AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #81 Del Skrevet 7. mai 2017 For min del handler dette også om hvordan man ter seg som sykemeldt. Hadde jeg vært sykemeldt for ryggen, så hadde jeg ikke dratt ut og festet - og i hvert fall ikke lagt det på sosiale medier. Hadde sykemeldingen vært av psykisk grunn, så hadde jeg fortsatt ikke gått ut på byen og lagt det ut på sosiale medier om jeg hadde fortalt jobben at det var pga ryggen. Det handler om hva man gjør og ikke gjør, og hvordan man ønsker å fremstå. Jeg var oppdratt til at om jeg var hjemme fra skolen pga sykdom så fikk jeg ikke reise til venninner eller noe etterpå. Var jeg syk så var jeg også syk i fritiden. Forstår TS godt, jeg. Anonymkode: fe322...b39 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #82 Del Skrevet 7. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For min del handler dette også om hvordan man ter seg som sykemeldt. Hadde jeg vært sykemeldt for ryggen, så hadde jeg ikke dratt ut og festet - og i hvert fall ikke lagt det på sosiale medier. Hadde sykemeldingen vært av psykisk grunn, så hadde jeg fortsatt ikke gått ut på byen og lagt det ut på sosiale medier om jeg hadde fortalt jobben at det var pga ryggen. Det handler om hva man gjør og ikke gjør, og hvordan man ønsker å fremstå. Jeg var oppdratt til at om jeg var hjemme fra skolen pga sykdom så fikk jeg ikke reise til venninner eller noe etterpå. Var jeg syk så var jeg også syk i fritiden. Forstår TS godt, jeg. Anonymkode: fe322...b39 Helt enig. Det handler nettopp om hvordan man fremstår, som er en følge av hva man har fortalt de rundt seg. Om man sykmelder seg for dårlig rygg (enten det er den reelle grunnen eller bare en hvit løgn for en annen grunn) så bør man ikke bli overrasket over reaksjoner fra kolleger hvis man poster bilder fra fysisk arbeid og dansing på byen på Facebook. Det handler også litt om holdninger rundt sykdom. Greit nok at man ikke ønsker å ligge i sengen hele tiden, men det er lov å praktisere visse grenser. Selv om man kanskje reelt sett orker en liten runde med husarbeid selv med dårlig rygg, så behøver man ikke å vise det til hele verden på Facebook. Og er man syk så drar man hvertfall ikke på byen eller andre morsomme sosiale aktiviteter. Dette var ansett som barnelærdom i min oppvekst. Anonymkode: 1c401...6b8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #83 Del Skrevet 7. mai 2017 På 6. mai 2017 den 4.00, lotte00 skrev: Skjønner godt at TS bryr seg - er jo TS som betaler prisen for sykemeldingen. Selvfølgelig har ikke TS noe med hvorfor vedkommende er sykemeldt, men når TS faktisk har hatt en dritkjip uke pga fraværet, så tror jeg det er mange som hadde reagert på at den som er sykemeldt er ute og FESTER. Uansett årsak. Er jo rett og slett respektløst ovenfor arbeidskollegaer. Nei - det er ufint av ts sjef. En kollega kan være sykemeldt av så mange grunner, og det er sjefens ansvar å få dette til å gå opp uten at det sliter såpass på andre arbeidstakere at de også risikerer sykemelding. Jeg vil tro ts har vært ærlig ovenfor sin sjef om at hun har store problemer med å utføre arbeidet (noe annet har hun ingen interesse av) og da skal sjefen hoste opp en løsning. Når han/hun har latt dette være er det slett lederskap, ikke en dårlig kollega. De fleste skjelett og muskelslitasjer krever uansett aktivitet av en annen art enn den en har fått slitasjen av, så kollegaen ville vært svært uansvarlig om hun ikke holdt seg i aktivitet desse to ukene - det er jo for å bli frisk hun er sykmeldt. Det sagt - både vi, ts, sjefen og kollegaen vet at "sykemeldt" ikke betyr at en skal være hjemme dersom en ikke absolutt må være hjemme. Så dersom ts kollega kunne jobbet med en vikar som tok løft etc mens hun tok seg av aktivisering/lek så skal sjefen og kollegaen finne en sånn løsning. Mye tyder på, ts, at du har en inkompetent sjef, siden kollegaen ikke er kalt inn og gitt tilbud om tilrettelegging. Anonymkode: fb068...f1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #84 Del Skrevet 7. mai 2017 Var selv sykmeldt for vond rygg i nesten et år, og som andre skriver: jeg fikk beskjed av legen om å bevege meg. De første ukene orket jeg knapt å gå på do, men så ble det gradvis bedre. Både lege og fysioterapeut oppfordret til å gå mest mulig i kupert terreng, og på andre måter bygge opp ryggen, og jeg fikk beskjed om å sitte minst mulig, heller ligge når jeg var trøtt. Dette var før fb, men klart jeg var på mange fine spaserturer på strender og i fjellet, lukte i hagen etc, fordi det var det som var min kur. Bra igjen ble jeg også. Anonymkode: 11118...60e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #85 Del Skrevet 7. mai 2017 anbefaler ts at når hun skulker kommer tilbake på jobben sykemelder hun også seg selv slik at skulkeren skal kjenne det litt mer på kroppen. En med ryggproblemer som er stor nok å få sykemelding er ikke ut å danse på klubben. Anonymkode: 6cd4d...a24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #86 Del Skrevet 7. mai 2017 På 6.5.2017 den 3.36, lotte00 skrev: Jeg er vel litt gammeldags oppdratt, så jeg hadde aldri i verden dratt på byen hvis jeg var sykemeldt. Klart hun kan være sykemeldt på grunn av noe annet enn ryggen, og klart hun kan ha gode dager. Også helt i orden å være sosial, gå tur osv når man er sykemeldt, men gå på byen? Nei. Jeg gar fibromyalgi. Jeg har vært sykemeldt fra jobben i 6 måneder, jeg skal ikke tilbake dit, og holder nå på med avklaring og utprøving for å finne et lettere yrke. Så iflg deg er det ok at jeg er sosial og går tur. Men jeg skal altså ikke få lov til å ta en tur på byen om formen tilsier det? Er du, en villt fremmed, som ikke kjenner hverken meg eller 99,999999% av de resterende sykmeldte her i landet, den rette til å bestemme hva vi skal foreta oss i sykemeldingsperioden? Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Hva vet du om grunnene til at folk er sykemeldte? Skal en med sosial angst bure seg inne og la angsten bli verre fordi DU og mange andre mener at når man er sykemeldt skal mam IKKE på byen? Selv om den turen på byen med venner kan være det som skal til for å komme seg ut av angsten? Skal en person med vondt i ryggen bure seg inne fordi du mener han ikke kan gå på byen? Det er forskjell på en tur på byen og jobben som gjør plagene verre. Men han skal heller bure seg inne og bli deprimert i tillegg, slik at det koster samfunnet enda mer på sikt? Egentlig hadde jeg lyst å gi deg det glatte lag uten å være anonym, men vil ikke at resten av kg-hylekoret skal vite om tilstanden min. Men du har mye å lære om livet og andre mennesker ser jeg. Skam deg sier jeg. Anonymkode: 9579f...4ee 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #87 Del Skrevet 7. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Det handler nettopp om hvordan man fremstår, som er en følge av hva man har fortalt de rundt seg. Om man sykmelder seg for dårlig rygg (enten det er den reelle grunnen eller bare en hvit løgn for en annen grunn) så bør man ikke bli overrasket over reaksjoner fra kolleger hvis man poster bilder fra fysisk arbeid og dansing på byen på Facebook. Det handler også litt om holdninger rundt sykdom. Greit nok at man ikke ønsker å ligge i sengen hele tiden, men det er lov å praktisere visse grenser. Selv om man kanskje reelt sett orker en liten runde med husarbeid selv med dårlig rygg, så behøver man ikke å vise det til hele verden på Facebook. Og er man syk så drar man hvertfall ikke på byen eller andre morsomme sosiale aktiviteter. Dette var ansett som barnelærdom i min oppvekst. Anonymkode: 1c401...6b8 Nettopp! Uavhengig av hva den reelle årsaken til sykemeldingen er, er man relativt korttenkt hvis man ikke forstår a) at du ikke behøver kringkaste for hele verden hvor gøy du har det når andre dekker vakten din og dermed har mindre fritid fordi du skal ha tid til å bli frisk, og b) at folk forholder seg til det du sier. Jug alt du vil om sykdommen din, men ikke bli sur etterpå når folk legger informasjonen du selv har gitt dem sammen, og tenker at her er det noe rart. Viser du bare at du har det flott, må du regne med at det er det folk tror også. Altså: vær fysisk aktiv så mye du kan og vil, men litt sosiale antenner tilsier vel at man forstår at man ikke behøver rope ut om det? Anonymkode: ca106...557 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 7. mai 2017 #88 Del Skrevet 7. mai 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gar fibromyalgi. Jeg har vært sykemeldt fra jobben i 6 måneder, jeg skal ikke tilbake dit, og holder nå på med avklaring og utprøving for å finne et lettere yrke. Så iflg deg er det ok at jeg er sosial og går tur. Men jeg skal altså ikke få lov til å ta en tur på byen om formen tilsier det? Er du, en villt fremmed, som ikke kjenner hverken meg eller 99,999999% av de resterende sykmeldte her i landet, den rette til å bestemme hva vi skal foreta oss i sykemeldingsperioden? Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Hva vet du om grunnene til at folk er sykemeldte? Skal en med sosial angst bure seg inne og la angsten bli verre fordi DU og mange andre mener at når man er sykemeldt skal mam IKKE på byen? Selv om den turen på byen med venner kan være det som skal til for å komme seg ut av angsten? Skal en person med vondt i ryggen bure seg inne fordi du mener han ikke kan gå på byen? Det er forskjell på en tur på byen og jobben som gjør plagene verre. Men han skal heller bure seg inne og bli deprimert i tillegg, slik at det koster samfunnet enda mer på sikt? Egentlig hadde jeg lyst å gi deg det glatte lag uten å være anonym, men vil ikke at resten av kg-hylekoret skal vite om tilstanden min. Men du har mye å lære om livet og andre mennesker ser jeg. Skam deg sier jeg. Anonymkode: 9579f...4ee Skamme meg? Hehehe....sorry, men nei. Bare gi meg det glatte lag, du. Send meg en pm hvis det gjør noe bra for deg. Jeg mener det jeg mener. Jeg har som tidligere skrevet, også vært langtidssykemeldt- i nærmere ett år. Jeg har også vært i arbeidslivet i 24 år, så føler meg absolutt berettiget til å ha en mening om dette. Denne personen vi diskuterer er forøvrig sykemeldt i to uker, og ja, da mener jeg det går an å la være å dra på byen for å feste. Hvis man blir deprimert av å ikke feste på to uker, så har man et problem, og det er ikke vond rygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #89 Del Skrevet 7. mai 2017 På 6.5.2017 den 1.17, AnonymBruker skrev: En på min avdeling har vært sykemeldt i en uke og skal fikk beskjed om at hun blir sykemeldt ut neste uke. Sykemeldingen gjelder ryggen og hun har selv fortalt hvorfor hun er borte. Jeg har måttet ta nesten alle hennes vakter for at det skal gå opp (jobber i barnehage) med faste på tidlig og senvakt. Litt urettferdig fordelt men ped.leder må hente i en annen barnehage og da kan hun ikke ha senvaktene. Uansett, denne sykemeldte kollegaen har vært ganske så aktiv på sosiale medier denne perioden, ikke måte på hva hun har fått til i både hage og av strikkeplagg. Og for å toppe det hele kommet snap i sted at hun er på byen pg skal man dømme ut i fra humøret og dansingen virker ryggen mye bedre😑 Jeg sitter jeg lys våken etter å ha kollapset på sofaen etter middag og klarer ikke å sovne igjen. Og med ei uke bestående av store skuffelser fordi jeg ikke har hatt overskudd til å være med ungene mine på samme måte... Anonymkode: a8cff...12b Det kan være psykiske årsaker til at hun er sykemeldt, men ikke alle som ønsker å være åpen om sånt, derfor kan hun ha skyldt på ryggen. Uansett er det ingen andre en den som er sykemeldt og fastlegen som har noe med hvorfor man er sykemeldt. Har uken din bestått av store skuffelser fordi du har måtte jobbe hver dag? Velkommen til de fleste sin hverdag, her jobbes det fra 06:45 - 16:15 hver dag og jeg er alenemor. Klarer å finne overskudd til barna mine likevel. Anonymkode: 43f8a...f8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 7. mai 2017 #90 Del Skrevet 7. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei - det er ufint av ts sjef. En kollega kan være sykemeldt av så mange grunner, og det er sjefens ansvar å få dette til å gå opp uten at det sliter såpass på andre arbeidstakere at de også risikerer sykemelding. Jeg vil tro ts har vært ærlig ovenfor sin sjef om at hun har store problemer med å utføre arbeidet (noe annet har hun ingen interesse av) og da skal sjefen hoste opp en løsning. Når han/hun har latt dette være er det slett lederskap, ikke en dårlig kollega. De fleste skjelett og muskelslitasjer krever uansett aktivitet av en annen art enn den en har fått slitasjen av, så kollegaen ville vært svært uansvarlig om hun ikke holdt seg i aktivitet desse to ukene - det er jo for å bli frisk hun er sykmeldt. Det sagt - både vi, ts, sjefen og kollegaen vet at "sykemeldt" ikke betyr at en skal være hjemme dersom en ikke absolutt må være hjemme. Så dersom ts kollega kunne jobbet med en vikar som tok løft etc mens hun tok seg av aktivisering/lek så skal sjefen og kollegaen finne en sånn løsning. Mye tyder på, ts, at du har en inkompetent sjef, siden kollegaen ikke er kalt inn og gitt tilbud om tilrettelegging. Anonymkode: fb068...f1b Sykemeldt betyr ikke at man skal bure seg inn,nei. Der er vi enige. Men å feste på byen etter en uke sykemelding syns jeg er respektløs og normalt sett helt undødvendig. Har du vært i arbeidslivet en stund, så bør du også vite at det er mye jobben burde ha gjort ift ta inn vikarer osv når folk blir syk. Da vet du sikkert også at teori og praksis er to forskjellige ting. Og igjen, jeg er ikke TS. Vi diskuterer heller ikke lederoppgaver i denne tråden. Heller ikke om muskel og skjelettplager fordrer aktivitet. Beklager,men denne tråden handler ikke om deg, men om en person som er ute og fester etter en uke sykemelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #91 Del Skrevet 7. mai 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan være helt andre ting emm ryggen som er problemet. Sykdom er privat og å si ryggen til kolleger er vanlig for å slippe å utlevere seg. Anonymkode: b1f9a...b0c POENGET er at har man sykemelding så bør man virkelig ikke vise på sosiale medier at man går på byen for å feste. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun har vært livmoropperert tre dager forrige uke og skal til ny operasjon. Eller at man tidvis er psykotisk. Er ikke sånn man utdyper til kolleger og det skjønner jeg godt når man ser hvor mye enkelte av dere sladrer synser og blander dere i privatlivet til folk Anonymkode: b1f9a...b0c Man kan si man skal ha en operasjon? Man trenger ikke utdype det nærmere - folk flest skjønner at det kan være heftige saker. Jeg er alltid ærlig med mine arbeidsgivere - og å gjøre noe som kan straffe meg senere, det gjør jeg bare ikke. Apropos det å bevege seg. Jeg var sengeliggende i 3 måneder for noen år tilbake. Jeg hadde fått en nerve i klem og var til tre forskjellige leger som alle ga sitt synspunkt. Ble bedt om å gå, kanskje gå til fysioterapeut, bruke medisiner. Jeg gikk til fysioterapeut og fikk nesten beinhinnebetennelse. Gikk til kiropraktor og han fikset meg opp - det tok ca 6 måneder til. Når det er slik at det stikker i hele kroppen ved hver minste berøring, men det å sove gjør at det blir borte - da går man ikke UT og fester eller viser seg frem på sosiale medier at man har det så bra! Anonymkode: 7d2ad...edf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #92 Del Skrevet 7. mai 2017 Velger å ta denne anonym. Men søsteren min var sykemeldt i over et halvt år på forrige jobben hennes. Hun ble helt ødelagt av jobben pga sjefen var "psykopat". Fagforbundet anbefalte henne derfor å sykemelde seg frem til hun fikk seg ny jobb. Hun gikk på mange fjellturer og hadde en svært aktiv hverdag denne perioden. Like vel hadde det ikke gått å dra på jobb, da hun ble nedbrutt av det. Hun har også en utrolig høy arbeidsmoral. Så kjære TS, pass dine egne saker. Ting er ikke alltid slik du tror. Anonymkode: 4b23a...9ca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #93 Del Skrevet 7. mai 2017 På 6.5.2017 den 1.17, AnonymBruker skrev: En på min avdeling har vært sykemeldt i en uke og skal fikk beskjed om at hun blir sykemeldt ut neste uke. Sykemeldingen gjelder ryggen og hun har selv fortalt hvorfor hun er borte. Jeg har måttet ta nesten alle hennes vakter for at det skal gå opp (jobber i barnehage) med faste på tidlig og senvakt. Litt urettferdig