Timsy Skrevet 16. mai 2017 #141 Del Skrevet 16. mai 2017 På 6.5.2017 den 1.17, AnonymBruker skrev: En på min avdeling har vært sykemeldt i en uke og skal fikk beskjed om at hun blir sykemeldt ut neste uke. Sykemeldingen gjelder ryggen og hun har selv fortalt hvorfor hun er borte. Jeg har måttet ta nesten alle hennes vakter for at det skal gå opp (jobber i barnehage) med faste på tidlig og senvakt. Litt urettferdig fordelt men ped.leder må hente i en annen barnehage og da kan hun ikke ha senvaktene. Uansett, denne sykemeldte kollegaen har vært ganske så aktiv på sosiale medier denne perioden, ikke måte på hva hun har fått til i både hage og av strikkeplagg. Og for å toppe det hele kommet snap i sted at hun er på byen pg skal man dømme ut i fra humøret og dansingen virker ryggen mye bedre😑 Jeg sitter jeg lys våken etter å ha kollapset på sofaen etter middag og klarer ikke å sovne igjen. Og med ei uke bestående av store skuffelser fordi jeg ikke har hatt overskudd til å være med ungene mine på samme måte... Anonymkode: a8cff...12b Har det slått deg at hun skyldte på ryggen for å slippe å fortelle nysgjerrige og snokete kolleger at hun sliter med angst og depresjon? Eller at hun nettop har spontanabortert? Eller 100 andre potensielle grunner til at hun trengte en "pause" fra jobben akkurat nå? Har det slått deg at den turen på byen var legens anbefaling? Eller kanskje hun ble "dratt med" av en venninne som vet grunnen til sykemeldingen (noe du åpenbart ikke gjør) slik at hun skulle komme seg ut av huset for å tenke på noe annet? Hva med å feie for din egen dør, ts? Så kan du la din kollega feie for sin. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #142 Del Skrevet 17. mai 2017 På Monday, May 15, 2017 den 22.45, AnonymBruker skrev: Da har jeg selv blitt sykemeldt etter at jeg besvimte på søndag. Jeg er sykemeldt en uke. Min kollega er fortsatt sykemeldt men jeg har har slettet henne på sosiale medier. TS Anonymkode: a8cff...12b Herregud. Som om det er kollegaens din skyld at du måtte jobbe så mye. Du burde ha tatt det opp med leder, men gjorde ikke det og gikk på en smell. Hva kan dulære av dette? Men..selvinnsikt er kanskje ikke din sterke side. Som sletter kolleger fra SoMe. Kanskje er du til og med grunnen til at hun er sykemeldt? Anonymkode: 7617e...1d5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #143 Del Skrevet 17. mai 2017 På 6.5.2017 den 3.36, lotte00 skrev: Jeg er vel litt gammeldags oppdratt, så jeg hadde aldri i verden dratt på byen hvis jeg var sykemeldt. Klart hun kan være sykemeldt på grunn av noe annet enn ryggen, og klart hun kan ha gode dager. Også helt i orden å være sosial, gå tur osv når man er sykemeldt, men gå på byen? Nei. Jeg er oppdratt til å passe mine egne saker, og ikke forhåndsdømme andre. Spesielt ikke når man ikke sitter på alt av informasjon. Det er kun hun selv og legen som gjør i dette tilfellet. Anonymkode: 7140a...3db 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #144 Del Skrevet 18. mai 2017 Å være sykemeldt en uke og å dra på byen synes jeg også er rart. Men det kan være at hun sliter med noe annet enn vond rygg, og da kan en tur på byen være medisinen hennes der og da. (Feks brudd kanskje?, noen går i kjelleren etter noe sånn noe) Anonymkode: b7e24...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 18. mai 2017 #145 Del Skrevet 18. mai 2017 På 6.5.2017 den 1.24, AnonymBruker skrev: Dette har du ingenting med. Du sier hun har fortalt deg at hun er sykemeldt pga ryggen. Det betyr ikke at det faktisk er sant, kan være en helt annen grunn. Anonymkode: f20c6...dcd Det gjør isåfall vedkommende til en løgner. Og jo, TS har noe med dette, hvis det er slik at en kollega er sykmeldt for å slippe å jobbe, men er frisk og fin til å dra på byen og diverse. Dette går utover TS. Prøv å vise litt medfølelse. Det er så latterlig å angripe TS i alle tråder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 18. mai 2017 #146 Del Skrevet 18. mai 2017 (endret) 9 timer siden, OnFire skrev: Det gjør isåfall vedkommende til en løgner. Og jo, TS har noe med dette, hvis det er slik at en kollega er sykmeldt for å slippe å jobbe, men er frisk og fin til å dra på byen og diverse. Dette går utover TS. Prøv å vise litt medfølelse. Det er så latterlig å angripe TS i alle tråder. Du vet ikke hva du snakker om og uttaleler deg basert på uvitenhet. Ts har ingenting med sin kollegas sykdomsforløp å gjøre. Det er ingen som har krav på å vite hvorfor vedkommende er sykemeldt og de fleste ønsker ikke å brette ut om sin sykdomshistorie! Ts er kanskje årsaken til at vedkommende er sykemeldt. Jeg viser ikke medfølelse for et menneske som er trangsynt og egoistisk. I tillegg klarer hun ikke å videreformidle til leder at arbeiddsmengden er blitt for stor! Det er leders ansvar å sørge for at den sykemeldte blir erstattet med vikar. Endret 18. mai 2017 av Snuppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 18. mai 2017 #147 Del Skrevet 18. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er oppdratt til å passe mine egne saker, og ikke forhåndsdømme andre. Spesielt ikke når man ikke sitter på alt av informasjon. Det er kun hun selv og legen som gjør i dette tilfellet. Anonymkode: 7140a...3db Så flott for deg👍🏼Jeg er oppdratt til å respektere kollegaene og arbeidsplassen min, så jeg hadde på bakgrunn av det aldri lagt ut om mitt aktive og artige liv på sosiale media under min korte sykemeldingsperiode. Jeg er ferdig med denne diskusjonen, men har faktisk lært noe av denne tråden. Jeg hadde aldri trodd at det er såpass mange som har så liten omtanke og respekt for sine kollegaer, og ikke minst hadde jeg aldri trodd at det er så mange som mener at sykemelding er synonymt med fri til å gjøre hva jeg vil, når jeg vil. Om ikke jeg har vært kritisk til sykemeldinger før, så har jeg blitt det nå👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 18. mai 2017 #148 Del Skrevet 18. mai 2017 4 timer siden, Snuppi skrev: Du vet ikke hva du snakker om og uttaleler deg basert på uvitenhet. Ts har ingenting med sin kollegas sykdomsforløp å gjøre. Det er ingen som har krav på å vite hvorfor vedkommende er sykemeldt og de fleste ønsker ikke å brette ut om sin sykdomshistorie! Ts er kanskje årsaken til at vedkommende er sykemeldt. Jeg viser ikke medfølelse for et menneske som er trangsynt og egoistisk. I tillegg klarer hun ikke å videreformidle til leder at arbeiddsmengden er blitt for stor! Det er leders ansvar å sørge for at den sykemeldte blir erstattet med vikar. Jeg kommenterer generelt ut ifra den informasjonen som er tilgjengelig. Ingenting galt i det. Jeg har ikke sagt at TS har krav på å vite noe om hvorfor kollegaen er sykmeldt, men det virker som at det er ugler i mosen. Stor sjanse for at vedkommende enten lyver eller burde droppet å dra på byen. Dette virker inn på TS' arbeidshverdag, og da er det naturlig å bry seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 18. mai 2017 #149 Del Skrevet 18. mai 2017 På 5/6/2017 den 1.17, AnonymBruker skrev: En på min avdeling har vært sykemeldt i en uke og skal fikk beskjed om at hun blir sykemeldt ut neste uke. Sykemeldingen gjelder ryggen og hun har selv fortalt hvorfor hun er borte. Jeg har måttet ta nesten alle hennes vakter for at det skal gå opp (jobber i barnehage) med faste på tidlig og senvakt. Litt urettferdig fordelt men ped.leder må hente i en annen barnehage og da kan hun ikke ha senvaktene. Uansett, denne sykemeldte kollegaen har vært ganske så aktiv på sosiale medier denne perioden, ikke måte på hva hun har fått til i både hage og av strikkeplagg. Og for å toppe det hele kommet snap i sted at hun er på byen pg skal man dømme ut i fra humøret og dansingen virker ryggen mye bedre😑 Jeg sitter jeg lys våken etter å ha kollapset på sofaen etter middag og klarer ikke å sovne igjen. Og med ei uke bestående av store skuffelser fordi jeg ikke har hatt overskudd til å være med ungene mine på samme måte... Anonymkode: a8cff...12b ...hun har gyldig sykemelding fra lege. Det er ulovig å bestride den....ledere som gjør det kan bli oppsagt. Årsaken til sykemeldingen er tashetbelagt og ikke pliktig å oppgi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 18. mai 2017 #150 Del Skrevet 18. mai 2017 14 timer siden, OnFire skrev: Det gjør isåfall vedkommende til en løgner. Og jo, TS har noe med dette, hvis det er slik at en kollega er sykmeldt for å slippe å jobbe, men er frisk og fin til å dra på byen og diverse. Dette går utover TS. Prøv å vise litt medfølelse. Det er så latterlig å angripe TS i alle tråder. hvafornoe? det er frivillig å jobbe overtid. Blir man tildelt mer jobb pga dette så er det en sak for arbeidsplassen og lederene der. Den sykemeldte skal ikke gå rundt å lure på om alle kollegaene er overbevist om at hun er syk nok ..det er lege som avgjør det, ikke hva TS eller alle andre måtte synes og tro. Dette er helt utrolig å høre ....det er derfor systemet fungerer som det gjør. Hvordan tror du dette skulle gått hvis man skulle vist mer medfølelse for kollegaene enn dem som var sykemeldte? så nevner du ikke et ord om urettferdigheten at lederen på jobben hennes måtte la henne ta konsekvensen for dette....herregud hvordan noen ser for seg at verden fungerer. faen ta altså for noen idioter som sitter her inne av og til...hva er det den f******* SV skolen har produsert i åerens løp? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 18. mai 2017 #151 Del Skrevet 18. mai 2017 1 time siden, Xcase33 skrev: hvafornoe? det er frivillig å jobbe overtid. Blir man tildelt mer jobb pga dette så er det en sak for arbeidsplassen og lederene der. Den sykemeldte skal ikke gå rundt å lure på om alle kollegaene er overbevist om at hun er syk nok ..det er lege som avgjør det, ikke hva TS eller alle andre måtte synes og tro. Dette er helt utrolig å høre ....det er derfor systemet fungerer som det gjør. Hvordan tror du dette skulle gått hvis man skulle vist mer medfølelse for kollegaene enn dem som var sykemeldte? så nevner du ikke et ord om urettferdigheten at lederen på jobben hennes måtte la henne ta konsekvensen for dette....herregud hvordan noen ser for seg at verden fungerer. faen ta altså for noen idioter som sitter her inne av og til...hva er det den f******* SV skolen har produsert i åerens løp? Haha, virker ikke som at du har skjønt hva vi diskuterer. Og så sinna SV? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 18. mai 2017 #152 Del Skrevet 18. mai 2017 2 timer siden, OnFire skrev: Jeg kommenterer generelt ut ifra den informasjonen som er tilgjengelig. Ingenting galt i det. Jeg har ikke sagt at TS har krav på å vite noe om hvorfor kollegaen er sykmeldt, men det virker som at det er ugler i mosen. Stor sjanse for at vedkommende enten lyver eller burde droppet å dra på byen. Dette virker inn på TS' arbeidshverdag, og da er det naturlig å bry seg. Det er ingen informasjon angående kollegaens sykemelding forutenom synsing fra ts selv. Du har ikke forutsetning for å si at det er ugler i mosen da du ikke vet hva denne saken dreier seg om. Ts må selv ta tak i sin situasjon på jobb da det er leders ansvar å sørge for at det blir satt inn vikar. Det er ikke den sykemeldte sin feil at ts ikke takler arbeidsmengden da vedkommende er sykmeldt. Det er leders ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 18. mai 2017 #153 Del Skrevet 18. mai 2017 "Sykemeldingen gjelder ryggen og hun har selv fortalt hvorfor hun er borte." Best å lese igjennom innleggene før man uttaler seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #154 Del Skrevet 18. mai 2017 Jeg ville anmeldt henne til NAV så de kan kutte pengestrømmen. Mange "syke" hadde blitt friske i løpe av natta Anonymkode: cee9e...50d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #155 Del Skrevet 19. mai 2017 10 timer siden, OnFire skrev: "Sykemeldingen gjelder ryggen og hun har selv fortalt hvorfor hun er borte." Best å lese igjennom innleggene før man uttaler seg. Er det MULIG å ha så lite innsikt I menneskesinnet! Tanken har overhodet ikke slått deg at folk IKKE ØNSKER Å INVOLVERE RANDOM KOLLEGER I EGET SYKDOMSBILDE ?? Spesielt Ikke steder med typer ala TS ! Skulle ikke forundret meg om denne dama er mobbet på arbeidsplassen! Anonymkode: ead38...092 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PseudonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #156 Del Skrevet 19. mai 2017 På 6.5.2017 den 15.00, Ardwinna skrev: Her er jeg nok litt dobbel. Som kollega hadde jeg kanskje kjent litt på mistenksomhet og irritasjon men likevel latt tvilen komme henne tilgode og tenkt at det kan være mer som ligger bak. Men hadde jeg selv vært sykemeldt, uansett årsak, hadde jeg holdt en lav profil på sosiale medier og ikke dratt ut på byen. Jeg ser ikke noe galt i å verken dra på butikken eller gå en tur på kafe med venner når man er sykemeldt, da det kan være god medisin og noe man gjør i en god periode. Men å dra ut på byen og danse, og snappe til folk hvor gøy man har det, det synes jeg er å dra det langt. Det krever en god del mer energi å dra ut på byen og danse enn å bare dra en tur på kafe. Det er dessuten noe provoserende ved å skryte av "fritiden" sin når man er sykemeldt og vet at kollegaer jobber ekstra hardt for å ta over for deg. Veldig enig i dette. Av respekt for sine kollegaer som jobber rævva av seg så er det naturlig at man holder en lav profil på sosiale medier når man er sykmeldt. Dersom man har behov for å "skryte" av alt man får til når man er syk, så begrens det i det minste til den innerste krets av familie og venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 19. mai 2017 #157 Del Skrevet 19. mai 2017 12 timer siden, OnFire skrev: "Sykemeldingen gjelder ryggen og hun har selv fortalt hvorfor hun er borte." Best å lese igjennom innleggene før man uttaler seg. Ts sier at kollega er sykmeldt grunnet ryggen. Du må være inneforstått med at ikke alle ønsker å fortelle den reelle årsaken til sykemelding. Du bør vite det før du uttaler deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. mai 2017 #158 Del Skrevet 19. mai 2017 Ryddet for personangrep. Edie, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #159 Del Skrevet 19. mai 2017 På 18.5.2017 den 4.23, OnFire skrev: Det gjør isåfall vedkommende til en løgner. Og jo, TS har noe med dette, hvis det er slik at en kollega er sykmeldt for å slippe å jobbe, men er frisk og fin til å dra på byen og diverse. Dette går utover TS. Prøv å vise litt medfølelse. Det er så latterlig å angripe TS i alle tråder. Hva så om hun lyver om grunnen til at hun er sykemeldt? TS har ingen rett til å vite grunnen bak sykemeldingen. Når det kommer til at det går utover TS, så er ikke kollegaen problemet men sjefen. Anonymkode: f20c6...dcd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #160 Del Skrevet 19. mai 2017 På 6. mai 2017 den 4.00, lotte00 skrev: Skjønner godt at TS bryr seg - er jo TS som betaler prisen for sykemeldingen. Selvfølgelig har ikke TS noe med hvorfor vedkommende er sykemeldt, men når TS faktisk har hatt en dritkjip uke pga fraværet, så tror jeg det er mange som hadde reagert på at den som er sykemeldt er ute og FESTER. Uansett årsak. Er jo rett og slett respektløst ovenfor arbeidskollegaer. Det er faktisk IKKE den sykmeldte sin feil at TS har hatt en dritkjip uke! Det er sjefen sin feil som ikke har fått tak i vikar og ikke evner å se at TS er dønn sliten. TS må snakke med sjefen om at hun ikke kan ta på seg mer jobb. I forhold til den sykmeldte.. INGEN på jobb har krav på å vite grunn, ikke sikkert sykmeldt pga rygg så ikke vær så bastant her. Er det virkelig ryggen mister den sykmeldte min respekt, klarer du ut å danse klarer du jobbe. Iallefall litt med tilpasninger! Jeg er dritt lei av at noen FÅ misbruker det fantastiske systemet vi har i Norge! Anonymkode: c4b32...7bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå