AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #21 Del Skrevet 6. mai 2017 Skjønner godt du kan bli betenkt over dette. Men det kan være mye mer bak sykemeldingen enn du vet. Det er ikke alle sykemeldte som må ligge på sofaen. Å strikke eller å dra på byen kan faktisk være fullt mulig. Hadde du vært like irritert hvis det ikke var du som har måtte ta vaktene? Anonymkode: 3064e...237 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 6. mai 2017 #22 Del Skrevet 6. mai 2017 Men jobber du ikke 100% til vanlig? Har du jobber mer enn 100% nå mens kollegaen er syk? Kjedelig å bare ha sein eller tidlig vakter, men det er jo heldigvis kun for en kort periode. Vikar, hvorfor har ikke ledelsen fått inn det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #23 Del Skrevet 6. mai 2017 Vet ikke hvor mye du jobber til vanlig, men du har lov til å si nei til å ta andres vakter. Hvertfall når det går utover overskudd og tid til ungene dine. Er greit å ta en eller to vakter ekstra, men du behøver ikke ta alt. Hvor mye ekstra har du jobbet? Og hvor mye jobber du til vanlig? Anonymkode: dfa5b...b1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 6. mai 2017 #24 Del Skrevet 6. mai 2017 Dette har du strengt tatt ingenting med. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #25 Del Skrevet 6. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg godt, TS. Jeg er oppdratt til at man ikke gjør sånt når man er sykemeldt. Kan godt hende hun er sykemeldt med noe psykisk og da kan det hende det er bra for henne å være ute, få gjort ting og slappet av. Hva vet vi? Likevel skjønner jeg godt at det er irriterende å se når du har jobbet deg halvt ihjel nettopp pga dette. Synes du skal ta det opp med sjefen din jeg. At nå får de legge opp til noe annet for du har ikke krefter til å jobbe mer enn du gjør nå. Det skal ikke gå så hardt utover deg at noen andre er vekke. Anonymkode: 0b821...07e Ja, drit deg ut ts. si fra til sjefen så får du til svar at "det har ikke du noe med, du kan aldri vite hva noe er sykemeldt for " og så vil du fremstå som både en sladrer og en idiot. Og sjefen vil aldri kunne stole på deg for hvem vet kanskje blir h*n selv neste en dag som du sladrer på. Anonymkode: 33687...115 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 6. mai 2017 #26 Del Skrevet 6. mai 2017 Jeg bruker i stor grad sosiale medier til å dele positive ting. Kan det hende kollegaen til ts gjør det samme? Hvor mange av dere kan lese gjennom deres egne facebookoppdateringer og si at det som kommer frem der gir et reelt bilde av hvordan hverdagen deres er? Det er nok mange "glansbilder" ute og går. Jeg har i alle fall aldri sett bilder av gårsdagens oppvask eller et berg med skittentøy. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #27 Del Skrevet 6. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, drit deg ut ts. si fra til sjefen så får du til svar at "det har ikke du noe med, du kan aldri vite hva noe er sykemeldt for " og så vil du fremstå som både en sladrer og en idiot. Og sjefen vil aldri kunne stole på deg for hvem vet kanskje blir h*n selv neste en dag som du sladrer på. Anonymkode: 33687...115 Leste du hva Ab her faktisk skrev? " Likevel skjønner jeg godt at det er irriterende å se når du har jobbet deg halvt ihjel nettopp pga dette. Synes du skal ta det opp med sjefen din jeg. At nå får de legge opp til noe annet for du har ikke krefter til å jobbe mer enn du gjør nå. Det skal ikke gå så hardt utover deg at noen andre er vekke." Prøv en gang til, det er faktisk arbeidsforholdene sine hun skal ta opp, ikke den sykmeldte kollegaens årsak til å være borte! Se her: "Synes du skal ta det opp med sjefen din jeg. At nå får de legge opp til noe annet for du har ikke krefter til å jobbe mer enn du gjør nå. Det skal ikke gå så hardt utover deg at noen andre er vekke." Det står ikke noe om at hun skal ta opp med sjefen hvorfor kollegaen er borte. Anonymkode: 6ace5...a01 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 6. mai 2017 #28 Del Skrevet 6. mai 2017 Skjønner deg godt jeg! Om ryggen er forklaringen hennes syntes jeg hun burde hatt såpass vett og respekt og ikke legge ut på sosiale medier om at man er ute å fester til kollegaene som får byrden med at man er borte. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #29 Del Skrevet 6. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du hva Ab her faktisk skrev? " Likevel skjønner jeg godt at det er irriterende å se når du har jobbet deg halvt ihjel nettopp pga dette. Synes du skal ta det opp med sjefen din jeg. At nå får de legge opp til noe annet for du har ikke krefter til å jobbe mer enn du gjør nå. Det skal ikke gå så hardt utover deg at noen andre er vekke." Prøv en gang til, det er faktisk arbeidsforholdene sine hun skal ta opp, ikke den sykmeldte kollegaens årsak til å være borte! Se her: "Synes du skal ta det opp med sjefen din jeg. At nå får de legge opp til noe annet for du har ikke krefter til å jobbe mer enn du gjør nå. Det skal ikke gå så hardt utover deg at noen andre er vekke." Det står ikke noe om at hun skal ta opp med sjefen hvorfor kollegaen er borte. Anonymkode: 6ace5...a01 Ja? Leste du? Det er nettopp det jeg kommenterer. Man skal ikke legge seg opp i andres saker og sykemeldinger og absolutt ikke ta det opp med deres sjef. Anonymkode: 33687...115 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #30 Del Skrevet 6. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du hva Ab her faktisk skrev? " Likevel skjønner jeg godt at det er irriterende å se når du har jobbet deg halvt ihjel nettopp pga dette. Synes du skal ta det opp med sjefen din jeg. At nå får de legge opp til noe annet for du har ikke krefter til å jobbe mer enn du gjør nå. Det skal ikke gå så hardt utover deg at noen andre er vekke." Prøv en gang til, det er faktisk arbeidsforholdene sine hun skal ta opp, ikke den sykmeldte kollegaens årsak til å være borte! Se her: "Synes du skal ta det opp med sjefen din jeg. At nå får de legge opp til noe annet for du har ikke krefter til å jobbe mer enn du gjør nå. Det skal ikke gå så hardt utover deg at noen andre er vekke." Det står ikke noe om at hun skal ta opp med sjefen hvorfor kollegaen er borte. Anonymkode: 6ace5...a01 " Likevel skjønner jeg godt at det er irriterende å se når du har jobbet deg halvt ihjel nettopp pga dette. Synes du skal ta det opp med sjefen din jeg. Leste du? Anonymkode: 33687...115 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. mai 2017 #31 Del Skrevet 6. mai 2017 Dette har du ingenting med, pass dine egne saker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #32 Del Skrevet 6. mai 2017 Du er ikke sjefen hennes altså. Anonymkode: 2bd64...053 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #33 Del Skrevet 6. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, drit deg ut ts. si fra til sjefen så får du til svar at "det har ikke du noe med, du kan aldri vite hva noe er sykemeldt for " og så vil du fremstå som både en sladrer og en idiot. Og sjefen vil aldri kunne stole på deg for hvem vet kanskje blir h*n selv neste en dag som du sladrer på. Anonymkode: 33687...115 En god leder vil tvert imot bli glad for beskjed om at noen med stor sannsynlighet misbruker sykemeldingen, det ville jeg ha blitt, slik at jeg eventuelt kunne ha bestridt den. Jeg skjønner TS meget godt, når man har jobbet dobbelt opp hele uka til punktet man er utslitt så er det rimelig provoserende å få alskens Facebookoppdateringer om hvor mye den sykemeldte har greid både av psykiske og fysiske utfordringer og i tillegg se denne kollegaen på byen . Anonymkode: 1c401...6b8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #34 Del Skrevet 6. mai 2017 1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev: Dette har du ingenting med, pass dine egne saker. Joda, i det en annens sykemelding går utover en selv som arbeidstaker, så er det absolutt noe som angår den aktuelle arbeidstakeren. Hadde du vært min kollega og sykemeldt deg, for så å leve livet med helene i taket godt synlig så hadde jeg startet jobben for å få deg sparket. Anonymkode: 1c401...6b8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #35 Del Skrevet 6. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En god leder vil tvert imot bli glad for beskjed om at noen med stor sannsynlighet misbruker sykemeldingen, det ville jeg ha blitt, slik at jeg eventuelt kunne ha bestridt den. Jeg skjønner TS meget godt, når man har jobbet dobbelt opp hele uka til punktet man er utslitt så er det rimelig provoserende å få alskens Facebookoppdateringer om hvor mye den sykemeldte har greid både av psykiske og fysiske utfordringer og i tillegg se denne kollegaen på byen . Anonymkode: 1c401...6b8 TS vet ingenting om virkelig årsak til sykmeldingen. Hva snakker du om: En god leder. Hvis årsak til sykemelding viser seg å være noe annet og ts går dit med svada og viser seg og være ikke annet sladrer hvordan tror du leder reagerer DA? Jeg vill blitt sint og følt synd på den sykemeldte. Anonymkode: 33687...115 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. mai 2017 #36 Del Skrevet 6. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, i det en annens sykemelding går utover en selv som arbeidstaker, så er det absolutt noe som angår den aktuelle arbeidstakeren. Hadde du vært min kollega og sykemeldt deg, for så å leve livet med helene i taket godt synlig så hadde jeg startet jobben for å få deg sparket. Anonymkode: 1c401...6b8 Det er ikke din jobb å få henne sparket, du er ikke sjefen hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 6. mai 2017 #37 Del Skrevet 6. mai 2017 I og med at dere jobber i barnehage ts, så er det absolutt mulig at kollegaen din ikke er i stand til å gjennomføre en arbeidsdag på grunn av ryggproblematikk, men derimot både kan strikke og gå på byen. Du vet da vel selv hvor mye bøy og tøy og til og med løfting det innebærer å jobbe i barnehage, det hadde vært annerledes hvis dere jobbet på kontor. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #38 Del Skrevet 6. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, i det en annens sykemelding går utover en selv som arbeidstaker, så er det absolutt noe som angår den aktuelle arbeidstakeren. Hadde du vært min kollega og sykemeldt deg, for så å leve livet med helene i taket godt synlig så hadde jeg startet jobben for å få deg sparket. Anonymkode: 1c401...6b8 Da hadde du isåfall hatt lite å gjøre, eller ikke gjort mye på jobb så du burde kanskje fått sparken. Anonymkode: 33687...115 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #39 Del Skrevet 6. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS vet ingenting om virkelig årsak til sykmeldingen. Hva snakker du om: En god leder. Hvis årsak til sykemelding viser seg å være noe annet og ts går dit med svada og viser seg og være ikke annet sladrer hvordan tror du leder reagerer DA? Jeg vill blitt sint og følt synd på den sykemeldte. Anonymkode: 33687...115 En god leder forstår at ansatte som må jobbet dobbelt så lange vakter fordi noen andre er sykemeldt blir frustrerte dersom den sykemeldte lyver om årsaken og fremstår som om man lever livet. Om det ikke er den egentlige årsaken, men sier det er på grunn av dårlig rygg, men fremstår som om man ikke har problemer med hagearbeid og lignende, så får man takke seg selv. Bruker man litt sosial intelligens, så forstår man at det ikke er greit ovenfor hardtarbeidende kolleger. Skjønt, jeg har jo forstått at det er helt akseptabelt i Norge. Ser det stadig vekk på min jobb også, heldigvis ikke i den grad at det har gått utover meg ennå, men det kan jo fort komme. Og det er stort sett de samme som er sykemeldte hver gang. Så reiser de på fine ferier, lever livet, mens kollegaene sliter 12+ timer 7 dager i uka for å dekke over. Hvis noen påfører meg den belastninga med vitende og vilje, så skal jeg personlig ødelegge livet til vedkommende. Anonymkode: 1c401...6b8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #40 Del Skrevet 6. mai 2017 Enkelte her fortjener å bli skutt i beinet og at alle nekta de å bruke hendene til noe, ass. Fy fader så trangsynt du er ts. Pass dine egne saker. Du virker som en skikkelig kjip person, glad jeg ikke har deg som venn for du hadde vel ringt politet bare fordi jeg tissa i busken på vei hjem fra byen en gang og hevdet at din onkel ikke kunne ha kreft fordi han greide å kjøre bil. Anonymkode: b1f9a...b0c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå