Gjest Citronella Skrevet 13. mai 2017 #121 Del Skrevet 13. mai 2017 På 8.5.2017 den 17.51, hvit.rose skrev: Forøvrig hadde jeg ALDRI gått på byen hadde jeg vært sykemeldt, uansett grunn. Selv om man muligens kan forsvare det utifra diagnose (ser ikke helt hva men la gå..), så sender det veldig feile signaler ut til andre. Man bør ha moral nok til å avstå. Men det er mange som gir en god f i moral for tiden skjønner jeg. Så om du hadde vært langtidssykemeldt, så hadde du ikke tatt en middag og et par glass vin ute? Jeg klarer ikke å fatte hva det har med moral å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #122 Del Skrevet 13. mai 2017 På 5/8/2017 den 17.51, hvit.rose skrev: Forøvrig hadde jeg ALDRI gått på byen hadde jeg vært sykemeldt, uansett grunn. Selv om man muligens kan forsvare det utifra diagnose (ser ikke helt hva men la gå..), så sender det veldig feile signaler ut til andre. Man bør ha moral nok til å avstå. Men det er mange som gir en god f i moral for tiden skjønner jeg. Har du noen gang vært sykmeldt? kom tilbake når du har slitt emd sykdom en stund og si det der igjen, ass Anonymkode: a3daa...2b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 13. mai 2017 #123 Del Skrevet 13. mai 2017 "Vondt i ryggen sykmelding" er som oftest psykisk pga dårlig arbeidsmiljø i mine bekjentkretser 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mattie16 Skrevet 13. mai 2017 #124 Del Skrevet 13. mai 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du noen gang vært sykmeldt? kom tilbake når du har slitt emd sykdom en stund og si det der igjen, ass Anonymkode: a3daa...2b6 Endret 13. mai 2017 av Mattie16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mattie16 Skrevet 13. mai 2017 #125 Del Skrevet 13. mai 2017 (endret) 2 timer siden, Citronella skrev: Så om du hadde vært langtidssykemeldt, så hadde du ikke tatt en middag og et par glass vin ute? Jeg klarer ikke å fatte hva det har med moral å gjøre. Nei, du gjør vel ikke det. Endret 13. mai 2017 av Mattie16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 14. mai 2017 #126 Del Skrevet 14. mai 2017 På 8.5.2017 den 17.25, lotte00 skrev: Hvis legen din har vurdert deg som for syk til å jobbe, så får du sykemelding. Derfor blir en sykemelding en sykemelding. Klart ryggplager kan være grusomt,- har hatt det selv og var da helt hjelpeløs. Men det er ikke meg vi snakker om her. Ikke deg heller, eller alle de andre her inne som tydeligvis tror vi diskuterer de. Trodde vi diskuterte en spesiell person her inne, og ett spesielt prinsipp, men ser jeg har tatt feil. Dette er blitt en tråd der folk forsvarer sine egne diagnoser og hva de har gjort eller ikke gjort i sine sykemeldingsperioder. Du trodde dere diskuterte en person her inne? Ja, hvem er det du diskuterer? Kjenner du denne personen og vet årsaken til sykemelding? For alt vi vet kan ts være årsaken til at personen er sykemeldt, men det blir bare synsing noe som denne tråden er propp full av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 14. mai 2017 #127 Del Skrevet 14. mai 2017 26 minutter siden, Snuppi skrev: Du trodde dere diskuterte en person her inne? Ja, hvem er det du diskuterer? Kjenner du denne personen og vet årsaken til sykemelding? For alt vi vet kan ts være årsaken til at personen er sykemeldt, men det blir bare synsing noe som denne tråden er propp full av! For å være klinkende klar: jeg diskuterte prinsippet om å dra på byen når man er korttidssykemeldt. Da med utgangspunkt i denne kollegaen til TS. Kjenner ikke vedkommende eller vet årsaken til sykemelding. Heller ikke relevant for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 14. mai 2017 #128 Del Skrevet 14. mai 2017 Akkurat nå, lotte00 skrev: For å være klinkende klar: jeg diskuterte prinsippet om å dra på byen når man er korttidssykemeldt. Da med utgangspunkt i denne kollegaen til TS. Kjenner ikke vedkommende eller vet årsaken til sykemelding. Heller ikke relevant for min del. Nei, nettopp! Du kjenner ikke årsaken til sykemelding. At denne personen velger å ta seg en tur ut på byen er heller ikke relevant for din del. Du har veldig sterke meninger om en sak som du ikke kjenner til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #129 Del Skrevet 14. mai 2017 Jeg husker det kom frem ett begrep for noen år siden, i en tråd på kvinneguiden. Begrepet "grunnskam". Jeg føler dette passer her.. Det er noe med at, når man er vekke fra jobb, og vet at andre kolleger stiller opp for arbeidsplassen og jobber mye ekstra/sliter seg ut fordi de selv er sykemeldte, så er det direkte umoralsk av dem å fremstå som at alt tilsynelatende er helt toppers. Det syntes jeg man bør holde seg for god til. Greit nok at det kan være mange grunner til at man er sykemeldt, og at de kanskje egentlig har godt av en tur på byen. Og greit nok, man kan jo treffe på kolleger da også som lurer på hvorfor man er ute og fester når man er sykemeldt. Men behøver man virkelig å fronte dette offentlig på facebook? Kan man ikke i det minste PRØVE å være litt diskre?? Men, det er interessant å se hvor forskjellig grunnsyn mennesker har på ting. 11 minutter siden, Snuppi skrev: Nei, nettopp! Du kjenner ikke årsaken til sykemelding. At denne personen velger å ta seg en tur ut på byen er heller ikke relevant for din del. Du har veldig sterke meninger om en sak som du ikke kjenner til. Voff. Anonymkode: 8019d...a96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 14. mai 2017 #130 Del Skrevet 14. mai 2017 18 minutter siden, Snuppi skrev: Nei, nettopp! Du kjenner ikke årsaken til sykemelding. At denne personen velger å ta seg en tur ut på byen er heller ikke relevant for din del. Du har veldig sterke meninger om en sak som du ikke kjenner til. Klart jeg har sterke meninger,- får jeg ikke lov til det, mener du?Du mener ditt og jeg mener mitt, og skal du delta i et diskusjonsforum bør du kanskje tåle det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 14. mai 2017 #131 Del Skrevet 14. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker det kom frem ett begrep for noen år siden, i en tråd på kvinneguiden. Begrepet "grunnskam". Jeg føler dette passer her.. Det er noe med at, når man er vekke fra jobb, og vet at andre kolleger stiller opp for arbeidsplassen og jobber mye ekstra/sliter seg ut fordi de selv er sykemeldte, så er det direkte umoralsk av dem å fremstå som at alt tilsynelatende er helt toppers. Det syntes jeg man bør holde seg for god til. Greit nok at det kan være mange grunner til at man er sykemeldt, og at de kanskje egentlig har godt av en tur på byen. Og greit nok, man kan jo treffe på kolleger da også som lurer på hvorfor man er ute og fester når man er sykemeldt. Men behøver man virkelig å fronte dette offentlig på facebook? Kan man ikke i det minste PRØVE å være litt diskre?? Men, det er interessant å se hvor forskjellig grunnsyn mennesker har på ting. Voff. Anonymkode: 8019d...a96 Det var du som fant opp det ordet! Ordet eksisterer ikke! Årsaken til sykemelding vet du eller jeg ingenting om. Å sitte å synse og fordømme andre mennesker er ikke min greie da jeg har andre interesser! Jeg vet blant annet at mennesker kan slite og ha vanskelige perioder derfor holder jeg meg for god til å synke så lavt å komme med fordømmende utsagn! Jeg anbefaler deg å gjøre det samme! Voff, du avslørte deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 14. mai 2017 #132 Del Skrevet 14. mai 2017 Akkurat nå, lotte00 skrev: Klart jeg har sterke meninger,- får jeg ikke lov til det, mener du?Du mener ditt og jeg mener mitt, og skal du delta i et diskusjonsforum bør du kanskje tåle det. Du har sterke meninger om en persons handlinger og sykdomsforløp som du ikke har noe med! Du kjenner ikke vedkommende eller ts for den del! Jeg forundrer meg stadig over menneskers trang til å fordømme mennesker som de ikke kjenner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 14. mai 2017 #133 Del Skrevet 14. mai 2017 Akkurat nå, Snuppi skrev: Du har sterke meninger om en persons handlinger og sykdomsforløp som du ikke har noe med! Du kjenner ikke vedkommende eller ts for den del! Jeg forundrer meg stadig over menneskers trang til å fordømme mennesker som de ikke kjenner! Ok👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #134 Del Skrevet 14. mai 2017 3 minutter siden, Snuppi skrev: Det var du som fant opp det ordet! Ordet eksisterer ikke! Årsaken til sykemelding vet du eller jeg ingenting om. Å sitte å synse og fordømme andre mennesker er ikke min greie da jeg har andre interesser! Jeg vet blant annet at mennesker kan slite og ha vanskelige perioder derfor holder jeg meg for god til å synke så lavt å komme med fordømmende utsagn! Jeg anbefaler deg å gjøre det samme! Voff, du avslørte deg! Ja, du er vel en av de som "tar deg en tredagers" i ny og ne selv, fordi det er digg med et avbrekk og litt avveksling. Kanskje shoppe litt, ta seg en tur på byen med jentene osv. Anonymkode: 8019d...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 14. mai 2017 #135 Del Skrevet 14. mai 2017 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, du er vel en av de som "tar deg en tredagers" i ny og ne selv, fordi det er digg med et avbrekk og litt avveksling. Kanskje shoppe litt, ta seg en tur på byen med jentene osv. Anonymkode: 8019d...a96 Dette blir for dumt! Jeg skjønner at diskusjonsforum ikke er noe for deg da du kommer med antagelser om meg som person og bruker det som argumenter! Hersketeknikker kalles det for og blir brukt av mennesker som ikke har ordentlige argumenter å komme med! Endret 14. mai 2017 av Snuppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #136 Del Skrevet 15. mai 2017 Da har jeg selv blitt sykemeldt etter at jeg besvimte på søndag. Jeg er sykemeldt en uke. Min kollega er fortsatt sykemeldt men jeg har har slettet henne på sosiale medier. TS Anonymkode: a8cff...12b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #137 Del Skrevet 15. mai 2017 På Saturday, May 06, 2017 den 3.56, AnonymBruker skrev: Kanksje du skal begynne å jobbe med deg selv da? Begynne å trene, få litt overskudd av å være aktiv? Få et mer stabilt humør? Slutte å bry deg om andre. Anonymkode: 406c0...884 Tror ikke man sitter så mye på rævva når man jobber i barnehage, kanskje trening nok i seg selv.... 😉 Skjønner TS, men man må jo få lov å bevege seg ute selv om man er sykemeldt... kan være bare bra å komme seg litt ut... Anonymkode: 3bfa7...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #138 Del Skrevet 15. mai 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg selv blitt sykemeldt etter at jeg besvimte på søndag. Jeg er sykemeldt en uke. Min kollega er fortsatt sykemeldt men jeg har har slettet henne på sosiale medier. TS Anonymkode: a8cff...12b Ifølge din egen logikk bør du ikke våge deg å ha det gøy, vise deg offentlig eller dra på butikken denne uken da. Fordi klarer du det er du frisk nok til å jobbe ifølge deg som henger ut din kollega over nett fordi hun tok seg en fest Anonymkode: c7390...c21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #139 Del Skrevet 15. mai 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg selv blitt sykemeldt etter at jeg besvimte på søndag. Jeg er sykemeldt en uke. Min kollega er fortsatt sykemeldt men jeg har har slettet henne på sosiale medier. TS Anonymkode: a8cff...12b God bedring 😊 Anonymkode: 3bfa7...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 16. mai 2017 #140 Del Skrevet 16. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg selv blitt sykemeldt etter at jeg besvimte på søndag. Jeg er sykemeldt en uke. Min kollega er fortsatt sykemeldt men jeg har har slettet henne på sosiale medier. TS Anonymkode: a8cff...12b Ærlig talt, ts... Offerrollen kler ingen! Du får bare skrape deg selv opp fra gulvet og komme deg på jobb.... Du er sikkert ikke så syk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå