Mollie Skrevet 8. mai 2017 #21 Del Skrevet 8. mai 2017 Veldig frekt. Denne venninnen bør få en tilbakemelding på at dette ikke er akseptabelt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #22 Del Skrevet 8. mai 2017 9 minutter siden, Chroma skrev: Hva i alle dager skal hun servere hvis alle skal betale 500 kroner hver? Hvor mange er invitert..? Jeg hadde nok meldt avbud. 20 gjester. Aner ikke hva hun skal servere. De 500 skal visst også dekke leie av lokale (som åpenbart må være dyrt) TS Anonymkode: 692ab...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #23 Del Skrevet 8. mai 2017 Hadde ikke dratt. Si at du ikke har råd. Om det bare er en bekjent kan det vel ikke være så viktig heller? Anonymkode: 21139...20b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #24 Del Skrevet 8. mai 2017 Hadde ALDRI giddet å gått. Maken til frekkhet! Anonymkode: 5e43f...f22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #25 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg håper noen har baller nok til å være dønn ærlig og si ifra at dette IKKE er greit! Det er utrolig uhøflig å tigge penger på denne måten! Jeg hadde ikke dratt og sagt klart ifra hvorfor! Noen eier ikke skam. Anonymkode: a40a7...15e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 8. mai 2017 #26 Del Skrevet 8. mai 2017 Meg over. Kom borti ab knappen med et uhell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #27 Del Skrevet 8. mai 2017 På 8.5.2017 den 15.21, AnonymBruker skrev: 20 gjester. Aner ikke hva hun skal servere. De 500 skal visst også dekke leie av lokale (som åpenbart må være dyrt) TS Anonymkode: 692ab...dd7 Har du posta kommentaren ennå? Anonymkode: 2a967...d0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 8. mai 2017 #28 Del Skrevet 8. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: 20 gjester. Aner ikke hva hun skal servere. De 500 skal visst også dekke leie av lokale (som åpenbart må være dyrt) TS Anonymkode: 692ab...dd7 Hun forventer m.a.o å rake sammen 10000 kr fra dere?!! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #29 Del Skrevet 8. mai 2017 Du må jo si til henne at dette ikke passer seg! Hun er helt sikkert av den gjerrige typen. Noen trenger å få det inn med teskje, dessverre. Anonymkode: 8c766...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inle Skrevet 8. mai 2017 #30 Del Skrevet 8. mai 2017 Eh... nei beklager. Jeg hadde faktisk bare sagt rett ut at det ikke er greit til henne om hun skulle spørre hvorfor du ikke kom. Jeg hadde nok skrevet en melding på eventet: Heisann! Ser at det er 500 kr som er ønsket, det har jeg faktisk ikke råd til, så jeg står over. Ha en fin feiring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #31 Del Skrevet 8. mai 2017 Ikke så rart å heller ønske penger enn en gave hun ikke trenger når hun har brukt masse penger på lokale for at hun og dere inviterte skal få ha en kul fest! Siden hun har leid lokale og sannsynligvis lys og lydrigg og dj kanskje så blir det jo som å gå på byen, så istedet for å betale 150 kr i inngang og 800 kr i drikke på en nattklubb den kvelden er det jo likegreit å bidra med noen hundrelapper til feiringa hennes! Skjønner hun godt jeg. Hadde vært noe annet om det var hjemmefest der det ikke er så normalt å ta med gave. Anonymkode: 45f77...7aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #32 Del Skrevet 8. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke så rart å heller ønske penger enn en gave hun ikke trenger når hun har brukt masse penger på lokale for at hun og dere inviterte skal få ha en kul fest! Siden hun har leid lokale og sannsynligvis lys og lydrigg og dj kanskje så blir det jo som å gå på byen, så istedet for å betale 150 kr i inngang og 800 kr i drikke på en nattklubb den kvelden er det jo likegreit å bidra med noen hundrelapper til feiringa hennes! Skjønner hun godt jeg. Hadde vært noe annet om det var hjemmefest der det ikke er så normalt å ta med gave. Anonymkode: 45f77...7aa Forskjellen her er jo at man faktisk ikke kan velge en gang, det er satt et tall på betalingen. De fleste i min venninnegjeng som går i bursdager og ut senere betaler verken inngangspenger eller bruker 500 kr på byen. Jeg bor i Bergen og her er det veldig få steder som tar inngangspenger, personlig kjøper jeg som regel to glass vin ute og da er jeg oppe i 200-250 kr. Fremdeles billigere enn det venninnen til TS krever Anonymkode: 48c1e...1c9 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 8. mai 2017 #33 Del Skrevet 8. mai 2017 Dette er jo helt horribelt! 😨 Hun må mangle noe mellom øra siden hun er så frekk! 500 kr? Really?Jeg ville meldt avbud og sagt jeg absolutt ikke har råd. 500 kr er mye å gi i en bursdag. Lurer på hvor mange som avlyser? Tenker det blir noen. Greit nok hun vil leie lokale og det som følger med, men dette er noe hun må betale for selv. Har hun ikke råd til å leie, så får hun enten ha festen hjemme eller spørre gjestene sine om det er greit om de er med på betale. Her bare krever hun dere skal spytte ut 500 kr. Frekt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 8. mai 2017 #34 Del Skrevet 8. mai 2017 Herregud, hva er det som skjer med folk.. ? ''Krever'' 500 i gave til seg selv, leverer med veiledning på pengegaver i komf.. Er det slik at hvis jeg vil bli rik så er det bare til å gå til anskaffelse av vips og så begynne å be om donasjoner? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timsy Skrevet 8. mai 2017 #35 Del Skrevet 8. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er invitert i bursdag til en bekjent. Det er ikke rund dag. Hun liker store fester og har leid lokale og skal servere mat. Jeg takket selvsagt ja til invitasjonen og har gledet meg til dette. Helt til i går. I går la hun nemlig ut kontonummeret sitt og sa at istedenfor gaver, så ønsket hun seg at alle skulle spleise på festen, og derfor overføre 500kroner til henne for mat og lokale. Jeg kommer nok til å overføre pengene, men jeg må ærlig si at dette er ganske frekt. Det er flere grunner til det. 1. Hun pleier å komme i bursdagsfestene mine, men jeg har aldri fått gave av henne. Derfor er det litt spesielt å skulle kaste 500kroner ut til en feiring som ikke en gang er rund til en person jeg aldri selv har fått gave av. 2. Hun kom med dette kravet i ettertid, altså etter at folk hadde takket ja til invitasjonen. Jeg har dårlig råd, og hadde nok ikke brukt 500kr på en gave til henne i utgangspunktet. 3. Jeg merker jeg får lyst til å si at jeg ikke kan komme, rett og slett fordi jeg føler meg overrumplet og at hun forlanger ganske mye. Jeg er student og 500 er over en ukes matbudsjett for meg. De aller fleste som er invitert, er studenter i etableringsfasen med dårlig råd. Burde jeg si noe, eller bare bite det i meg? Er dette innafor? Overreagerer jeg? Anonymkode: 692ab...dd7 For en frekk "venninne"! Jeg ville vært så frekk at jeg sa: "Beklager, men om jeg må betale inngangspenger kommer jeg ikke likevel, det burde du opplyst om i innbydelsen." 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #36 Del Skrevet 8. mai 2017 Her skal du selvsagt melde avbud. Dersom du syntes det er kleint å skrive noe om summen på fb eventet ville jeg bare skrevet en melding til henne (eller på veggen til eventet) at jeg dessverre ikke kan delta likevel. Dersom hun spør hvorfor får du enten finne på en unnskyldning eller si det som det er. "Det ble litt dyrere enn jeg hadde tenkt meg." Anonymkode: 3c126...bec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VoodooChild Skrevet 9. mai 2017 #37 Del Skrevet 9. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke så rart å heller ønske penger enn en gave hun ikke trenger når hun har brukt masse penger på lokale for at hun og dere inviterte skal få ha en kul fest! Siden hun har leid lokale og sannsynligvis lys og lydrigg og dj kanskje så blir det jo som å gå på byen, så istedet for å betale 150 kr i inngang og 800 kr i drikke på en nattklubb den kvelden er det jo likegreit å bidra med noen hundrelapper til feiringa hennes! Skjønner hun godt jeg. Hadde vært noe annet om det var hjemmefest der det ikke er så normalt å ta med gave. Anonymkode: 45f77...7aa Men det er vel hun som ønsker en stor kul fest. Da kan hun ikke kreve at alle inviterte blir med å spleise i etterkant av invitasjonene! Jeg syns dette hadde vært akseptabelt om det var informert om spleiselaget lenge på forhånd, før alt av lokale og andre forberedelser var booket/planlagt, og invitasjoner var sendt ut. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 9. mai 2017 #38 Del Skrevet 9. mai 2017 1 time siden, VoodooChild skrev: Men det er vel hun som ønsker en stor kul fest. Da kan hun ikke kreve at alle inviterte blir med å spleise i etterkant av invitasjonene! Jeg syns dette hadde vært akseptabelt om det var informert om spleiselaget lenge på forhånd, før alt av lokale og andre forberedelser var booket/planlagt, og invitasjoner var sendt ut. Helt enig. Da hadde det blitt noe helt annet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #39 Del Skrevet 9. mai 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville sagt ærlig ifra at dette ikke er greit, og derfor kommer jeg ikke. Av typen "oi, jeg var ikke klar over at det var inngangspenger da jeg takket ja, så da melder jeg avbud". Anonymkode: 17fba...e11 denne Anonymkode: 1c5b1...660 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #40 Del Skrevet 9. mai 2017 Dette er ikke ok. Her hadde jeg avlyst og sagt det helt ærlig at jeg ikke satte pris på å få vite at det var inngangspenger etter man takker ja. Desuten var 500kr for mye for en student. Ærlighet varer lengst. Anonymkode: e13fc...bef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå