Gå til innhold

Sykemeldt kollega er på byen i kveld

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk IKKE den sykmeldte sin feil at TS har hatt en dritkjip uke! Det er sjefen sin feil som ikke har fått tak i vikar og ikke evner å se at TS er dønn sliten. TS må snakke med sjefen om at hun ikke kan ta på seg mer jobb.

I forhold til den sykmeldte.. INGEN på jobb har krav på å vite grunn, ikke sikkert sykmeldt pga rygg så ikke vær så bastant her. Er det virkelig ryggen mister den sykmeldte min respekt, klarer du ut å danse klarer du jobbe. Iallefall litt med tilpasninger! Jeg er dritt lei av at noen FÅ misbruker det fantastiske systemet vi har i Norge!

Anonymkode: c4b32...7bd

Er helt enig med deg, jeg. Men jeg mener den sykemeldte har et visst moralsk ansvar også, og da spesielt denne kollegaen som kun har vært sykemeldt en uke. Man trenger virkelig ikke gni det inn på sosiale media at man er ute på byen første sykemeldingsuke, - det går an å utvise litt respekt for de man jobber med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet at folk ikke trenger å si hvorfor de er sykemeldt. Men at mange føler de må si ett eller annet..... Og da er det lett å si ryggen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
På 19.5.2017 den 0.23, AnonymBruker skrev:

Jeg ville anmeldt henne til NAV så de kan kutte pengestrømmen. Mange "syke" hadde blitt friske i løpe av natta

Anonymkode: cee9e...50d

Anmeldt henne til Nav? Litt av noen antagelser du kommer med.. Du innbiller deg altså at du sitter inne med mer viten om kollegaens sykdomsforløp og årsak enn legen som har sykemeldt henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.5.2017 den 1.18, AnonymBruker skrev:

Pass dine egne saker. 

Anonymkode: 4a52f...29c

Dette er rare greier! Det er TS og mine skattepenger det evt. jukses med. Mange på dette forumet er for at sykemelding og skattepenger på brukes på all mulig dritt. 

Anonymkode: 35242...f4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
På 19.5.2017 den 14.51, lotte00 skrev:

Er helt enig med deg, jeg. Men jeg mener den sykemeldte har et visst moralsk ansvar også, og da spesielt denne kollegaen som kun har vært sykemeldt en uke. Man trenger virkelig ikke gni det inn på sosiale media at man er ute på byen første sykemeldingsuke, - det går an å utvise litt respekt for de man jobber med.

Vi var ganske mange på min tidligere arbeidsplass som ble sykemeldt grunnet dårlig arbeidsmiljø. Legen min anbefalte meg å trene, gå tur og komme meg ut med venninner for å komme ovenpå da jeg var totalt nedkjørt. Merkelig nok var jeg ikke den eneste som fikk samme beskjed fra sin lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er rare greier! Det er TS og mine skattepenger det evt. jukses med. Mange på dette forumet er for at sykemelding og skattepenger på brukes på all mulig dritt. 

Anonymkode: 35242...f4b

Å blande seg inn i andres saker og hisse seg opp er bortkastet energi. Mange på forumet vet at de ikke kjenner til årsaken til sykemelding og kommer derfor ikke med anklager! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Snuppi skrev:

Mange på forumet vet at de ikke kjenner til årsaken til sykemelding og kommer derfor ikke med anklager! 

Men å spekulere i at TS kan være årsaken til sykemeldingen er greit?🙄

Anonymkode: a3a2b...8a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men å spekulere i at TS kan være årsaken til sykemeldingen er greit?🙄

Hvor har jeg spekulert ? Jeg har presentert et annet scenario for å vise at vi ikke vet årsaken til sykemelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2017 den 0.23, AnonymBruker skrev:

Jeg ville anmeldt henne til NAV så de kan kutte pengestrømmen. Mange "syke" hadde blitt friske i løpe av natta

Anonymkode: cee9e...50d

Men det er jo som å anmelde kongen til en røde kors fordi barnebarnet hans har gjort noe kriminelt.

Hvis du ikke skjønte: 

- Arbeidsgiver betaler de 14 første dagene, Nav er ikke innblandet.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 18. mai 2017 den 13.49, Snuppi skrev:Ts er kanskje årsaken til at vedkommende er sykemeldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det ble kluss i siteringer, scenarioet du nevner blir spekulasjoner på like linje med andre her i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble kluss i siteringer, scenarioet du nevner blir spekulasjoner på like linje med andre her i tråden.

Da vet ikke du hva det vil si å spekulere. Jeg er meget tydelig på at vi ikke vet årsaken til sykemelding. Om det er arbeidsmiljø, ts selv, psykisk sykdom ol. Poenget er at vi ikke vet årsaken. Allikevel er det mange som hisser seg opp over denne kollegaen! Det er bare tull å holde på slik! 

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Snuppi skrev:

Da vet ikke du hva det vil si å spekulere. Jeg er meget tydelig på at vi ikke vet årsaken til sykemelding. Om det er arbeidsmiljø, ts selv, psykisk sykdom ol. Poenget er at vi ikke vet årsaken. Allikevel er det mange som hisser seg opp over denne kollegaen! Det er bare tull å holde på slik! 

Som om ikke TS har fått ganske voldsomme holdninger og påstander festet på seg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine
41 minutter siden, Snuppi skrev:

Vi var ganske mange på min tidligere arbeidsplass som ble sykemeldt grunnet dårlig arbeidsmiljø. Legen min anbefalte meg å trene, gå tur og komme meg ut med venninner for å komme ovenpå da jeg var totalt nedkjørt. Merkelig nok var jeg ikke den eneste som fikk samme beskjed fra sin lege. 

Ja, jeg syns det er litt spesielt at en lege anbefaler sykemeldte å gå på byen for å feste- spesielt hvis man legger disse festlighetene ut på sosiale medier. Fremmer ikke akkurat et allerede dårlig arbeidsmiljø.

Forøvrig har jeg aldri vært motstander av at sykemeldte trener, går tur, er sosiale etc. Orker ikke gjenta meg selv i det uendelige, så for siste gang- det er prinsippet her i gjeldene tema jeg diskuterer, ikke din eller min sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 minutt siden, lotte00 skrev:

Ja, jeg syns det er litt spesielt at en lege anbefaler sykemeldte å gå på byen for å feste- spesielt hvis man legger disse festlighetene ut på sosiale medier. Fremmer ikke akkurat et allerede dårlig arbeidsmiljø.

Forøvrig har jeg aldri vært motstander av at sykemeldte trener, går tur, er sosiale etc. Orker ikke gjenta meg selv i det uendelige, så for siste gang- det er prinsippet her i gjeldene tema jeg diskuterer, ikke din eller min sykemelding.

Hva legger du i ordet festing? 

Jeg fikk ikke beskjed om å feste. Det har jeg da aldri sagt! Jeg sa at han anbefalte meg å komme ut med venner da jeg var totalt nedkjørt mentalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 6.5.2017 den 3.36, lotte00 skrev:

Jeg er vel litt gammeldags oppdratt, så jeg hadde aldri i verden dratt på byen hvis jeg var sykemeldt. Klart hun kan være sykemeldt på grunn av noe annet enn ryggen, og klart hun kan ha gode dager. Også helt i orden å være sosial, gå tur osv når man er sykemeldt, men gå på byen? Nei.

Gjeder det oss som langtidssyke, uføre etc også,?Eller mener du at når man er syk så kan man få lov til å gå en tur og være litt sosial,men alt utover det er forbud?

#snakkomåværetrengsynt

Anonymkode: 16a83...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2017 den 1.17, AnonymBruker skrev:

En på min avdeling har vært sykemeldt i en uke og skal fikk beskjed om at hun blir sykemeldt ut neste uke. Sykemeldingen gjelder ryggen og hun har selv fortalt hvorfor hun er borte.

Jeg har måttet ta nesten alle hennes vakter for at det skal gå opp (jobber i barnehage) med faste på tidlig og senvakt.

Litt urettferdig fordelt men ped.leder må hente i en annen barnehage og da kan hun ikke ha senvaktene.

Uansett, denne sykemeldte kollegaen har vært ganske så aktiv på sosiale medier denne perioden, ikke måte på hva hun har fått til i både hage og av strikkeplagg.

Og for å toppe det hele kommet snap i sted at hun er på byen pg skal man dømme ut i fra humøret og dansingen virker ryggen mye bedre😑

Jeg sitter jeg lys våken etter å ha kollapset på sofaen etter middag og klarer ikke å sovne igjen.

Og med ei uke bestående av store skuffelser fordi jeg ikke har hatt overskudd til å være med ungene mine på samme måte...

Anonymkode: a8cff...12b

For detdet første så sitterer ikke du med denne personens tanker, følelser eller kropp, så du vet faktisk ingenting om dette, utover hva du har blitt fortalt. Den er ikke uvanlig å maskere mentale grunner til sykefravær med mer allment aksepterte grunner, som influensa, vondt i rygg, mage osv. Hva med å vise sympati? Folk flest sykemelder seg ikke bare for å få en fridag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.5.2017 den 11.08, QQbaby skrev:

Her var det mange som følte seg truffet. 

Kan garantere at kommentarene fra de som sier "pass dine egne saker" eller "det har ikke du noe med" er personer som føler seg truffet fordi de er unnasluntrere selv.

I utgangspunktet har ikke ts noe med andres privatliv, MEN når det i så stor grad påvirker ts' eget privatliv og arbeidsforhold så skjønner jeg at trådstarter reagerer. 

Er man sykemeld for vond rygg så drar man ikke ut på byen for å feste og danse. Hvor i helvete er logikken i det. Man gjør heller ikke hagearbeid hjemme fordi man har vond rygg, da kunne man heller gått på jobb. 

Om det ts skriver er sant, og denne kollegaen faktisk er sykemeld for vond rygg så er denne kollegaen ingenting å forsvare. Da er det en unnasluntrer som utnyttet sykemeldingssystemet for "gratis" ferie.

Nei!Er ufør pga alvorlig sykdom som ikke alltid er synlig på utsiden og jeg reagerer fordi ts stikker nesa si bort i noe hun ikke har noe som helst med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjeder det oss som langtidssyke, uføre etc også,?Eller mener du at når man er syk så kan man få lov til å gå en tur og være litt sosial,men alt utover det er forbud?

#snakkomåværetrengsynt

Snakk om å ta alt personlig!!! Nå er jeg dritt lei av å høre om alles sykemeldingsperioder! DET ER IKKE DERE JEG DISKUTERER!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...