Alvane Skrevet 5. mai 2017 #1 Del Skrevet 5. mai 2017 Jeg ønsker å gi min mor et større pengebeløp, er det noen regler her med tanke på skatt, innrapportering til Skatteetaten og så videre? Eller står jeg fritt frem til å overføre dette til henne uten noe "papirarbeid"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 5. mai 2017 #2 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) 1 time siden, Alvane skrev: Jeg ønsker å gi min mor et større pengebeløp, er det noen regler her med tanke på skatt, innrapportering til Skatteetaten og så videre? Eller står jeg fritt frem til å overføre dette til henne uten noe "papirarbeid"? Din mor må opplyse i sin skattemelding at hun har fått 100.000 eller mer i gaver. Dette kun for å forklare ting og medfører ikke noen inntektsskatt dersom gaven ikke er en skjult lønn. Endret 5. mai 2017 av Illuminatum skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #3 Del Skrevet 5. mai 2017 1 time siden, Alvane skrev: Jeg ønsker å gi min mor et større pengebeløp, er det noen regler her med tanke på skatt, innrapportering til Skatteetaten og så videre? Eller står jeg fritt frem til å overføre dette til henne uten noe "papirarbeid"? Nå har vi akkurat gjennomgått skattemeldingen. Hadde du lest igjennom postene i din egen skatte medling så hadde du der sett at du må oppgi om du har mottatt gaver ol. Anonymkode: cd36d...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå