Gjest Trolletrine Skrevet 20. mai 2017 #181 Del Skrevet 20. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei!Er ufør pga alvorlig sykdom som ikke alltid er synlig på utsiden og jeg reagerer fordi ts stikker nesa si bort i noe hun ikke har noe som helst med Anonymkode: 16a83...4ee Er ikke DEG jeg diskuterer. Herregud, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 20. mai 2017 #182 Del Skrevet 20. mai 2017 1 time siden, Snuppi skrev: Hva legger du i ordet festing? Jeg fikk ikke beskjed om å feste. Det har jeg da aldri sagt! Jeg sa at han anbefalte meg å komme ut med venner da jeg var totalt nedkjørt mentalt. Igjen, til deg også- er IKKE deg og din sykemeldingsperiode jeg diskuterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 20. mai 2017 #183 Del Skrevet 20. mai 2017 (endret) 19 minutter siden, lotte00 skrev: Igjen, til deg også- er IKKE deg og din sykemeldingsperiode jeg diskuterer. Nei, men jeg valgte å dele dette med deg da du ser meget svar/hvitt på dette. Det forekommer at pasienten blir oppfordret til å gå ut med venner. Endret 20. mai 2017 av Snuppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 20. mai 2017 #184 Del Skrevet 20. mai 2017 14 minutter siden, Snuppi skrev: Nei, men jeg valgte å dele dette med deg da du ser meget svar/hvitt på dette. Det forekommer at pasienten blir oppfordret til å gå ut med venner. Du må gjerne mene at jeg tenker svart/hvitt om dette. Jeg er uenig. Vi snakker ikke om deg, meg eller AB en to og tre. Vi snakker om vedkommende TS skrev om. Viktig å skille mellom dette, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 20. mai 2017 #185 Del Skrevet 20. mai 2017 29 minutter siden, lotte00 skrev: Du må gjerne mene at jeg tenker svart/hvitt om dette. Jeg er uenig. Vi snakker ikke om deg, meg eller AB en to og tre. Vi snakker om vedkommende TS skrev om. Viktig å skille mellom dette, mener jeg. Det er derfor jeg valgte å dele dette med deg. Ts vet ikke hvordan denne kollegaen har det og det vet ikke du heller. Å dømme noen utifra noe som du leser på et forum fortalt av en ukjent trådstarter er vanskelig for meg å forstå. Det er ingen logikk i det fra mitt ståsted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 20. mai 2017 #186 Del Skrevet 20. mai 2017 5 minutter siden, Snuppi skrev: Det er derfor jeg valgte å dele dette med deg. Ts vet ikke hvordan denne kollegaen har det og det vet ikke du heller. Å dømme noen utifra noe som du leser på et forum fortalt av en ukjent trådstarter er vanskelig for meg å forstå. Det er ingen logikk i det fra mitt ståsted. Helt i orden, det. Du har mange andre her som også har gjort det samme. Men jeg diskuterer ikke ørten andre saker...jeg har forsøkt å diskutere den saken TS fremstilte. Og jeg svarer og diskuterer utifra den, og ingen andre. For meg blir det helt håpløst å skulle diskutere hundre andre tilfeller av diverse sykmeldinger og sykdommer folk innehar her på forumet. Så beklager, jeg holder fast på meningene mine når det gjelder TS problemstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 20. mai 2017 #187 Del Skrevet 20. mai 2017 49 minutter siden, lotte00 skrev: Helt i orden, det. Du har mange andre her som også har gjort det samme. Men jeg diskuterer ikke ørten andre saker...jeg har forsøkt å diskutere den saken TS fremstilte. Og jeg svarer og diskuterer utifra den, og ingen andre. For meg blir det helt håpløst å skulle diskutere hundre andre tilfeller av diverse sykmeldinger og sykdommer folk innehar her på forumet. Så beklager, jeg holder fast på meningene mine når det gjelder TS problemstilling. Ja, jeg vet at du diskuterer ts sin problemstilling men dette er basert på ts sine subjektive meninger og bør derfor tas med en klype salt. Jeg kan ikke få sagt dette nok, men du vet ikke hvorfor kollegaen er sykmeldt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 20. mai 2017 #188 Del Skrevet 20. mai 2017 16 minutter siden, Snuppi skrev: Ja, jeg vet at du diskuterer ts sin problemstilling men dette er basert på ts sine subjektive meninger og bør derfor tas med en klype salt. Jeg kan ikke få sagt dette nok, men du vet ikke hvorfor kollegaen er sykmeldt! Men jeg har sagt det x antall ganger: i denne saken er årsaken til sykemeldingen irrelevant for meg. Uansett årsak, så bør man ha moral/arbeidsetikk/prinsipper - kall det hva du vil - til å IKKE legge ut x antall bilder og tekst på sosiale medier når man går ut på byen som sykemeldt i to uker. Eller gå ut på byen i det hele tatt. Jeg skal ikke være moralens vokter, men jeg sier hva JEG mener om det. I DENNE saken. Hva du eller andre gjør når dere er sykemeldt, har jeg ingen mening om. For jeg diskuterer DENNE saken, og ikke din, min eller tanta til Kari sin sykemeldingsperiode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 20. mai 2017 #189 Del Skrevet 20. mai 2017 19 minutter siden, lotte00 skrev: Men jeg har sagt det x antall ganger: i denne saken er årsaken til sykemeldingen irrelevant for meg. Uansett årsak, så bør man ha moral/arbeidsetikk/prinsipper - kall det hva du vil - til å IKKE legge ut x antall bilder og tekst på sosiale medier når man går ut på byen som sykemeldt i to uker. Eller gå ut på byen i det hele tatt. Jeg skal ikke være moralens vokter, men jeg sier hva JEG mener om det. I DENNE saken. Hva du eller andre gjør når dere er sykemeldt, har jeg ingen mening om. For jeg diskuterer DENNE saken, og ikke din, min eller tanta til Kari sin sykemeldingsperiode. Jeg skjønner hva du sier og kan si meg enig i at å legge ut festbilder i sosiale medier når en er sykemeldt ikke er et smart valg. Det kan føre til at en blir misstrod (i dette tilfellet en snakkis på Kg opprettet av en kollega). Det betyr ikke at den som er sykemeldt skulker da vedkommende ikke gidder å gå på jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 20. mai 2017 #190 Del Skrevet 20. mai 2017 32 minutter siden, Snuppi skrev: Jeg skjønner hva du sier og kan si meg enig i at å legge ut festbilder i sosiale medier når en er sykemeldt ikke er et smart valg. Det kan føre til at en blir misstrod (i dette tilfellet en snakkis på Kg opprettet av en kollega). Det betyr ikke at den som er sykemeldt skulker da vedkommende ikke gidder å gå på jobb! Er så vidt jeg vet, ikke det utgangspunktet for diskusjonen er, heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 20. mai 2017 #191 Del Skrevet 20. mai 2017 3 minutter siden, lotte00 skrev: Er så vidt jeg vet, ikke det utgangspunktet for diskusjonen er, heller. Er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 20. mai 2017 #192 Del Skrevet 20. mai 2017 3 minutter siden, Snuppi skrev: Er det ikke? Nei, det syns jeg ikke. Joda, TS nevner at kollegaen fremstår bedre i ryggen på bakgrunn av bildene hun har lagt ut. Likevel tolker jeg TS innlegg mye mer som et hjertesukk over sykemeldt kollega som legger ut bilder på sosiale medier. Bilder som gjerne provoserer endel når TS selv har ofret mye for å få jobbkabalen til å gå opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 20. mai 2017 #193 Del Skrevet 20. mai 2017 Herregud jeg er lei denne diskusjonen nå. Trekker meg sakte, men sikkert ut herfra😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 20. mai 2017 #194 Del Skrevet 20. mai 2017 4 minutter siden, lotte00 skrev: Nei, det syns jeg ikke. Joda, TS nevner at kollegaen fremstår bedre i ryggen på bakgrunn av bildene hun har lagt ut. Likevel tolker jeg TS innlegg mye mer som et hjertesukk over sykemeldt kollega som legger ut bilder på sosiale medier. Bilder som gjerne provoserer endel når TS selv har ofret mye for å få jobbkabalen til å gå opp. Dette har blitt mer enn et hjertesukk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 20. mai 2017 #195 Del Skrevet 20. mai 2017 Akkurat nå, Snuppi skrev: Dette har blitt mer enn et hjertesukk! Ja, det kan du trygt si😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 20. mai 2017 #196 Del Skrevet 20. mai 2017 3 minutter siden, lotte00 skrev: Herregud jeg er lei denne diskusjonen nå. Trekker meg sakte, men sikkert ut herfra😬 Ja, enig og tusler ut selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 20. mai 2017 #197 Del Skrevet 20. mai 2017 Akkurat nå, lotte00 skrev: Ja, det kan du trygt si😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #198 Del Skrevet 21. mai 2017 På 6.5.2017 den 1.17, AnonymBruker skrev: En på min avdeling har vært sykemeldt i en uke og skal fikk beskjed om at hun blir sykemeldt ut neste uke. Sykemeldingen gjelder ryggen og hun har selv fortalt hvorfor hun er borte. Jeg har måttet ta nesten alle hennes vakter for at det skal gå opp (jobber i barnehage) med faste på tidlig og senvakt. Litt urettferdig fordelt men ped.leder må hente i en annen barnehage og da kan hun ikke ha senvaktene. Uansett, denne sykemeldte kollegaen har vært ganske så aktiv på sosiale medier denne perioden, ikke måte på hva hun har fått til i både hage og av strikkeplagg. Og for å toppe det hele kommet snap i sted at hun er på byen pg skal man dømme ut i fra humøret og dansingen virker ryggen mye bedre😑 Jeg sitter jeg lys våken etter å ha kollapset på sofaen etter middag og klarer ikke å sovne igjen. Og med ei uke bestående av store skuffelser fordi jeg ikke har hatt overskudd til å være med ungene mine på samme måte... Anonymkode: a8cff...12b Hvordan har du kunnet ta hennes vakter i tillegg til dine egne i en barnehage? Barnehagen er vel åpen ca mellom 7ish- 16-ish... Neppe døgnbemannet, men kun dag? Så hvordan får du det til uten å fysisk dele deg selv i 2? Og mtp at det er regler for hvor mange barn det er tillatt per ansatt kan jeg ikke tro at du har jobbet for 2 ansatte hver dag, det er ikke lov. For lite ansatte er synonymt med stenging av barnehagen. Og har du i verste fall måtte jobbe et par timer xtra hver dag har du ikke særlig god helse om du er et vrak etter 10 timer overtid i uka... Noe med tråden din skurrer her. Enten prøver du vel å anonymisere jobben din i en pu-bolig eller på et sykehjem med å skrive "barnehage" ellers så er du egentlig bare ute etter å starte en (ny) diskusjon om hva en sykemeldt har "lov" til å gjøre i sykemeldingsperioden. Eller provosere. Sorry, men jeg sluker ikke at du jobber i en barnehage utfra det du skriver. Anonymkode: 9579f...4ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå