Gå til innhold

Kan NAV kreve at jeg jobber gratis for kommunen?


Rosa enhjørning

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig flyttet til Skedsmo kommune. Jeg er dessverre nav klient i nesten 1 år nå. Jeg mottar sosialhjelp fra nav da jeg ikke har fått jobb enda og nav sender ikke folk ut i praksis i sommer, og de krever at jeg jobber for kommunen i den periode.

Jeg er enig med at folk må delta i aktitivet for å få hjelp av nav, i tillegg til at man er aktiv arbeidssøker, men jobben de vil jeg skal gjøre er veldig tungt og jeg har ryggproblemer og i tillegg er jeg kjempe lav og tynn, og de krever at jeg skal jobbe 8 timer hver dag. 

Jeg har motatt sosialhjelp fra 2 kommuner før og aktivitetene var langt ifra en gratis fulltidsjobb 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det handler om nye regler og at man ikke skal få penger uten å gjøre noe.

NAV krever ikke at du skal jobbe gratis. De krever at du skal jobbe for de pengene du får.

Hva er årsaken til at du har gått på sosialhjelp i nesten et år?

Det beste rådet jeg kan gi er at du kaster ut så mange søknader du kan og håper at du får deg en jobb så fort som mulig.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du helseproblemer er det bare å få en legeerklæring på at du ikke er i stand til det. Men da burde du egentlig gått på AAP, ikke sosialstønad. 

Anonymkode: de045...4a9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. mai 2017 den 14.09, Rosa enhjørning skrev:

Jeg har nylig flyttet til Skedsmo kommune. Jeg er dessverre nav klient i nesten 1 år nå. Jeg mottar sosialhjelp fra nav da jeg ikke har fått jobb enda og nav sender ikke folk ut i praksis i sommer, og de krever at jeg jobber for kommunen i den periode.

Jeg er enig med at folk må delta i aktitivet for å få hjelp av nav, i tillegg til at man er aktiv arbeidssøker, men jobben de vil jeg skal gjøre er veldig tungt og jeg har ryggproblemer og i tillegg er jeg kjempe lav og tynn, og de krever at jeg skal jobbe 8 timer hver dag. 

Jeg har motatt sosialhjelp fra 2 kommuner før og aktivitetene var langt ifra en gratis fulltidsjobb 

Jeg er også lav og tynn, men kan da jobbe 8 timer likevel. Ser ikke helt hvorfor det skal være en hindring. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg er også lav og tynn, men kan da jobbe 8 timer likevel. Ser ikke helt hvorfor det skal være en hindring. 

Thats not the point.. skulle ønske jeg kunne jobbe 8 timer i en ordentlig arbeid. Jobben her er veldig tungt. Det er en grunn til at det er kun menn i arbeidsmiljøet her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Rosa enhjørning skrev:

Jeg har nylig flyttet til Skedsmo kommune. Jeg er dessverre nav klient i nesten 1 år nå. Jeg mottar sosialhjelp fra nav da jeg ikke har fått jobb enda og nav sender ikke folk ut i praksis i sommer, og de krever at jeg jobber for kommunen i den periode.

Jeg er enig med at folk må delta i aktitivet for å få hjelp av nav, i tillegg til at man er aktiv arbeidssøker, men jobben de vil jeg skal gjøre er veldig tungt og jeg har ryggproblemer og i tillegg er jeg kjempe lav og tynn, og de krever at jeg skal jobbe 8 timer hver dag. 

Jeg har motatt sosialhjelp fra 2 kommuner før og aktivitetene var langt ifra en gratis fulltidsjobb 

Du møter opp, du jobber, også får du lønn. Ingenting er gratis. Nå vet jeg ikke hvor du kommer fra, men jeg vil tippe at større kommuner har betraktelig strengere krav enn mindre kommuner har. 8 timer er en vanlig arbeidsdag. Om du mener at arbeidet er tungt og ryggen din ikke vil tåle det så må du snakke med saksbehandleren din, det hjelper ikke å sette deg her og klage. 

Anonymkode: 0b2f5...3b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, altflyter skrev:

Det handler om nye regler og at man ikke skal få penger uten å gjøre noe.

NAV krever ikke at du skal jobbe gratis. De krever at du skal jobbe for de pengene du får.

Hva er årsaken til at du har gått på sosialhjelp i nesten et år?

Det beste rådet jeg kan gi er at du kaster ut så mange søknader du kan og håper at du får deg en jobb så fort som mulig.

Jeg helt enig med å være ute i aktivitet mens man mottar sosialhjelp. Jeg har motatt sosialhjelp før og aktivitetene var ikke en fulltidsjobb med tungt arbeid som jeg ikke klarer å gjøre. 

jeg mottar hjelp i nesten et år grunnet flytting fra Ålesund til Oslo og hull i CV + helseproblemer (både fysiske og psykiske)  i dag er det ingen som vil ansette folke med hull i CV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det skal være sånn så vil jeg anbefale å gå til legen og gjøre alt du kan for å gå over på AAP. Psykolog, ryggproblemer osv. Da kan du ikke bli tvunget til å jobbe fulltid gratis. Du kan bli satt ut i praksis, men ikke i praksis som strider mot helsen din. Når systemet driter i deg, drit i systemet

Anonymkode: 31bad...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv jobben da, du vet jo ikke hvordan det blir. Du kan jo ikke bære like mye som de største gutta, ingen kan jo forvente det. De kommer sikkert til å ta hensyn til dine fysiske begrensninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange jobber kan det lønne seg å ikke være for stor eller muskuløs. Kvinner kan også gjøre det aller meste en mann kan. Får starte med å trene seg opp til en sterk løvinne. :hoppe:

Anonymkode: fd6d0...3d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, altflyter skrev:

 

NAV krever ikke at du skal jobbe gratis. De krever at du skal jobbe for de pengene du får.

 

Godt poeng!

Anonymkode: d7de1...b43

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det skal være sånn så vil jeg anbefale å gå til legen og gjøre alt du kan for å gå over på AAP. Psykolog, ryggproblemer osv. Da kan du ikke bli tvunget til å jobbe fulltid gratis. Du kan bli satt ut i praksis, men ikke i praksis som strider mot helsen din. Når systemet driter i deg, drit i systemet

Anonymkode: 31bad...c92

Når systemet driter i deg, drit i systemet. Hva i huleste mener du?!? Mener du det systemet som har gitt henne penger i ETT ÅR????? Altså penger i ett år for å ikke gjøre noenting?!!!!!! Hvis du mener det er at systemet driter i deg, så hjelpes...

Anonymkode: d7de1...b43

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, altflyter skrev:

NAV krever ikke at du skal jobbe gratis. De krever at du skal jobbe for de pengene du får.

Joda, det gjør de, siden de pengene man får ikke er lønn. Dette er slaveri og en god måte for kommunen å få tilnærmet gratis arbeidskraft.

Anonymkode: 69f22...1ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det gjør de, siden de pengene man får ikke er lønn. Dette er slaveri og en god måte for kommunen å få tilnærmet gratis arbeidskraft.

Anonymkode: 69f22...1ae

Vel da får TS skaffe seg utdanning eller en jobb da, så slipper hun å måtte jobbe tilnærmet gratis. 

Anonymkode: 37014...5fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil snu på overskriften din: Kan man forvente å få penger av staten uten å gjøre noe? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når systemet driter i deg, drit i systemet. Hva i huleste mener du?!? Mener du det systemet som har gitt henne penger i ETT ÅR????? Altså penger i ett år for å ikke gjøre noenting?!!!!!! Hvis du mener det er at systemet driter i deg, så hjelpes...

Anonymkode: d7de1...b43

Ja, systemet driter i deg når de skal ha deg til å jobbe fulltid for lusepenger. Da er det bedre å snylte seg over på AAP. Ingen som gir en faen om hvem du er og hva du sliter med uansett, så kan like godt gjøre det. Vi lever bare et liv, og det er for kort til å være moralsk mens korrupte offentlige personene bruker norske skattepenger på vin og kaviar uten å blinke

Anonymkode: 31bad...c92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det gjør de, siden de pengene man får ikke er lønn. Dette er slaveri og en god måte for kommunen å få tilnærmet gratis arbeidskraft.

Anonymkode: 69f22...1ae

Pisspreik! Selvfølgelig er det ikke lønn, da hadde man jo vært i arbeid og ikke hatt behov for sosialhjelp. 

Sosialhjelp er ikke ment å være en langvarig løsning. Jeg synes det er rett og rimelig at man må yte for å få noe!!!

Anonymkode: d7de1...b43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pisspreik! Selvfølgelig er det ikke lønn, da hadde man jo vært i arbeid og ikke hatt behov for sosialhjelp. 

Sosialhjelp er ikke ment å være en langvarig løsning. Jeg synes det er rett og rimelig at man må yte for å få noe!!!

Anonymkode: d7de1...b43

gud forby at ts får lønn for å jobbe i kommunen istedetfor sosialstøtte

Anonymkode: 31bad...c92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, systemet driter i deg når de skal ha deg til å jobbe fulltid for lusepenger. Da er det bedre å snylte seg over på AAP. Ingen som gir en faen om hvem du er og hva du sliter med uansett, så kan like godt gjøre det. Vi lever bare et liv, og det er for kort til å være moralsk mens korrupte offentlige personene bruker norske skattepenger på vin og kaviar uten å blinke

Anonymkode: 31bad...c92

Lavmål... Du har jo ikke peiling. Antar at du har et par tykke mapper hos diverse offentlige instanser.

Anonymkode: d7de1...b43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, systemet driter i deg når de skal ha deg til å jobbe fulltid for lusepenger. Da er det bedre å snylte seg over på AAP. Ingen som gir en faen om hvem du er og hva du sliter med uansett, så kan like godt gjøre det. Vi lever bare et liv, og det er for kort til å være moralsk mens korrupte offentlige personene bruker norske skattepenger på vin og kaviar uten å blinke

Anonymkode: 31bad...c92

...og du tenker ikke at kanskje å "jobbe fulltid for lusepenger" i en kort periode kan gi deg verdifull arbeidserfaring og gode referanser? TS klager jo over at "ingen vil ansette folk med hull i CV'en". Her gir jo NAV henne en perfekt mulighet til å fylle noen hull!

Anonymkode: 37014...5fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...