fordelt men ped.leder må hente i en annen barnehage og da kan hun ikke ha senvaktene. Uansett, denne sykemeldte kollegaen har vært ganske så aktiv på sosiale medier denne perioden, ikke måte på hva hun har fått til i både hage og av strikkeplagg. Og for å toppe det hele kommet snap i sted at hun er på byen pg skal man dømme ut i fra humøret og dansingen virker ryggen mye bedre😑 Jeg sitter jeg lys våken etter å ha kollapset på sofaen etter middag og klarer ikke å sovne igjen. Og med ei uke bestående av store skuffelser fordi jeg ikke har hatt overskudd til å være med ungene mine på samme måte... Anonymkode: a8cff...12b Folk som kommer med "pass dine egne saker" har enten gjort noe tilsvarende selv, eller så har de sannsynligvis ikke peiling på hvor vanskelig det er å løse dette praktisk når man jobber i barnehage.. Dette er ikke greit, og ikke god moral av denne ansatte! Synes godt hun kunne fått en tilbakemelding på dette. Anonymkode: 2cecc...558 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #94 Del Skrevet 7. mai 2017 På 5/6/2017 den 1.52, AnonymBruker skrev: Joda, i det en annens sykemelding går utover en selv som arbeidstaker, så er det absolutt noe som angår den aktuelle arbeidstakeren. Hadde du vært min kollega og sykemeldt deg, for så å leve livet med helene i taket godt synlig så hadde jeg startet jobben for å få deg sparket. Anonymkode: 1c401...6b8 Dette er helt sykt! D u burde fått fyken og blitt anmeldt om du hadde begynt å terrorisere andre ansatte for TING DU IKKE HAR NOE MED!! Klarer man ikke arbeidslivet, går i dørken etter 1 uke med endrede vakter si opp før du blir sparket og henvist til psykolog! Anonymkode: ead38...092 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #95 Del Skrevet 7. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som kommer med "pass dine egne saker" har enten gjort noe tilsvarende selv, eller så har de sannsynligvis ikke peiling på hvor vanskelig det er å løse dette praktisk når man jobber i barnehage.. Dette er ikke greit, og ikke god moral av denne ansatte! Synes godt hun kunne fått en tilbakemelding på dette. Anonymkode: 2cecc...558 Dette er helt galimatias!! Du har INGEN TING MED DETTE! Du drar på jobb, gjør jobben, så hjem igjen og sånn er det! Det er helt Stalin stil å skulle mobbe, sladre,syke ned andre ansatte for ting du virkelig har NADA med! Fikser du ikke jobben så si opp. Sikkert andre som tat den. Jeg tror slike folk med slike holdninger kan være årsaken til sykemelding jeg! Jeg hadde syns det var ubehagelig å ha slike elendige menneskekjennere , spioner og mobbere rundt meg på jobb! Anonymkode: ead38...092 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 7. mai 2017 #96 Del Skrevet 7. mai 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Velger å ta denne anonym. Men søsteren min var sykemeldt i over et halvt år på forrige jobben hennes. Hun ble helt ødelagt av jobben pga sjefen var "psykopat". Fagforbundet anbefalte henne derfor å sykemelde seg frem til hun fikk seg ny jobb. Hun gikk på mange fjellturer og hadde en svært aktiv hverdag denne perioden. Like vel hadde det ikke gått å dra på jobb, da hun ble nedbrutt av det. Hun har også en utrolig høy arbeidsmoral. Så kjære TS, pass dine egne saker. Ting er ikke alltid slik du tror. Anonymkode: 4b23a...9ca Man er sykemeldt fordi man er for syk til å jobbe - enten det gjelder MS, kreft, muskelsykdommer, psykisk lidelse, utmattelse, jævlig sjef osv. Årsaken til sykemeldingen er faktisk ikke det som er saken her. Man har ikke FRI i en sykemeldingsperiode, men er i kategorien syk. Ser man en sykemeldt hoie på byen, så er det temmelig nærliggende å tenke at da greier man gjerne en gradert sykemelding istedenfor full sykemelding , om man så jobber kun en time per uke. Og ser man en sykemeldt legge ut bilder etc fra festkvelden sin, så kjenner man gjerne litt på det, når man selv er dødssliten og likevel går på jobb. Nå må det virkelig bli slutt på all denne sutringen fra folk som på død og liv skal forsvare sin egen diagnose og sine egne handlinger under en sykemeldingsperiode. Vi diskuterer ikke dere! Det er ikke interessant å høre om tanten din som var deprimert i tre måneder og endelig tok seg en festkveld. Jeg er faktisk heller ikke interessert i å høre hvor vondt akkurat du har i den høyre hoften. Ikke fordi jeg ikke bryr meg om andre mennesker og deres lidelser og plager, men fordi jeg vil diskutere akkurat det TS skrev! Det har ikke relevans for diskusjonen at man skriver at man lider av ditt og datt. Jada, ting er ikke alltid som man tror , men en sykemelding er en sykemelding, og det er litt av sakens kjerne her. Ikke hvorfor man er sykemeldt. Mener dere som argumenterer slik, at man skal vurdere hvert enkelt sykemeldingstilfelle? "Åja, fru Jensen har bare vondt i hoften, så hun skal i hvert fall ikke få ta seg en tur på byen. Men frøken Nilsen som er deprimert, hun kan ta seg en fest". Det er i hvert fall uetisk! Igjen, man skal kunne leve et godt liv som sykemeldt. Det er ingen som vil ta fra dere verken turer i fjellet, klubbkvelder, kino, shopping og mye mer. Men fest på byen? Ehh...nix. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #97 Del Skrevet 8. mai 2017 9 minutter siden, lotte00 skrev: Man er sykemeldt fordi man er for syk til å jobbe - enten det gjelder MS, kreft, muskelsykdommer, psykisk lidelse, utmattelse, jævlig sjef osv. Årsaken til sykemeldingen er faktisk ikke det som er saken her. Man har ikke FRI i en sykemeldingsperiode, men er i kategorien syk. Ser man en sykemeldt hoie på byen, så er det temmelig nærliggende å tenke at da greier man gjerne en gradert sykemelding istedenfor full sykemelding , om man så jobber kun en time per uke. Og ser man en sykemeldt legge ut bilder etc fra festkvelden sin, så kjenner man gjerne litt på det, når man selv er dødssliten og likevel går på jobb. Nå må det virkelig bli slutt på all denne sutringen fra folk som på død og liv skal forsvare sin egen diagnose og sine egne handlinger under en sykemeldingsperiode. Vi diskuterer ikke dere! Det er ikke interessant å høre om tanten din som var deprimert i tre måneder og endelig tok seg en festkveld. Jeg er faktisk heller ikke interessert i å høre hvor vondt akkurat du har i den høyre hoften. Ikke fordi jeg ikke bryr meg om andre mennesker og deres lidelser og plager, men fordi jeg vil diskutere akkurat det TS skrev! Det har ikke relevans for diskusjonen at man skriver at man lider av ditt og datt. Jada, ting er ikke alltid som man tror , men en sykemelding er en sykemelding, og det er litt av sakens kjerne her. Ikke hvorfor man er sykemeldt. Mener dere som argumenterer slik, at man skal vurdere hvert enkelt sykemeldingstilfelle? "Åja, fru Jensen har bare vondt i hoften, så hun skal i hvert fall ikke få ta seg en tur på byen. Men frøken Nilsen som er deprimert, hun kan ta seg en fest". Det er i hvert fall uetisk! Igjen, man skal kunne leve et godt liv som sykemeldt. Det er ingen som vil ta fra dere verken turer i fjellet, klubbkvelder, kino, shopping og mye mer. Men fest på byen? Ehh...nix. Anonymkode: 6ace5...a01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #98 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg har tidvis vært sykemeldt pga psykisk sykdom, og ikke faen om andre har noe med om jeg drar på byen i sykemeldingsperioden. Not your business. Og ja, selvfølgelig sier jeg ikke til mine kollegaer at det er pga psykisk sykdom, jeg sier det er pga ryggen. Anonymkode: b3ca8...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. mai 2017 #99 Del Skrevet 8. mai 2017 På Saturday, May 06, 2017 den 4.16, AnonymBruker skrev: Ts burde være glad på hennes vegne at hun får til å gjøre noe positivt til tross den kjipe situasjonen med å være sykemeldt istedet for å bli bitter. Empati og forståelse much? Anonymkode: b1f9a...b0c Nå er ikke vedkommende langtidssykemeldt da. Er det ikke snakk om en uke? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 8. mai 2017 #100 Del Skrevet 8. mai 2017 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Nå er ikke vedkommende langtidssykemeldt da. Er det ikke snakk om en uke? To. Hun har vært sm en uke, og har en uke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå