Gå til innhold

Pakken min er "held in customs"


bonita93

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en pakke fra USA med jordpigmenter som jeg skal bruke til hobbymaling. Det er fra en seriøs side som jeg har brukt før, uten problemer. Nå derimot, står det at pakken har blitt/er "held in customs" på Oslo Letter Center siden 3. mai, og jeg lurer på hva som er greia med det? Er det bad news? Evt. må jeg ta kontakt med dem og høre?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke erkjenn pakken! Den er sikkert full av dop og sånt. Vanlig svindel, så ber de deg videresende dent il en adresse i Norge mot pengene tilbake. Hvis du ringer tolletaten så arresterer de deg og utleverer deg til USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den norske tollen som har pakken din :) Har ingenting med siden å gjøre.

Anonymkode: b8e58...38e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor holder de på den? Hvis de skal ha meg til å betale toll, så må de jo sende den til nærbutikken min (slik de gjorde sist), og så betaler jeg tolla der. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, variabelVandal skrev:

Ikke erkjenn pakken! Den er sikkert full av dop og sånt. Vanlig svindel, så ber de deg videresende dent il en adresse i Norge mot pengene tilbake. Hvis du ringer tolletaten så arresterer de deg og utleverer deg til USA.

Haha, er du seriøs? Jeg har bestilt derifra før, og jeg tror ikke jeg malte med drugs etterpå, gitt. Håper jeg :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du googlet pigmentene? Sykt mye som er ulovlig i norge som er tillatt i de fleste andre land. Fikk du ikke tak i dem i Norge kan det være et tegn på at de er ulovlige i Norge. 

Anonymkode: 32ca3...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du googlet pigmentene? Sykt mye som er ulovlig i norge som er tillatt i de fleste andre land. Fikk du ikke tak i dem i Norge kan det være et tegn på at de er ulovlige i Norge. 

Anonymkode: 32ca3...09c

De er herifra: https://www.naturalearthpaint.com/products/bulk-earth-oil-paint 

Jeg har googlet dem, men ikke funnet noe om at de er ulovlig i Norge. De er laget av steiner fra ulike steder i verden. Sist gikk pakken gjennom uten trøbbel, så derfor tenkte jeg ikke noe over det. Men synes det er rart jeg ikke har hørt noe om hvorfor pakken er stoppet. Blir litt bekymret jeg nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, bonita93 skrev:

Haha, er du seriøs? Jeg har bestilt derifra før, og jeg tror ikke jeg malte med drugs etterpå, gitt. Håper jeg :fnise:

Vedkommende skriver bare piss. Selvfølgelig skjer ikke det der

Anonymkode: 7aaf0...889

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, bonita93 skrev:

Men hvorfor holder de på den? Hvis de skal ha meg til å betale toll, så må de jo sende den til nærbutikken min (slik de gjorde sist), og så betaler jeg tolla der. Hmm...

Tipper fordi de må legge på riktig tollsats, moms og sjekke at innholdet stemmer med det som står på pakkseddelen? Har i hvert fall stått samme beskjed når jeg har bestilt hudpleieprodukter fra utlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bonita93 skrev:

De er herifra: https://www.naturalearthpaint.com/products/bulk-earth-oil-paint 

Jeg har googlet dem, men ikke funnet noe om at de er ulovlig i Norge. De er laget av steiner fra ulike steder i verden. Sist gikk pakken gjennom uten trøbbel, så derfor tenkte jeg ikke noe over det. Men synes det er rart jeg ikke har hørt noe om hvorfor pakken er stoppet. Blir litt bekymret jeg nå :P

Ta kontakt med de du :) lettest det istedet for å sitte her å fundere på hva som holder den tilbake 

Anonymkode: b16bf...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, bonita93 skrev:

Jeg har bestilt en pakke fra USA med jordpigmenter som jeg skal bruke til hobbymaling. Det er fra en seriøs side som jeg har brukt før, uten problemer. Nå derimot, står det at pakken har blitt/er "held in customs" på Oslo Letter Center siden 3. mai, og jeg lurer på hva som er greia med det? Er det bad news? Evt. må jeg ta kontakt med dem og høre?

 

 

Det kan være at det er væsken , om det er flytende, som gjør at den stopper?  Men da skulle den blitt stoppet i USA.

Eller rett og slett at til tross for at USA sikkert er strengere enn Norge mht hva de tar inn eller går igjennom custum der,  tollerne i Norge er trege og må liksom sjekke nærmere.

 Ikke bli forundret at blodsugerne der plutselig har lagt på et ekstra gebyr!

Anonymkode: 428ed...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan være at det er væsken , om det er flytende, som gjør at den stopper?  Men da skulle den blitt stoppet i USA.

Eller rett og slett at til tross for at USA sikkert er strengere enn Norge mht hva de tar inn eller går igjennom custum der,  tollerne i Norge er trege og må liksom sjekke nærmere.

 Ikke bli forundret at blodsugerne der plutselig har lagt på et ekstra gebyr!

Anonymkode: 428ed...d7d

Det er rent pulver, så derfor jeg først tenkte at de har stoppet det fordi det ser suspekt ut. Men det er godt merket og det er en egen bedrift i USA som lager det/importerer det fra ulike land. Tenker at hadde de trodd det var knark, så hadde det vel aldri gått ut fra USA heller. 

Tror jeg må ringe dem å høre i morgen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blablab skrev:

Tipper fordi de må legge på riktig tollsats, moms og sjekke at innholdet stemmer med det som står på pakkseddelen? Har i hvert fall stått samme beskjed når jeg har bestilt hudpleieprodukter fra utlandet :)

De er nøyere i USA ,de er nok ekstra trege for å holde seg selv i arbeid tenker jeg.   Det er random hva de legger på idiotgebyr på!

To ganger sendte jeg 4 kompaktpudder i GAVE fra USA til søsteren og moren min, de forbannede (!)tollerne i Norge trodde ikke på at det var gave og ene gangen måtte moren min betale flere hundre kroner ekstra for å få aller nådigest lov å hente knøttlille pakken fra postkontoret.

Bra norske myndigheter lar korrupte banker etc slippe fri men konsentrer seg om "småfolk". ..

Anonymkode: 428ed...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, bonita93 skrev:

Det er rent pulver, så derfor jeg først tenkte at de har stoppet det fordi det ser suspekt ut. Men det er godt merket og det er en egen bedrift i USA som lager det/importerer det fra ulike land. Tenker at hadde de trodd det var knark, så hadde det vel aldri gått ut fra USA heller. 

Tror jeg må ringe dem å høre i morgen... 

Nettopp.  Det hadde med 90%sannsynlighet  ikke gått igjennom i USA om så.

Tollerne driver sikkert og surrer med hvor mye ekstra gebyrer du må betale, later som du har dette som stor business eller noe. Beklager,  men stoler ikke på systemet her lenger

Anonymkode: 428ed...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...