Gå til innhold

Ulovlig å selge en gjenstand man har kjøpt på loppis for en billig penge, til en større sum?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha. Men DET må vel være skattepliktig?

Anonymkode: f42d6...452

Tror ikke de fikk solgt de for å si det sånn :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke ulovlig, gjør det noen ganger selv også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg har kjøpt noe på loppis, finn eller bruktbutikk som jeg i ettertid ser ble et giga bomkjøp pga gjenstanden ikke passa inn hos meg. Da selger jeg noen ganger tingen videre for den summen jeg syns er fornuftig. 

Som noen nevner er det mange som går på loppis, finn og bruktbutikk kun for å selge gjenstanden videre. De spekulerer i penger og mange er veldig useriøse. Akkurat disse syns jeg er drøye, men det er visst en lovlig aktivitet. 

Du, derimot, kan fint selge den med god samvittighet for å spe på en trang økonomi.

Anonymkode: 31657...695

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år i fengsel for sånt.

Anonymkode: 12b2c...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

5 år i fengsel for sånt.

Anonymkode: 12b2c...a12

Sent ute du ;) 

Anonymkode: f42d6...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kallas för kapitalism, det är vad alla företag sysslar med så jag tror inte det ska vara så olagligt :) tänk vad många som beställer från aliexpress exempelvis och säljer på finn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så irriterende den finn brukeren er! Sorry ass ts, må bare få fortelle om denne. Hun har to forskjellige brukerkontoer på finn, og kjøper ting folk selger for 100 på finn, bare for å legge ut samme gjenstand for 400 kr dagen etterpå! Det er over 30-40 annonser på hver av kontoene og mesteparten av det hun forsøker å selge er regelrett ræl. Og noe som ser ut som tyvegods. 

Ikke blir det solgt heller for annonsene står der til tidsperioden er utløpt. 

Skjønner virkelig ikke at man innbiller seg å få solgt de tingene med å pynte på sannheten og bruke ord som antikk og vintage. Skjønner hun ikke at folk gjennomskuer henne? 

Facepalm!

Anonymkode: 31657...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh så irriterende den finn brukeren er! Sorry ass ts, må bare få fortelle om denne. Hun har to forskjellige brukerkontoer på finn, og kjøper ting folk selger for 100 på finn, bare for å legge ut samme gjenstand for 400 kr dagen etterpå! Det er over 30-40 annonser på hver av kontoene og mesteparten av det hun forsøker å selge er regelrett ræl. Og noe som ser ut som tyvegods. 

Ikke blir det solgt heller for annonsene står der til tidsperioden er utløpt. 

Skjønner virkelig ikke at man innbiller seg å få solgt de tingene med å pynte på sannheten og bruke ord som antikk og vintage. Skjønner hun ikke at folk gjennomskuer henne? 

Facepalm!

Anonymkode: 31657...695

Huff noen folk er jo ikke helt rett i pæra. Menmen om hun selv kaster bort masse penger på det så er det kanskje mest hennes eget problem. :P 

ts 

Anonymkode: f42d6...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på, helt vanlig det. 

Eksempel på noe som er uetisk: 

Person A har en gjenstand X, som igjen har veldig høy verdi. Person A vet ikke verdien til X. Person B vet verdien til X, og vet også at Person A ikke kjenner til denne verdien. Person B tilbyr en veldig lav sum for X, og selger den så for dets reelle verdi senere. 

Dette kan, sist jeg sjekket, faktisk være litt i gråsonen. Uheldigvis er det slik at mange folk arver svært verdifulle gjenstander, uten noen spesiell aning om verdiene. Når de da oppsøker kyndige (med dog ikke profesjonelle) folk, så kan det være at de blir løyet til, i håp om å selge den videre for en lav pris. 

Anonymkode: 506d1...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...