Gå til innhold

Til menn: Ta imot øl/drinker fra ukjente damer?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Til dere mannfolka, hva hadde dere syntes hvis en dame hadde kjøpt en øl til dere på byn? Kult sjekketriks, eller innpåslitent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg er jente og spør ofte menn jeg siitter sammen medhar truffet om jeg skal ta med en drink til dem også (forstått som "skal jeg kjøpe en til deg"?) idet jeg skal kjøpe til meg selv.

Ingen mann har ennå sagt "ja".

Jeg regner derfor med at det er mannen som bør kjøpe en drink til damen og ikke omvendt. Akkurat som det er mannens oppgave å sjekke opp kvinnen og ikke motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders74

Jeg hadde sagt ja takk hvis jeg syntes du var interessant nok til at jeg hadde villet ta kontakt med deg selv :) Samme for meg hvem som spanderer første drinken. Hadde nok insistert på å ta den evt neste dog ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd, og jeg har takket ja. Spanderer gjerne neste runde etter det, men det er en grei måte å bryte isen på, både for han og henne. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere mannfolka, hva hadde dere syntes hvis en dame hadde kjøpt en øl til dere på byn? Kult sjekketriks, eller innpåslitent?

Med dagens ølpriser er det visse mentale mekanismer som forbyr meg å takke nei :-)

Vel, det er litt vanskelig å si hvordan jeg ville reagert. Jeg ville nok ihvertfall syntes det var spenstig og utradisjonelt. Det er jo forsåvidt et tegn på at det var være en interessant dame i så måte.

Men, jeg ville jo følt meg forpliktet til å slå av en prat/etc. med dama. Hvis jeg ikke følte for dette (kan være mange grunner selvsagt, både relatert til henne og meg selv), ville jeg ihvertfall takket nei.

... Vil jeg noensinne få svaret? (Neppe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest john doe

Nå snakker vi skikkelig fantasi og hvis her? Jeg har da enda til gode å bli spendert på av jenter. Og om dette noen gang skulle skje, skal jeg ha den støreste og gjerne dyreste drinken :)

Face it...det er ikke mange damer som går rundt og sponser drinker. Hadde en dame kom bort til meg og spurt hva jeg drakk, tror jeg jaggu jeg hadde kikket ettter det skjulte kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nå snakker vi skikkelig fantasi og hvis her? Jeg har da enda til gode å bli spendert på av jenter. Og om dette noen gang skulle skje, skal jeg ha den støreste og gjerne dyreste drinken :)

Face it...det er ikke mange damer som går rundt og sponser drinker. Hadde en dame kom bort til meg og spurt hva jeg drakk, tror jeg jaggu jeg hadde kikket ettter det skjulte kameraet.

Da har nok mennene på KG vært ekstra uheldige.

I mitt miljø kjøper vi jentene drinker til gutta på byen. Men det som skjer oftest er at menn spanderer på oss.

Jeg spør ofte menn jeg blir kjent med/går ut sammen med om jeg skal kjøpe med til dem også siden jeg skal kjøpe til meg selv: men nei da, de sier alle nei. Så ender det med at de spanderer på meg!

Hyggelig selvfølgelig men jeg prøver å kjøpe alt selv. Jeg synes litt synd på mennene som kjøper så mye til jenter ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Doe

Jeg spør ofte menn jeg blir kjent med/går ut sammen med om jeg skal kjøpe med til dem også siden jeg skal kjøpe til meg selv: men nei da, de sier alle nei. Så ender det med at de spanderer på meg!

Kjøpe med? dev kjøpe for dem, for så å få betaling tilbake? Dette er da ikke å spandere. KJenner da jenter som har handlet drikke for meg også. Men ingen "ukjente" jenter jeg akkuratt har truffet har spendert drikke på meg. Folk du har snakket med før, gjelder ikke. Du må ha truffet dem på utestedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hadde jo vært hyggelig det, men det er en opplevelse jeg har til gode ennå. Men er litt enig: Hadde nok kikket etter det skjulte kameraet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jente og spør ofte menn jeg siitter sammen medhar truffet om jeg skal ta med en drink til dem også (forstått som "skal jeg kjøpe en til deg"?) idet jeg skal kjøpe til meg selv.

Ingen mann har ennå sagt "ja".

Av de jeg har spurt, så har de alle svart ja på en betingelse; at de fikk spandere "neste runde".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ville aldri latt en jente spandere drikke på med (med mindre jeg var blakk).

Men hvorfor ikke? Fordi jenta virker desperat, eller fordi du vil vise at du kan betale for deg selv?

Spørsmålet gjelder alle som har svart noenlunde det samme som sitatet, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...