Gå til innhold

Dermalogica :-p


Gjest Daniella_

Anbefalte innlegg

Gjest Daniella_

Jeg har fet hud og bruker dermal clay cleanser fra dermalogica.

Men, hva tror dere om Daily Microfoliant?

Vil den gi for lite for min fete og "robuste" hud, eller hva tror dere? :-?

Trenger virkelig litt "liv" til huden min...

Hva syns folk her om den?

Også lurer jeg på en ting til.

Hvorfor er flaskene fra Dermalogica forskjellige på Strawberrynet og LF?

Litt merkelig... der har de pumpeflasker i stedet for slike man må klemme på... merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også nokså robust fet hud, og Daily Microfoliant var ikke noe for meg. Den gjorde liksom ingenting. Med mindre jeg brukte den ofte (men ikke så ofte som hver dag), da fikk jeg tørr overhud :-?

Har fortsatt flasken liggende...så nei, ville ikke anbefalt denne. Fungerer nok for de som har sensitiv hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store flaskene du får hos hudpleier, har også pumper. Du kan velge mellom de på 237ml og de store på 473ml, med pumpe. På SN har de også flaskene som er ment for salongbruk, de er på ca en liter.

Daily Microfoliant er bra for sensitiv hud, men sannsynligvis ikke nok for en mer robust hudtype. Da burde du heller prøve Skin Prep Scrub eller Gentle Cream Exfoliant (en peelingmaske med fruktsyrer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
Daily Microfoliant er bra for sensitiv hud' date=' men sannsynligvis ikke nok for en mer robust hudtype. Da burde du heller prøve Skin Prep Scrub eller Gentle Cream Exfoliant (en peelingmaske med fruktsyrer).[/quote']

Takk for svar folks!

Nei da er jo ikke den aktuell for meg.

Men denne gentle cream exfoliant... hva gjør den bortsett fra å peele? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo først og fremst en peelingmaske som ved hjelp av fruktsyrer gjør huden glattere ved å fjerne døde hudceller på en skånsom måte.

Jeg bruker selv et fruktsyreprodukt fra før (MD Formulations Facial Cream), og huden min ble sår av denne masken, så det ble sikkert litt for mye av det gode. Men kjæresten min bruker den med godt resultat (han har tørr og sår hud). Huden blir silkemyk, og fuktighetskremene ser ut til å virke bedre. I tillegg ser huden glattere ut.

Men hvis du allerede bruker produkter med fruktsyrer, ville jeg holdt meg unna. Jeg så ut som om jeg hadde pusset nesen med sandpapir, og den røde, såre flekken forsvant ikke på noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Hihi... best å være litt forsiktig.

Men jeg bruker ikke noe med fruktsyrer i, så jeg tror denne skal gå greit.

kan jo teste den på en liten hudflekk først da.

Har også så grov hud, at den tåler så og si alt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...