AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #21 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg synes det er rart. Men mer fordi jeg var ferdig i kollektiv når jeg var 21 og bestemte meg for ALDRI mer, så derfor kan jeg ikke skjønne at noen gjør det frivillig Men hvis du trives pluss sparer mye så hvorfor ikke? Det går jo ikke utover noen, så gjør som du vil tenker jeg Anonymkode: d6ada...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #22 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg bor i Oslo, og med de leieprisene som er her er dette helt normalt. Mange velger også å kjøpe sin første leilighet sammen med venner, for å komme seg inn på boligmarkedet, da blir de gjerne boende sammen til de har verdisteget seg opp til egenkapital til noe eget, og skal etablere seg med barn. De siste årene har det også kommer mange voksenkollektiv, for folk i aldergruppa 35-55, så kollektiv er ikke lengre ensbetydende med bortskjemte drittunger som flytter rett ut fra mors favn, og hverken kan rydde eller vaske, og bare vil feste hele natta. Da går det plutselig an å bo slik. Jeg er snart førti, og kjenner mange på min alder som bor slik. Anonymkode: 13f05...98b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #23 Del Skrevet 8. mai 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du råd til å leie et stort hus sammen med en annen så har du sikkert råd til å leie en mindre leilighet alene. Å ha passert 30 og fortsatt bo i kollektiv er en skikkelig dealbreaker og flaut. Viktig å ha et eget sted. Leid eller eid. Kollektiv tilhører ungdomstiden til. Anonymkode: 5f6ea...881 Gud, du er kjedelig. Må alle følge samme mal? Anonymkode: 6a3e9...cb7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #24 Del Skrevet 8. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du mener det er mer verdt å bli sett på som normal enn å spare, så kan du alltids leie noe alene og betale 4000 mer per måned for å fremstå som normal. Se på det som en betalingstjeneste for å virke normal Anonymkode: eb8aa...944 Anonymkode: 6a3e9...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 9. mai 2017 #25 Del Skrevet 9. mai 2017 Hvorfor i all verden skal TS betale mer i mnd. enn nødvendig fordi noen muligens synes det er rart å bo i kollektiv? Delingsøkonomi er stort for tiden, og å bo i kollektiv passer jo utmerket inn i den tankegangen. Kanskje er det mange i vennekretsen som heller leier dyrere alene, eller sammen med en kjæreste, men det er også mulig at TS blir den første i gjengen som kjøper noe eget, alle må jo få prioritere som det passer dem. Jeg velger å ha liten plass for å kunne ha råd til ferier og litt hverdagsluksus for ungene og meg selv, andre ville kanskje ofret dette for bedre plass, ingen av oss tar feil. Har man kun seg selv å tenke på trenger man strengt tatt veldig lite, og Norge er litt lagt opp til at man skal kjøpe bolig på sikt, så TS er smart som bor i kollektiv og sparer max. mens det er praktisk mulig. Jeg liker heller ikke å bo i kollektiv, så det er sagt, jeg er alt for rotete og liker privatliv, men det betyr jo ikke at det er det eneste rette. Min søster velger nå å flytte inn i kollektiv fordi det ble litt kjedelig å bo alene, og hun sparer masse på det, hun nærmer seg slutten av tjueårene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #26 Del Skrevet 9. mai 2017 På 7.5.2017 den 19.10, AnonymBruker skrev: Passerer du 30 år og fortsatt bor i kollektivt så er det flaut. Så ts har to år på seg.. Anonymkode: 5f6ea...881 Flaut for deg, men deg om det. I Norge skal alle være så pripne. Er aldeles ikke rart om man trives med det. I mange land bor gjerne par med andre, og store deler av familien sammen. Endre attituden din! Anonymkode: d6103...c5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå