AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #61 Del Skrevet 17. mai 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: En liten oppdatering fra meg for dem som spurte. Jeg hørte på dere her inne og tok kontakt direkte med venninnen min og sa at jeg ikke kunne komme rett og slett fordi jeg syntes prisen var veldig høy. Hun mente at hun gjorde alle gjestene en tjeneste ved å arrangere denne bursdagsfesten fordi store fester er stas... Og ble fornærmet over at jeg ikke ville koste på meg 500kr til dette. Hun har nektet å snakke med meg siden telefonsamtalen. Men jeg tror egentlig det er like greit. Man feirer ikke sin egen bursdag for å gjøre andre en tjeneste... trodde i hvert fall jeg. Festen hadde visst vært så som så (fikk høre fra noen som hadde vært der). Hun hadde servert taco som det var alt for lite av og det var det. Ingen drikke, ingen pynt, ingenting. Hva de 500kronene gikk til er ikke godt å si, for lokalet kostet 2000 å leie. Jeg er glad jeg ikke gikk og glad for at dere gav meg gode råd! Jeg er glad jeg sa ifra, og har fått vite at andre reagerte sterkt på prisen, men jeg er visst den eneste som har sagt noe. TS Anonymkode: 692ab...dd7 500 kroner for å bli servert (for lite) taco og ingenting å drikke? Bra du takket nei, TS. Vertinnen må jo ha sitter igjen med et overskudd dersom mange deltok. Anonymkode: 3c126...bec 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyrk40 Skrevet 17. mai 2017 #62 Del Skrevet 17. mai 2017 Hva skjer om nesten ingen drar på festen da(hadde ikke dratt på en sånn fest selv heller når utgiftene kommer snikende etterpå)...Jo færre som drar jo mere må hun jo hoste opp av egen lomme som hun fortjener spør du meg....Er det idet hele tatt noen som kommer til å dra på den festen forresten?? Har du hørt med noen av de andre som er innvitert??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelkopp Skrevet 17. mai 2017 #63 Del Skrevet 17. mai 2017 Hun så vel sin anledning til å tjene en liten slant da inntekt500*20 = 10 000 -leie 2000 -mat 30*20 600 = 7400kr fortjeneste Kanskje hun trengte ny veske? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #64 Del Skrevet 17. mai 2017 Merker jeg blir sjokkert over at ts er den eneste som turte å si ifra og som ikke ville komme. Så alle de andre stilte opp med 500 kroner og mente dette var greit? Eller var de redde for at dronningen skulle bli sur hvis de så noe? Hun her utnytter jo vennene sine da hun faktisk krever de skal betale hun 500 kroner! Egofest uten like, for lite mat og ikke drikke? Sikkert en som har fått alt servert på sølvfat av foreldrene og blitt skjemt bort. Anonymkode: d1c56...4ab 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #65 Del Skrevet 17. mai 2017 Ei venninne av meg gjorde det samme. Hun har dårlig råd, men ønsket å feire 30-årsdagen sin stort. Så hun leide lokale og live-musikk, og skulle servere middag. Det stod det i invitasjonen. Lokalet koster 2000 å leie, 3000 med vask neste dag. Middagen viste seg å være pølse i brød langt utpå kvelden, folk var så sultne at det ikke var nok. Livemusikken var en sliten fyr hun kjenner, langt fra en profesjonell musiker, med gitar og cowboyhatt, som tok pauser hele tida og var full 80% av kvelden. Dette betalte vi 350 kroner for, og vi var vel 50 stykker. 50x350= 17500. 17500- 2000= 15500 Dermed, etter at leien for lokalet var betalt, satt hun igjen med 15500 til trubaduren og maten. Jeg veit at hun ikke betalte for vask av lokalet, siden hun sendte melding neste dag og sa at hun håpte flere av festdeltakerene kunne hjelpe til med vasken, så hun ikke ble alene med det. Jeg tør tippe hun gikk med overskudd. Anonymkode: 3fccc...722 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 17. mai 2017 #66 Del Skrevet 17. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ei venninne av meg gjorde det samme. Hun har dårlig råd, men ønsket å feire 30-årsdagen sin stort. Så hun leide lokale og live-musikk, og skulle servere middag. Det stod det i invitasjonen. Lokalet koster 2000 å leie, 3000 med vask neste dag. Middagen viste seg å være pølse i brød langt utpå kvelden, folk var så sultne at det ikke var nok. Livemusikken var en sliten fyr hun kjenner, langt fra en profesjonell musiker, med gitar og cowboyhatt, som tok pauser hele tida og var full 80% av kvelden. Dette betalte vi 350 kroner for, og vi var vel 50 stykker. 50x350= 17500. 17500- 2000= 15500 Dermed, etter at leien for lokalet var betalt, satt hun igjen med 15500 til trubaduren og maten. Jeg veit at hun ikke betalte for vask av lokalet, siden hun sendte melding neste dag og sa at hun håpte flere av festdeltakerene kunne hjelpe til med vasken, så hun ikke ble alene med det. Jeg tør tippe hun gikk med overskudd. Anonymkode: 3fccc...722 Haha. Med sånne så er det nesten som om man burde bedt om et budsjett med en oversikt over hva pengene gikk til. Man skal da virkelig ikke betale for at "arrangøren" skal sitte igjen med overskudd etter endt feiring. Toppen av frekkhet rett og slett. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #67 Del Skrevet 17. mai 2017 11 minutter siden, altflyter skrev: Haha. Med sånne så er det nesten som om man burde bedt om et budsjett med en oversikt over hva pengene gikk til. Man skal da virkelig ikke betale for at "arrangøren" skal sitte igjen med overskudd etter endt feiring. Toppen av frekkhet rett og slett. Eneste grunn til at så mange takket ja, var jo at vi trodde det skulle være et litt fint selskap med middag. For å si det sånn, så er dette en snakkis enda, to år etter, gjestene imellom. Vi ler av det altså, men det morsomme er at ei som var der konfronterte henne med at prisen ikke stod helt til det vi fikk. Da påstod jubilanten at resten av overskuddet kunne betraktes som penger for å kjøre rundt og kjøpe inn, og for tiden hun hadde brukt på festen. Lurer på om hun skjønner konseptene bursdagsfest og vertskap. Anonymkode: 3fccc...722 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 19. mai 2017 #68 Del Skrevet 19. mai 2017 På 5/16/2017 den 22.10, AnonymBruker skrev: En liten oppdatering fra meg for dem som spurte. Jeg hørte på dere her inne og tok kontakt direkte med venninnen min og sa at jeg ikke kunne komme rett og slett fordi jeg syntes prisen var veldig høy. Hun mente at hun gjorde alle gjestene en tjeneste ved å arrangere denne bursdagsfesten fordi store fester er stas... Og ble fornærmet over at jeg ikke ville koste på meg 500kr til dette. Hun har nektet å snakke med meg siden telefonsamtalen. Men jeg tror egentlig det er like greit. Man feirer ikke sin egen bursdag for å gjøre andre en tjeneste... trodde i hvert fall jeg. Festen hadde visst vært så som så (fikk høre fra noen som hadde vært der). Hun hadde servert taco som det var alt for lite av og det var det. Ingen drikke, ingen pynt, ingenting. Hva de 500kronene gikk til er ikke godt å si, for lokalet kostet 2000 å leie. Jeg er glad jeg ikke gikk og glad for at dere gav meg gode råd! Jeg er glad jeg sa ifra, og har fått vite at andre reagerte sterkt på prisen, men jeg er visst den eneste som har sagt noe. TS Anonymkode: 692ab...dd7 Så bra for deg at du var den som sa det de andre bare tenkte! Denne dama høres jo ikke ut som hun har fotfeste på jorden i det hele tatt og om hun nå er sur på deg, så er nok det for det beste. Ingen trenger sånne folk i livet sitt. Hennes forventninger og reaksjoner hører ikke hjemme noen steder og jeg håper flere etter hvert klarer å si noe til henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 19. mai 2017 #69 Del Skrevet 19. mai 2017 Jeg hadde aldri gått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krummelure Skrevet 19. mai 2017 #70 Del Skrevet 19. mai 2017 Gi beskjed om at hadde du visst at det var så dyrt hadde du takket nei. Du visste ikke dette før invitasjonen kom, og pleier ikke å gi så dyre gaver. Du kan si at dere kan møtes over en kopp kaffe og feire bursdagen hennes en annen dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #71 Del Skrevet 19. mai 2017 Jeg ble bedt i et lignende selskap en gang. Venninne av meg og typen skulle arrangere sammen, da hun ringte meg og inviterte sa hun at de skulle gjøre alt litt enkelt så hun lurte på om jeg kunne ta med en kake og at de skulle be venner og familie ta med kaker. Jeg sa nei fordi jeg jobbet sent på kvelden før og det var over en times reise vei til der festen var, som var på dagtid. Da jeg kom til lokalet med noen venner var ikke vertskapet der, de hadde forsovet seg fordi de hadde vært i Sverige kveden før og handlet mat (til seg selv). Jeg og en annen gjest som jeg ikke vet hvem var ble nødt til å fikse lokalet (sette ut stoler, lage kaffe osv). Da vertskapet kom samtidig med gjestene viste seg at de ikke hadde med mat eller kaker!!! Det var et opplegg som varte hele dagen og det var mange barn og eldre blant gjestene og ble ikke servert noe mat annet enn de kakene som gjestene hadde tatt med. Har ikke hengt så mye med henne etter den "festen". Anonymkode: 542c3...3bc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #72 Del Skrevet 19. mai 2017 Så kjip venninne. Burde nesten ha en egen tråd om bursdager som ikke svarer til forventningene. Underholdende å lese. Anonymkode: 55740...b36 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 19. mai 2017 #73 Del Skrevet 19. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble bedt i et lignende selskap en gang. Venninne av meg og typen skulle arrangere sammen, da hun ringte meg og inviterte sa hun at de skulle gjøre alt litt enkelt så hun lurte på om jeg kunne ta med en kake og at de skulle be venner og familie ta med kaker. Jeg sa nei fordi jeg jobbet sent på kvelden før og det var over en times reise vei til der festen var, som var på dagtid. Da jeg kom til lokalet med noen venner var ikke vertskapet der, de hadde forsovet seg fordi de hadde vært i Sverige kveden før og handlet mat (til seg selv). Jeg og en annen gjest som jeg ikke vet hvem var ble nødt til å fikse lokalet (sette ut stoler, lage kaffe osv). Da vertskapet kom samtidig med gjestene viste seg at de ikke hadde med mat eller kaker!!! Det var et opplegg som varte hele dagen og det var mange barn og eldre blant gjestene og ble ikke servert noe mat annet enn de kakene som gjestene hadde tatt med. Har ikke hengt så mye med henne etter den "festen". Anonymkode: 542c3...3bc Så ufattelig smålig og råttent gjort. Hva går det av slike folk? Jeg ser på det som en stor selvfølelse at vertskap fikser mat og drikke og gjerne dessert. Så hadde hun til og med vært i Sverige dagen før? Gjerrigknark! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 19. mai 2017 #74 Del Skrevet 19. mai 2017 1 time siden, Snuppah00 skrev: Så ufattelig smålig og råttent gjort. Hva går det av slike folk? Jeg ser på det som en stor selvfølelse at vertskap fikser mat og drikke og gjerne dessert. Så hadde hun til og med vært i Sverige dagen før? Gjerrigknark! Det virker som om mange ikke har lært seg hva det vil si å være vert. Er det ikke noe folk lærer som barn?? Dette tror jeg ikke hadde skjedd for 20 år siden. Da var nok folk annerledes oppdratt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. mai 2017 #75 Del Skrevet 19. mai 2017 Omg dette er jo sykt frrkt. Og 500 kr pr person og det er 20 stk. Det blir 10000 kr det. Hva faen er det for et lokale hun har leid? Hun er jo spinnhakke gal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 19. mai 2017 #76 Del Skrevet 19. mai 2017 Hadde jeg vært TS så hadde jeg meldt avbud og deretter begynt å holde meg unna denne venninnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå