Gå til innhold

Forsikring som dekker "innbrudd" med åpen dør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en bekjent som hevder at han har en innboforsikring som dekker ting som blir stjålet selv ved ulåst dør, og lurer på hva slags forsikring dette er, eller om han rett og slett har misforstått forsikringen? Han mener nemlig at han ikke trenger å låse leiligheten fordi han har denne forsikringen.

Kan dette stemme?

Anonymkode: 34787...7f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hah nei, da hadde selskapa gått konkurs før du kunne sagt padde!

Anonymkode: 18ab0...008

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hah nei, da hadde selskapa gått konkurs før du kunne sagt padde!

Anonymkode: 18ab0...008

Han hevdet at det kun gjaldt spesifikke ting han har forsikret, men jeg syntes fortsatt dette hørtes merkelig ut, men han mente bestemt at dette stemte og ble irritabel over at jeg stilte spørsmålet ved det.

Søkt litt på nettet og ser ikke ut til å finne noe slikt, heller.. Vil bare være sikker om temaet kommer opp igjen, fordi da må jeg rett og slett forklare han at han dessverre fortsatt må låse døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, urlm skrev:

Han hevdet at det kun gjaldt spesifikke ting han har forsikret, men jeg syntes fortsatt dette hørtes merkelig ut, men han mente bestemt at dette stemte og ble irritabel over at jeg stilte spørsmålet ved det.

Søkt litt på nettet og ser ikke ut til å finne noe slikt, heller.. Vil bare være sikker om temaet kommer opp igjen, fordi da må jeg rett og slett forklare han at han dessverre fortsatt må låse døren.

Vil han ikke si hvilket selskap han har forsikring hos en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis å låse døra ;) .

Kan det være ting han har forsikret individuelt som han også tar med seg rundt? Laptop, mobil etc som kan bli stjålet mens døra er åpen og enda dekkes?

Anonymkode: 258b3...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, urlm skrev:

Han hevdet at det kun gjaldt spesifikke ting han har forsikret, men jeg syntes fortsatt dette hørtes merkelig ut, men han mente bestemt at dette stemte og ble irritabel over at jeg stilte spørsmålet ved det.

Søkt litt på nettet og ser ikke ut til å finne noe slikt, heller.. Vil bare være sikker om temaet kommer opp igjen, fordi da må jeg rett og slett forklare han at han dessverre fortsatt må låse døren.

Hvis han ikke vil opplyse hvilket forsikringsselskap han påstår å ha avtalen med så er det garantert at han lyver. 

Jeg bor i et borettslag og det er underforstått at dersom noen glemmer å lukke garasjeporten og tyver spaserer rett inn og stjeler, så mister vi retten på å få tilbake verdien av det som er tatt. 

Påstanden hans høres ut som noe rent oppspinn, og om han tror på det så har noen svindlet han for ingen forsikringsselskap gir slike avtaler. Du kan jo bare spørre han hvor mange ganger han tror han får noe dekket når enhver kan spasere rett inn og forsyne seg. Han måtte betalt noen ublue summer i forsikringsavtale. 

Så nei, det er bare tull.

Anonymkode: 18ab0...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en bekjent som hevder at han har en innboforsikring som dekker ting som blir stjålet selv ved ulåst dør, og lurer på hva slags forsikring dette er, eller om han rett og slett har misforstått forsikringen? Han mener nemlig at han ikke trenger å låse leiligheten fordi han har denne forsikringen.

Kan dette stemme?

Anonymkode: 34787...7f1

Fortalte han deg dette 1. April eller? Ingen forsikring dekker uaktsomhet av denne typen. Han bløffer deg eller forstår ikke sin egen forsikring, om han er forsikret da? 

Anonymkode: 45f8e...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN forsikringsselskaper dekker usikrede verdier. Ingen. Der har han garantert misforstått noe alvorlig. Du bør si det til han, så han ikke gjør noe dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en bekjent som hevder at han har en innboforsikring som dekker ting som blir stjålet selv ved ulåst dør, og lurer på hva slags forsikring dette er, eller om han rett og slett har misforstått forsikringen? Han mener nemlig at han ikke trenger å låse leiligheten fordi han har denne forsikringen.

Kan dette stemme?

Anonymkode: 34787...7f1

Jeg lurer også på hvilket forsikringsselskap som dekker innbrudd i ulåste boliger! 😂

Tror du bør opplyse din bekjente om at ingen forsikringsselskap dekker dette. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...