Gå til innhold

Kan NAV kreve at jeg jobber gratis for kommunen?


Rosa enhjørning

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

gud forby at ts får lønn for å jobbe i kommunen istedetfor sosialstøtte

Anonymkode: 31bad...c92

Tror du seriøst at det står masse ledige stillinger tilgjengelig i enhver kommune til enhver tid?

Anonymkode: d7de1...b43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, systemet driter i deg når de skal ha deg til å jobbe fulltid for lusepenger. Da er det bedre å snylte seg over på AAP. Ingen som gir en faen om hvem du er og hva du sliter med uansett, så kan like godt gjøre det. Vi lever bare et liv, og det er for kort til å være moralsk mens korrupte offentlige personene bruker norske skattepenger på vin og kaviar uten å blinke

Anonymkode: 31bad...c92

Ja la oss alle slutte å jobbe!! Så får vi se hvor mye penger staten kan dele ut da! Eller synes du det er rettferdig at noen av oss skal jobbe og betale skatt for at dere kan snylte????

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lavmål... Du har jo ikke peiling. Antar at du har et par tykke mapper hos diverse offentlige instanser.

Anonymkode: d7de1...b43

Interessant at du er den som slenger dritt, mens jeg er den som liksom skal være glad. Kan informere om at jeg ikke har noen mapper, nei

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du seriøst at det står masse ledige stillinger tilgjengelig i enhver kommune til enhver tid?

Anonymkode: d7de1...b43

Så ts skal jobbe i kommunen, men der er ingen jobb å gjøre i kommunen? Hmm.....

Akkurat nå, tirben skrev:

Eller synes du det er rettferdig at noen av oss skal jobbe og betale skatt for at dere kan snylte????

Ja

Anonymkode: 31bad...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Interessant at du er den som slenger dritt, mens jeg er den som liksom skal være glad. Kan informere om at jeg ikke har noen mapper, nei

Anonymkode: 31bad...c92

tror den ble korrektert fra gal til glad :fnise:

Anonymkode: 31bad...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, systemet driter i deg når de skal ha deg til å jobbe fulltid for lusepenger. Da er det bedre å snylte seg over på AAP. Ingen som gir en faen om hvem du er og hva du sliter med uansett, så kan like godt gjøre det. Vi lever bare et liv, og det er for kort til å være moralsk mens korrupte offentlige personene bruker norske skattepenger på vin og kaviar uten å blinke

Anonymkode: 31bad...c92

Helt enig. Man skryter av at man sparer penger på dette, men jeg lurer på hvor mange som havner på AAP, mistenker at man bare skyfler folk rundt i systemet, og kanskje de blir så utslitte til slutt at flere havner på uføretrygd?

Anonymkode: 69f22...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Helt enig. Man skryter av at man sparer penger på dette, men jeg lurer på hvor mange som havner på AAP, mistenker at man bare skyfler folk rundt i systemet, og kanskje de blir så utslitte til slutt at flere havner på uføretrygd?

Anonymkode: 69f22...1ae

Hvem får uføretrygd fordi de er utslitt ? 

I så fall tror jeg de av oss som sjonglerer fulltidsjobb, små barn og nattevåk er langt nærmere faresonen enn friske mennesker som mottar sosialstønad! 

Anonymkode: 37014...5fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Rosa enhjørning skrev:

Jeg har nylig flyttet til Skedsmo kommune. Jeg er dessverre nav klient i nesten 1 år nå. Jeg mottar sosialhjelp fra nav da jeg ikke har fått jobb enda og nav sender ikke folk ut i praksis i sommer, og de krever at jeg jobber for kommunen i den periode.

Jeg er enig med at folk må delta i aktitivet for å få hjelp av nav, i tillegg til at man er aktiv arbeidssøker, men jobben de vil jeg skal gjøre er veldig tungt og jeg har ryggproblemer og i tillegg er jeg kjempe lav og tynn, og de krever at jeg skal jobbe 8 timer hver dag. 

Jeg har motatt sosialhjelp fra 2 kommuner før og aktivitetene var langt ifra en gratis fulltidsjobb 

Hvis du likevel ender med å jobbe for kommunen, så søk på jobb som kirkegårdsarbeider/parkarbeider heller, de trenger folk om sommeren (men kanskje de har ansatt allerede).

Om du ikke kan gjøre arbeidet de krever, så må du få legeærklering på det. Har du ryggproblemer skulle vel det gå greit. Det er mere troverdig om du prøver først og finner ut at du ikke klarer det.

Hvis du er syk/ute av stand til å jobbe i det hele tatt, så kan du sykemelde deg og komme over på AAP.

Anonymkode: 69f22...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber gratis for kommunen igjennom nav. Ja, det suger å ikke få "riktig" betalt, tillegg etc, men jeg vet at for min del så er det jobbmulighet videre på dette stedet. Jeg skal ta ekstravakter fme juni. 

Tidligere har jeg gått div kurs igjennom nav og det har ikke vært noe stas. Mest fordi de som ikke hadde noen planer satt og spilte på pc-ene og nektet å flytte seg for de av oss som trengte en pc for å få fylt ut div skjemaer, skrive CV, ordne med kontrakter fra husbanken osv.. 

Jeg tenker at ja, det er kjedelig å jobbe gratis - men du verden så deilig det er å føle at man har fortjent pengene man får. Jeg har vært sykemeldt og ute av arbeidsmarkedet i 5år..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du likevel ender med å jobbe for kommunen, så søk på jobb som kirkegårdsarbeider/parkarbeider heller, de trenger folk om sommeren (men kanskje de har ansatt allerede).

Om du ikke kan gjøre arbeidet de krever, så må du få legeærklering på det. Har du ryggproblemer skulle vel det gå greit. Det er mere troverdig om du prøver først og finner ut at du ikke klarer det.

Hvis du er syk/ute av stand til å jobbe i det hele tatt, så kan du sykemelde deg og komme over på AAP.

Anonymkode: 69f22...1ae

Man skal ha minst 50% nedsatt arbeidsevne for å motta AAP. Det får man ikke av å ha litt vondt i ryggen som ung. 

Anonymkode: 09cc2...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, GulSitron skrev:

Jeg jobber gratis for kommunen igjennom nav. Ja, det suger å ikke få "riktig" betalt, tillegg etc, men jeg vet at for min del så er det jobbmulighet videre på dette stedet. Jeg skal ta ekstravakter fme juni. 

Tidligere har jeg gått div kurs igjennom nav og det har ikke vært noe stas. Mest fordi de som ikke hadde noen planer satt og spilte på pc-ene og nektet å flytte seg for de av oss som trengte en pc for å få fylt ut div skjemaer, skrive CV, ordne med kontrakter fra husbanken osv.. 

Jeg tenker at ja, det er kjedelig å jobbe gratis - men du verden så deilig det er å føle at man har fortjent pengene man får. Jeg har vært sykemeldt og ute av arbeidsmarkedet i 5år..

Supert at du er tilbake i sving! Håper det kommer fine muligheter ut av dette for deg! Stå på! : ) 

Anonymkode: 09cc2...b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, GulSitron skrev:

Jeg jobber gratis for kommunen igjennom nav. Ja, det suger å ikke få "riktig" betalt, tillegg etc, men jeg vet at for min del så er det jobbmulighet videre på dette stedet. Jeg skal ta ekstravakter fme juni. 

Tidligere har jeg gått div kurs igjennom nav og det har ikke vært noe stas. Mest fordi de som ikke hadde noen planer satt og spilte på pc-ene og nektet å flytte seg for de av oss som trengte en pc for å få fylt ut div skjemaer, skrive CV, ordne med kontrakter fra husbanken osv.. 

Jeg tenker at ja, det er kjedelig å jobbe gratis - men du verden så deilig det er å føle at man har fortjent pengene man får. Jeg har vært sykemeldt og ute av arbeidsmarkedet i 5år..

Nysgjerrig på hvor mye du jobbet og hvilke arbeidsoppgaver du fikk?

Anonymkode: 31bad...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nysgjerrig på hvor mye du jobbet og hvilke arbeidsoppgaver du fikk?

Anonymkode: 31bad...c92

Nå har jeg AAP og jobber 50%. Har slitt psykisk i ganske mange år og har møtt veggen med skikkelig depresjon to ganger. 
Jeg jobber da 50% på sykehjem, er med i stell, matsituasjoner, følger beboere til frisør, går tur med de, snakker med de etc. Har utdannelse innen helse og dette er noe jeg ønsker å jobbe med selv. 

