Gå til innhold

Mindre mat, sjeldnere avføring?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller volumet (og næringsinnhold) av maten, ikke antall kalorier som kan ha litt å si. Dersom denne mengden mat er uvanlig for deg, så vil det ta tid før tarmene tar igjen de nye matrutinene dine.

Dersom du holder dette oppe over en lengre periode så vil nok du oppleve en annen normaltilstand på tarmene (og avføringsmønster) enn tidligere.

Dersom man endrer matvanene, vil også tarmene ta det deretter.

Fiber og væske hjelper også for å få tarmene til å arbeide mer effektivt.

Anonymkode: e3dfc...a06

Drikker halvliter vann hver dag jeg, men 8-15 gram fiber 

Anonymkode: e9346...8fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er rart tråden ikke blir stengt grunnet spisefortyrrelser når ts skriver han har spist 1500kcal på en hel uke

Anonymkode: 55673...bd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var spiseforstyrret og spiste 1000 kcal per dag så hadde jeg likevel avføring hver dag, men den var løsere. 

Merker de samme tendensene nå når jeg vipper mellom å ha et tilbakefall/sliter med matlyst. Har i snitt spist 1200 kcal hver dag i to uker, noe som er alt for lite. Har likevel avføring hver dag. Faktisk 2-3 ganger per dag. 

Men jeg spiser myyye fiber, drikker mye vann (og kaffe) og trener hver dag. 

Uansett skal jeg spise mer i uken som kommer siden det ikke er nok å spise den mengden jeg har spist. Har hatt veldig dårlig matlyst, men burde ha presset i meg mer mat uansett. 

Anonymkode: eef18...18a

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er rart tråden ikke blir stengt grunnet spisefortyrrelser når ts skriver han har spist 1500kcal på en hel uke

Jeg tolker det som at han spiser det per dag. I ett av innleggene skrev han jo også "i går spiste jeg 1900 kcal". Men avføring har han kun en gang i uken. 

Skrevet (endret)

Høres helt vanvittig ut.

Til sammenligning: Har vært på badeferie-diett selv de siste månedene, 300-400 gram ned i vekt i uka, og ligger iallefall på 2,5 kcal, med "rammeavtale" minst en gang om dagen. (Mann, ned fra 85 til 80 kg).

Endret av Lurium
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Skadeskutt skrev:

Jeg tolker det som at han spiser det per dag. I ett av innleggene skrev han jo også "i går spiste jeg 1900 kcal". Men avføring har han kun en gang i uken. 

Jeg spurte på forrige side om han mente per dag, men han skrev at han "har som sagt spist 1400-1600 kcal denne uka"

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte på forrige side om han mente per dag, men han skrev at han "har som sagt spist 1400-1600 kcal denne uka"

Ja, men mente han da per dag denne uka, eller totalt. Jeg tolket det som førstnevnte. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skrev han da uke, når jeg spurte spesifikt om det var per dag? Når han ser noen spør om dette, så bør han gjøre det ganske tydelig om han mente per dag denne uken. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy er du? 

Det har mye å si for om dette er for lite mat eller ei. 

Anonymkode: 37d0f...1ed

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du mindre,  bæsjer du mindre. Men en gang i uka var VELDIG lite... 

Anonymkode: e9924...5ba

AnonymBruker
Skrevet

Mindre mat inn = mindre poops ut. Enkel matte.

Anonymkode: 539ae...f69

Skrevet

Hvis du spiser mye fiber trenger du mer drikke for å absorbrere fiberen. Ellers risikerer du å bli forstoppet 

Er du fysisk aktiv? 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drikker halvliter vann hver dag jeg, men 8-15 gram fiber 

Halv liter vann er veldig lite! Øk til minimum 2 liter pr dag, og fordel det utover dagen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Spiser 8-15 gram om dagen. Igår ble det 7 gram f.eks. Er 88kg.

Igår spiste jeg 1900 kcal.

AnonymBruker
Skrevet

Har noen tips til veldig fibberik mat, som ikke inneholder mye kcal?

AnonymBruker
Skrevet

.....

Skrevet
På 5/6/2017 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Hei! Denne uka har jeg spist sånn 1400-1600 kcal maks. Men har hatt avføring bare 1 gang i uka.

Tror dere det kan komme av for lite mat?

Fram til fettprosenten din treffer 10% er det umulig å få for lite mat.

Selvsagt driter man ikke dersom man ikke spiser.

Når man forbrenner fett blir det naturligvis til CO2 (derav forbrenner), og noe blir til vann. Med mindre du har til vane å drite vann vil det naturligvis bli ekskretert i urinen.

Hvor tror du avføringen kommer fra? Storken? Den er selvsagt bestående av den delen av maten din som ikke er nyttig for kroppen (søppel som fiber, og bindestoffer, egentlig nesten alt som ikke er fett, proteiner og karbohydrater).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har noen tips til veldig fibberik mat, som ikke inneholder mye kcal?

Grønnsaker inneholder masse fiber. Samme gjør bønner og grovt brød. 

Anonymkode: 25eb8...cbf

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grønnsaker inneholder masse fiber. Samme gjør bønner og grovt brød. 

Anonymkode: 25eb8...cbf

Finnes vel knekkebrød som har mye fiber?

AnonymBruker
Skrevet

Denne uka har jeg bæsje søndag og mandag.

Men jeg spiser ganske lite mat kontra min høyde og vekt, og itilegg mann, så tror det kan være det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...