Gå til innhold

Du som...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som er uføre og tar en utdannelse. Hva tenker du situasjonen vil bli etter utdannelsen?

Penger er en veldig motivasjon faktor for meg. Men jeg prøver å regne på det, og det virker ut som nesten ingenting er lønnsomt. 

Jeg jobber endel nå vedsiden av uføretrygden, og har en ca 360.000kr i året. Men skal jeg ta utdannelse så er den eneste muligheten for og komme opp i lønn er eventuelt å prøve jobbe fult.. Men da er saken at man kan miste uføretrygden igjen, fordi dem tar en revurdering av helsen din etter 2 år. Om jeg blir like syk igjen, så skal man ta den kampen omigjen. Det er en kamp jeg ikke vil ta mellom sykehus besøk igjen.. det blir for tungt. 

Så det er et ekstremt dilemma om det er verdt og ta en utdannelse i det hele tatt. For jeg har jo veldig lyst på en utdannelse.

Noen er under utdannelse?

Anonymkode: 6ec7b...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som er uføre og tar en utdannelse. Hva tenker du situasjonen vil bli etter utdannelsen?

Penger er en veldig motivasjon faktor for meg. Men jeg prøver å regne på det, og det virker ut som nesten ingenting er lønnsomt. 

Jeg jobber endel nå vedsiden av uføretrygden, og har en ca 360.000kr i året. Men skal jeg ta utdannelse så er den eneste muligheten for og komme opp i lønn er eventuelt å prøve jobbe fult.. Men da er saken at man kan miste uføretrygden igjen, fordi dem tar en revurdering av helsen din etter 2 år. Om jeg blir like syk igjen, så skal man ta den kampen omigjen. Det er en kamp jeg ikke vil ta mellom sykehus besøk igjen.. det blir for tungt. 

Så det er et ekstremt dilemma om det er verdt og ta en utdannelse i det hele tatt. For jeg har jo veldig lyst på en utdannelse.

Noen er under utdannelse?

Anonymkode: 6ec7b...a2c

Nei. Du har 10 års hvilende rett på uføretrygd, selv om du jobber 100%.

Anonymkode: 3a2a4...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi.. det vist jeg ikke. Det betyr jeg kan jobbe 4-5 år fult, så se hvordan dette går. Blir jeg syk igjen så kan jeg bare gå tilbake til uføretrygden? 

Anonymkode: 6ec7b...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...