de fungerer. Noen ganger går man på medisinsk behandling som er midlertidig i påvente av operasjon. Men medisinen er for skadelig til å gå på lengre enn et begrenset tidsrom. Noen går gjennom flere operasjoner med langvarig rekonvalesens i tillegg. 

For å komplisere bildet mer så finnes det multihandicappede, i rullestol, som arbeider. Blinde og kreftsyke, når de kan.  

 

Anonymkode: 2d5fb...30a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...