Gå til innhold

Lavere skatt på uførepensjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser på sidene til forsikringene at det er så lav skatt på uførepensjonen. 
Om en jobber 50 % - betaler vanlig skatt på dette, og får utbetalt uførepensjon fra NAV (som også er skattlagt, men lavere skatt pga noen regler.. hmmm) pluss uførepensjon fra forsikring... 
hvordan kommer dette ut skattemessig? Kan en stole på at det er trukket nok skatt - at det ikke blir regnet som en total inntekt, men "hver for seg" om dere skjønner - etter de ulike reglene?

er så redd jeg får baksmell - jeg har jo null oversikt over hva som er trukket i skatt, men vet jeg får mer utbetalt nå enn da jeg jobber 100 %. 

 

Anonymkode: 2c592...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skatten din blir nok riktig. Men håret du melder fra til NAV om forventet inntekt. Hvis ikke vil du etterhvert få et motkrav fra dem.

Anonymkode: dfb03...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skatten din blir nok riktig. Men håret du melder fra til NAV om forventet inntekt. Hvis ikke vil du etterhvert få et motkrav fra dem.

Anonymkode: dfb03...e8a

NAV vet at jeg jobber 50 % og jeg får ikke jobbe mer enn 50 % pga forsikringen. Tror jeg kan jobbe inntil noen og 60 % egentlig i fht til NAV? Husker ikke helt, men forsikringen er streng. Jeg kan ikke jobbe 1 % engang mer enn 50 % uten at de kan kreve tilbake pengene. Og leggen sier jeg ikke får jobbe mer enn 50 % heller pga helsetilstanden min, han vil egentlig at jeg skal uføretrygde meg helt... men så lenge jeg føler jeg har arbeidsevne, ønsker jeg å jobbe litt, da jeg føler en psykisk helsegevinst på dette, jeg kommer meg i det minste ut blant folk og får gjort noe fornuftig. Har lite sosialt nettverk, så jeg får dekket mitt sosiale behov via jobben :)

Anonymkode: 2c592...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...