Har pr nå mistesatsen og tjener vel 750kr dagen ca. Får utbetalinger hver 14 dag etter meldekort og i de periodene hvor jeg ikke har noe fravær får jeg utbetalt rundt 6500kr hver andre uke. :) Jeg klager ikke, selv om man alltids skulle ønske at lønna var høyere. Det kunne vært verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tirben skrev:

Vil snu på overskriften din: Kan man forvente å få penger av staten uten å gjøre noe? 

Selvfølgelig ikke. Har ikke du lest det jeg sa at jeg er helt enig i at man må være i aktivitet for å motta pengene? 

Dere elsker å se ned på folk som får hjelp av nav, herregud.. bare fordi kan får penger fra nav så tror dere at vi er late osv... aner du hvor vanskelig det er å skaffe seg en jobb når man har ikke utdanning og i tilleg har dårlig helse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må slutte å se ned på folk med en gang de nevner at de får hjelp av nav. Ja, det er mange som forventer å få penger fra staten uten å gjøre noe, men ikke alle er sånn. Dere vet ikke hva som foregår i en persons liv, og dete bare dommer etter det dere har hørt av andre.

jeg sitter ikke her og klager, jeg bare spurte et helt vanlig spørsmål fordi jeg synes at dette var rart. Som sagt, jeg har mottatt sosialhjelp før og aktivitetene var ikke sånn. 

Og som nevnet før, jeg har dårlig helse både fysisk og psykisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GulSitron skrev:

Nå har jeg AAP og jobber 50%. Har slitt psykisk i ganske mange år og har møtt veggen med skikkelig depresjon to ganger. 
Jeg jobber da 50% på sykehjem, er med i stell, matsituasjoner, følger beboere til frisør, går tur med de, snakker med de etc. Har utdannelse innen helse og dette er noe jeg ønsker å jobbe med selv. 

Har pr nå mistesatsen og tjener vel 750kr dagen ca. Får utbetalinger hver 14 dag etter meldekort og i de periodene hvor jeg ikke har noe fravær får jeg utbetalt rundt 6500kr hver andre uke. :) Jeg klager ikke, selv om man alltids skulle ønske at lønna var høyere. Det kunne vært verre. 

Dette kan ikke sammenlignes med å måtte slave for sosialhjelp.

Anonymkode: 69f22...1ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ha minst 50% nedsatt arbeidsevne for å motta AAP. Det får man ikke av å ha litt vondt i ryggen som ung. 

Anonymkode: 09cc2...b02

Det kan jo være at det er verre enn det ts sier, vi får ikke alle opplysninger i en post på et forum.

Anonymkode: 69f22...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette kan ikke sammenlignes med å måtte slave for sosialhjelp.

Anonymkode: 69f22...1ae

Du får jo fortsatt betalt av NAV for å være aktiv og ikke sitte hjemme og surre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det gjør de, siden de pengene man får ikke er lønn. Dette er slaveri og en god måte for kommunen å få tilnærmet gratis arbeidskraft.

Anonymkode: 69f22...1ae

Nei det er det faktisk ikke. 

Det er for at det aldri skal lønne seg å henge hjemme.  Man skal alltid jobbe for å få penger om man ikke er syk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som ambulansearbeider i mange år. Veide 42 kg og er 159 cm. Måtte slutte etter en operasjon som gikk feil. Det er jo en tung jobb.

Anonymkode: 08af3...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosa enhjørning skrev:

Dere må slutte å se ned på folk med en gang de nevner at de får hjelp av nav. Ja, det er mange som forventer å få penger fra staten uten å gjøre noe, men ikke alle er sånn. Dere vet ikke hva som foregår i en persons liv, og dete bare dommer etter det dere har hørt av andre.

jeg sitter ikke her og klager, jeg bare spurte et helt vanlig spørsmål fordi jeg synes at dette var rart. Som sagt, jeg har mottatt sosialhjelp før og aktivitetene var ikke sånn. 

Og som nevnet før, jeg har dårlig helse både fysisk og psykisk. 

Da må disse helseproblemene dokumenteres. 

Enten må du komme med en sykemelding, men da er ikke sosial stønaden for deg, ellers er det bare å jobbe.  akkurat som i arbeidslivet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...