Gjest gjest1 Skrevet 26. desember 2004 #1 Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg drømmer om å reise til Kroatia i sommer, men fordi jeg må på en annen utenlandstur på vårparten vet jeg ikke om vi får råd til en sydentur også. Nå er det 15 år siden sist jeg var der nede, så jeg antar prisene har endret seg noe. Noen som kan anslå hvor mye vi må regne med for to uker i Kroatia på sensommeren (august/september). Jeg tenker da at vi flyr ned til Dubrovnik, og så reiser til videre og ordner overnatting selv. Vi er ikke interessert i luksus, og fortrekker heller en leilighet enn hotell om mulig - men hva ER mulig nå? Og hva koster det for overnatting? Og mat? Noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 26. desember 2004 #2 Del Skrevet 26. desember 2004 Kommer jo litt ann på. Vi reiste med Norwegian. Siden vi var litt sent ute så kostet billettene 2200,- tur retur ca. Kan få de rimligere også. Norwegian flyr både til Dubrovnik og Split. Ferge mellom de to stedene var ikke så dyrt. Jadrolinija heter båtselskapet. Kan jo kombinere og få sett litt mere. Overnatting tok vi privat så ville regna ca 150 kr natta og oppover. Mulig å få til den prisen, men i august er det ferie i Italia også og mange av de drar over og da er det noe vanskligere med overnatting og kan bli litt dyrere. Maten er jo fortsatt billig ute. Øl 20-25 Kuna (ca det samme som norske krona), Middag mellom 60-100, pastaretter noe billigere og selvfølgelig mye annet dyrere også. Sjømat er best. Vi gikk på markedet i Dubrovnik og handla inn endel frukt for å ha i varmen også, det er billig. Handla i vanlige matbutikken endel drikke og sånn. Kroatisk øl er rimligst (godt også), importvarer som coca cola merke og endel ølslag er dyrere. Mye godt flaskevann til en billig penge. Et billig sted å feriere fortsatt, vi var der i august i år. Litt hva du gjør det til selv også, men mat og spise ute er ikke dyrt som du ser. Vi overnattet flere steder og fikk rom og leiligheter med kjøleskap og komfyr + gratis håndklær og sengetøy. Leie i flere dager samme sted er rimligere.... Vi ble bare oppsøkt på gata av folk som skulle leie ut, ellers sitter turistkontoret med oversikt over ledige private leiligheter. Så da er det bare å regne litt. Vi dro videre til Venezia også og da gikk det endel penger der i tillegg. Norwegian flyr fra der også så returen vår gikk derfra. Også et flott sted. Så vet ikke helt hvor mye penger som gikk akkurat i Kroatia. Håper det var til litt hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. desember 2004 #3 Del Skrevet 27. desember 2004 Takk skal du ha! Det hjalp mye! 150 kuna natta og opp er per pers, regner jeg med? Så 6000 i overnatting og 6000 i mat burde holde for to? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 27. desember 2004 #4 Del Skrevet 27. desember 2004 Var per pers ja... Vanskelig å si om det holder. Ofte går det litt ekstra enn man hadde regnet med. I hvertfall med meg Men høres ikke dumt ut den summen du har regna ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2004 #5 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg har vært på ferie i Kroatia flere ganger de siste årene. Jeg syns ikke at de er spesielt billig... Jeg betalte 130 kr per natt for overnatting, noe som var billig (privat). Hvis dere ikke har tenkt å leve på pizza, men unne dere ordentlig middag, så er dette dyrere. En toretters fiskemiddag med vin til kom på ca 250-300 per pers. Jeg brukte ca 500-700 per døgn på mat, drikke (vann og annet om dagen på standen) og enda mer dersom vi var ute og festet. Der går så klart ann å leve billigere der, men som sagt, alt ettersom hvilken type ferie dere er ute etter. Uten dyre middager og uten drikkevarer kan dere få det billig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. desember 2004 #6 Del Skrevet 29. desember 2004 Vi er vegetarianere, så jeg tenkte at det kanskje førte til billigere middager (i mangel av skikkelig vegetarkost er pizza Marguerita en gammel traver... *sukk*)? Vi er heller ikke festemennesker, så det går ikke penger der. Men vi kunne nok tenkt å se litt når vi er der, så jeg tenkte å legge til ekstra penger ('lommepenger') i tillegg til mat/bo pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 3. januar 2005 #7 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg har betalt fra 80 - 150 kuna for overnatting (privat) i høysesong de siste årene, men det varierer veldig fra sted til sted. Leiligheter er dyrere enn bare rom, men er ofte mer praktisk siden det som regel ikke er frokostmuligheter hvis du bare leier rom. Pizza er omtrent den eneste vegetarmaten som er lett å få tak i, koster fra rundt 30 kuna per pers og er som regel veldig god. Salat har de også overalt, men det er mest grønn salat eller blandet salat med bare salatgrønnsaker, så det blir litt lite som et måltid i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå