Gå til innhold

Aap og omskolering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det stor sjanse for at nav gir avslag på søknad om arbeidsavklaringspenger? Når man har ytret et ønske om å bli omskolert for å komme tilbake i arbeid.

Situasjonen min; er snart tredve år, jeg har vært sykemeldt i 1 år, har vært gjennom en evig karusell i hele denne petioden, med forskjellig medisinsk behandling.. i tilegg fysioterapi og avklaring gjennom nav med karriereveiledning og andre ting som kurs. Er helt utslitt nå og ser ikke for meg at jeg vil være i arbeid om 3 uker når sykepenger opphører, derfor søkte jeg aap.

Mitt ønske er å bli omskolert, (har utdanning fra før av som jeg er sykemeldt fra og legen mener at det er 100% umulig for meg å gå tilbake til dette yrket) jeg har sagt at jeg ikke klarer å ha fullt oppmøte på skole, så det må være et studie som går via nett eller lignende.. Karriereveileder mener henholdvis at jeg kan søke om studielån og finansiere ny utdanning selv, men viss hun mener dette mister jeg mulighetene til å få videre arbeidsrettetede tiltak.. jeg er jo ennå syk.

Jeg ser for meg at jeg kanskje kan omskoleres samtidig som at jeg sammen med nav, kan søke meg inn på behandling (det finnes et senter lokalt) for folk som har skader som hindrer en person å være i arbeid. Er redd for at søknaden min om aap skal bli avslått, er sjansene store? Jeg har selfølgelig ordnet med vedlegg som legeerklæring og spesialisterklæring.

Anonymkode: 442cb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt usikker på hvor sannsynlig det er, men det er mulig å få høyere utdanning som arbeidsrettet tiltak. Det beste er vel å snakke med veilederen din hos NAV?

Anonymkode: 928f7...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider