Gå til innhold

Frekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

På jobb er det 4 'god'stoler tilgjengelig rundt lunchbordet. Skal flere sitte der, må de hente seg andre stoler fra kontorer. Vi var lenge bare fire personer som jobbet der... så ble plutselig 1 ledig kontor leid ut til en freelancer. Hver gang vi skal lunche, setter han seg i det som tidligere var min faste stol. Idag hadde jeg lagt maten min på bordet foran stolen, dette skjøv han til siden og satte seg, mens jeg var på kjøkkenet for å sette på kaffe til alle. Jeg syns det er frekt! Hva syns dere?

Anonymkode: d4cff...ba2

I alle dager, denne mannen føler seg sikkert velkommen. 4 stoler og 5 mennesker. Skaff en stol til, så er problemet løst. Her er det faktisk du som er vanskelig.

Anonymkode: aeb8e...198

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingenting2
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elsker det fordi det kunne vært en Seinfeld-episode! George hadde blitt kjempesint! :laugh:

Anonymkode: 7e12d...715

Bilderesultat for seinfeld gammy is getting upset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tatja skrev:

Å handle inn stoler til kontoret, går jeg utfra du skjønner at jeg ikke kan gjøre. Jeg er en vanlig ansatt. Han som kom inn, jobber ikke i vårt firma, men velger likevel å lunche med oss. 

Freelance er ikke morsomt dersom man ikke kan delta i det sosiale der man har oppdrag. Han var så frekk at han tok plass, men uten slik frekkhet hadde han blitt satt utenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var lenge bare fire personer som jobbet der... så ble plutselig 1 ledig kontor leid ut til en freelancer. Hver gang vi skal lunche, setter han seg i det som tidligere var min faste stol.

Nå har du jo latt ham få sitte så lenge i denne stolen at han har fått eierforhold til den. Hvis han prøvde å sitte der første dag, og så en dag til, og stolen var alltid ledig, så tror han at det var en stol ingen hadde "claimet", og nå har han et eierskapsforhold til den. Det var sikkert derfor han flyttet maten din unna - for han syntes det var litt frekt at noen prøvde å ta HANS plass.

Jeg ville passet på å gå tidlig til lunsj og sette meg på plassen min neste gang, før den nye vanen hans blir alt for inngrodd. Så, når han kommer igjen, kan du starte en diskusjon med alle om at dere bør bestille en ny stol, siden dere nå er blitt 5 som lunsjer der.

Anonymkode: 606ec...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kom tilbake etter å ha satt på kaffe, kunne du ikke bare ha spurt ham om han ikke så at stolen var opptatt? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb er det 4 'god'stoler tilgjengelig rundt lunchbordet. Skal flere sitte der, må de hente seg andre stoler fra kontorer. Vi var lenge bare fire personer som jobbet der... så ble plutselig 1 ledig kontor leid ut til en freelancer. Hver gang vi skal lunche, setter han seg i det som tidligere var min faste stol. Idag hadde jeg lagt maten min på bordet foran stolen, dette skjøv han til siden og satte seg, mens jeg var på kjøkkenet for å sette på kaffe til alle. Jeg syns det er frekt! Hva syns dere?

Dette "store" problemet kan enkelt løses. Sett inn en 5. stol, så det blir plass til alle rundt lunsjbordet. Om dere ikke har flere stoler, sender du en mail/ringer etc til ledelsen og tar opp stolproblemet. Så bestiller de nok en stol til..

Du eier ikke stolen på jobb. Han kan fint sette seg der han vil rundt lunsjbordet. Om det er så veldig viktig, så heng en jakke på stolen og sett vesken oppå. Samt maten på bordet, foran stolen "din".

Dere virker ikke så inkluderende. Det er ikke noe problem å finne en stol som dere kan sette inn rundt lunsjbordet. Dere jobber i samme kontorbygg, og alle skal få kunne spise lunsj sammen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå har vi vel ikke lyst å bli like tverre og vanskelige som menneskene fra en seinfeld episode. Det er en grunn til at amerikanerne blir sett på som selvsentrerte og vanskelige

Anonymkode: ed343...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han visste nok ikke at dere hadde faste stoler, så det kan man ikke ta ham på. Men å dytte vekk noens mat er frekt, normalt oppegående folk skjønner instinktivt at stolen da er opptatt.

Anonymkode: dcdac...934

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At han setter seg på en av stolene er en ting, men når man faktisk plasserer maten sin foran/ved den ene stolen så signaliserer man at her har jeg tenkt å sitte. De fleste oppegående sosialiserte individer forstår det signalet. Så enten skjønner han ikke sånt overhodet eller så velger han å drite i det.

Anonymkode: fe025...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...