Gå til innhold

Frekkhetens nådegave...😡


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I kveld stod jeg i kø bak tre venner i køen i matbutikken.  Mens de stod i kø kom en av dem på noe de hadde glemt og gikk ut av køen og tilbake i butikken for å finne det.  Det var bare en kasse åpen og en del kø, så ting tok tid.  I det det ble vennenes tur kom hun som hadde løpt for å hente noe tilbake og smatt inn sammen med vennene.  Jeg ble ganske lang i maska når hun slang tingene sine på båndet og la en skillepinne mellom dem og de andre to sine ting og da hun lette etter kortet sitt mens flere mennesker venta på sin tur til å betale kommenterte at jeg faktisk syntes hun sneik i køen.  Hun og vennene ble kjempesure, kalte meg noen mindre flatterende ting og ba meg passe mine egne saker.  

I mine øyne hadde det vært null problem om de skulle betalt sammen, men når hun skulle betale for sine ting for seg selv (som tok sin tid siden hun ikke fant kortet sitt og etterpå sleit hun med å taste rett kode) synes jeg det blir noe annet. Hadde det vært meg hadde jeg stilt meg bakerst i køen.  

Er jeg helt på vidda?

Anonymkode: f9a84...2bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg syntes ikke du er på vidda. Er helt enig i at de snek

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I kveld stod jeg i kø bak tre venner i køen i matbutikken.  Mens de stod i kø kom en av dem på noe de hadde glemt og gikk ut av køen og tilbake i butikken for å finne det.  Det var bare en kasse åpen og en del kø, så ting tok tid.  I det det ble vennenes tur kom hun som hadde løpt for å hente noe tilbake og smatt inn sammen med vennene.  Jeg ble ganske lang i maska når hun slang tingene sine på båndet og la en skillepinne mellom dem og de andre to sine ting og da hun lette etter kortet sitt mens flere mennesker venta på sin tur til å betale kommenterte at jeg faktisk syntes hun sneik i køen.  Hun og vennene ble kjempesure, kalte meg noen mindre flatterende ting og ba meg passe mine egne saker.  

I mine øyne hadde det vært null problem om de skulle betalt sammen, men når hun skulle betale for sine ting for seg selv (som tok sin tid siden hun ikke fant kortet sitt og etterpå sleit hun med å taste rett kode) synes jeg det blir noe annet. Hadde det vært meg hadde jeg stilt meg bakerst i køen.  

Er jeg helt på vidda?

Anonymkode: f9a84...2bc

Nei, du har rett. Det er synd at det vokser opp så mange som totalt mangler folkeskikk. 

Anonymkode: d590f...375

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er på viddene. Hun sto i køen og hadde sikkert brukt like lang tid og knotet med kortet om hun ikke hadde hentet den ekstra tingen. 

Anonymkode: c6620...7c1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å forlate køen er forbudt liksom? Syns det er helt innenfor at folk får tilbake plassen sin om de har glemt en ting. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Altpåstell skrev:

Jeg mener at så lenge hun er tilbake til det er hennes tur igjen, så har hun rett på å la noen andre holde plassen for henne. Hun har jo stått i køen før hun hentet tingene, så det er ikke slik at hun bare plutselig snek seg inn. 

Dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke brydd meg nevneverdig. Å glemme en enkelt ting kan alle og enhver gjøre.

Da er det verre med en annen strategi jeg så beskrevet her på KG: Kona stiller seg tomhendt i en lang kø for å holde av plass, og når kona er fremme ved kassa smetter mannen inn med full handlevogn.  Slike folk fortjener å høre noen saftige gloser.:raven:

Anonymkode: d68ee...254

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Altpåstell skrev:

Jeg mener at så lenge hun er tilbake til det er hennes tur igjen, så har hun rett på å la noen andre holde plassen for henne. Hun har jo stått i køen før hun hentet tingene, så det er ikke slik at hun bare plutselig snek seg inn. 

Enig i dette. Skjer da støtt og stadig at noen foran meg i køen, som er i ferd med å legge sine varer på båndet for eksempel, løper av gårde for å hente en ting de har glemt. Null stress. 

I den gitte situasjon hadde jeg nok selv stilt meg bakerst igjen for å ikke være til bry, men synes ikke hun gjorde noe galt heller. Så lenge hun var tilbake til sin tur skapte det jo ikke noen ulempe for deg at hun hentet en vare til? 

Synes dette var unødvendig å lage en sak av. Jeg tenker ofte at folk kunne vært mer smidige med det ene eller det andre, men men jeg velger mine kamper.

Anonymkode: 11c8b...15b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlater man køen havner man bakerst når man kommer tilbake - folkeskikk heter det.. Og det er gratis, flere burde forsyne seg rikelig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke brydd meg nevneverdig. Å glemme en enkelt ting kan alle og enhver gjøre.

Da er det verre med en annen strategi jeg så beskrevet her på KG: Kona stiller seg tomhendt i en lang kø for å holde av plass, og når kona er fremme ved kassa smetter mannen inn med full handlevogn.  Slike folk fortjener å høre noen saftige gloser.:raven:

Anonymkode: d68ee...254

Syntes det er helt innafor jeg...

Anonymkode: f85a4...07d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit. For meg blir det det samme som hvis det først hadde blitt hennes tur og hun hadde begynt å legge varene på båndet, for så å komme på at hun glemte en ting og løpt raskt for å hente den. Og det må være helt greit, synes jeg, så lenge man ikke bruker fem minutter fordi man ikke finner varen eller slår av en prat på veien, liksom. Å knote med kortet og koden har ikke noe med å stå i kø å gjøre.

Anonymkode: 9d45f...00d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit at hun hentet en ting og kom tilbake og stilte seg på samme plass i køen igjen. Det kommer litt an å settingen. Er det lang kø og jeg har stått i denne køen en stund så føler ikke jeg at jeg må stille meg helt sist igjen for å ha smettet ut og hentet en ting.
Er det bare en liten kø med et par, tre foran stiller jeg meg bakerst selvfølgelig.

Anonymkode: c298e...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Det der er innafor. Det får da være grenser for å være steil og firkantet! En annen gang er det du som nyter godt av litt fleksibilitet blant dine medmennesker. 

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...