AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #1 Skrevet 3. mai 2017 Hva er greia med det? Vi har vært gift i 20 år, og har det veldig fint sammen. Men sexlivet er ikke-eksisterende. Det er over et år siden vi hadde sex sist, og da var det et år siden forrige gang. Vi har alltid hatt forskjellige behov. Jeg har hatt lyst på mye sex, han virker til ikke å ha lyst i det hele tatt. Men når vi først kommer i gang, er det bra. Før var det alltid jeg som tok initiativet, men etterhvert gadd jeg ikke. Jeg følte at jeg presset meg på, og tenkte at det ble bedre hvis jeg ikke maste på han. Dialogen omkring dette var så som så. Standardsvaret hans var alltid at han ikke hadde så stort behov for sex, og så var han ferdig med den samtalen. Det var tydeligvis veldig sårt. Vi gikk til sexolog, og hun sendte han videre til undersøkelser. Det viste seg at han hadde lite testosteron, så han fikk piller for dette. Han sluttet å ta disse etter en uke, fordi han fikk bivirkninger. Det var 6-7 år siden. Han var på helsesjekk nå, og prøvene viste igjen lavt testosteron. Han sa at han ikke ønsket å gjøre noe med dette, og at han ikke trengte det. Fordi jeg var fornøyd med ordningen siden jeg går på medisiner som kan gi nedsatt sexlyst (han fortalte meg dette, ikke legen selvfølgelig). Han sier at han er glad for at vi er på samme nivå når det gjelder sexlyst. Jeg protesterer ikke, for jeg vet at det aldri kommer til å endre seg. Det har ingen hensikt å ta den diskusjonen, for det eneste som skjer er at det blir dårlig stemning. Sexlysten min er nedsatt, men ikke borte. Derfor har jeg en dildo, slik at jeg ordner meg selv. Den har alltid ligget i en boks i garderoben vår, og det er ingen hemmelighet at den ligger der. Men i dag var den borte. Det samme var en liten vibrator som lå der. Alt som er igjen er en flaske med glidemiddel. Jeg skjønner ingen ting, og jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Anonymkode: 3bbb6...011
Frukthage Skrevet 3. mai 2017 #2 Skrevet 3. mai 2017 Syns du det er vanskelig å spørre han rett ut om hvorfor han har tatt dette? Frykter du reaksjonen/responsen hans? 12
Tyrk40 Skrevet 3. mai 2017 #4 Skrevet 3. mai 2017 Hmmm!!..Ja,dere er jo gift,så bare å spørre det...Kansje han faktisk kan ha fått tilbake sexlysten,og samtidig litt'misunnelig'....Kansje han vil at du skal ha lyst på 'han 'istedenfor(litt våryr kansje!)..Forfør han en kveld da vel..Så skal du nok se at det blir fart i sakene hans...:-) :-) :-) :-) 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #5 Skrevet 3. mai 2017 Hvorfor spør du ikke? Kanskje han har testet den på seg selv og glemt å sette den tilbake. Når han ikke kan dekke dine seksuelle behov er det hvertfall helt uhørt å ta den som gissel for at du ikke skal få nyte! Anonymkode: 92c36...086 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #6 Skrevet 3. mai 2017 1 minutt siden, Frukthage skrev: Syns du det er vanskelig å spørre han rett ut om hvorfor han har tatt dette? Frykter du reaksjonen/responsen hans? Ja, jeg synes det er fryktelig vanskelig! Jeg vet ikke om jeg klarer å forklare hvorfor, men sex har vært et veldig vanskelig tema før. Mens det fremdeles var et tema. For noen år siden flyttet jeg fra mannen min pga av dette. Jeg hadde ikke lyst til å gi slipp på den delen av livet, siden jeg har/hadde stor glede av sex. Jeg var også veldig skuffet over at han var så lite interessert i å jobbe med det, når han visste hva det betydde for meg. Men etter noen måneder flyttet jeg hjem igjen. Jeg elsker mannen min, og var rett og slett dønn ulykkelig alene. I tillegg kom barn, hus, gjeld osv. Jeg tenkte at sex var en liten sak å ofre. Når jeg flyttet hjem, gjorde mannen min det klart at sex ikke lenger var et tema. Jeg godtok dette, og vi har nesten ikke nevnt det siden. Det er liksom en del av avtalen. Vi diskuterer, men vi krangler aldri. Vi er hverandres beste venner. Vi ler masse, og han er en fantastisk støtte for meg. Men når det kommer til temaet sex, blir han defensiv og sur. Jeg tror han er flau. Men jeg skjønner ikke hvorfor han vil forhindre meg i å ha sex i det hele tatt, altså onanere med dildo. ts Anonymkode: 3bbb6...011
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #7 Skrevet 3. mai 2017 Så han gidder ikke gjøre noe med sin sexlyst å skal derfor nekte deg å fikse ting sjøl? Hadde spurt han med en gang hvorfor den dildoen var borte. Anonymkode: bb05f...a46 13
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #8 Skrevet 3. mai 2017 Sikker på at det er han som har tatt den og ikke en av ungene til show and tell i barnehagen...? Anonymkode: 46f82...85c 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #9 Skrevet 3. mai 2017 5 minutter siden, Tyrk40 skrev: Hmmm!!..Ja,dere er jo gift,så bare å spørre det...Kansje han faktisk kan ha fått tilbake sexlysten,og samtidig litt'misunnelig'....Kansje han vil at du skal ha lyst på 'han 'istedenfor(litt våryr kansje!)..Forfør han en kveld da vel..Så skal du nok se at det blir fart i sakene hans...:-) :-) :-) :-) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor spør du ikke? Kanskje han har testet den på seg selv og glemt å sette den tilbake. Når han ikke kan dekke dine seksuelle behov er det hvertfall helt uhørt å ta den som gissel for at du ikke skal få nyte! Anonymkode: 92c36...086 Jeg vet at jeg burde spørre, men jeg synes det er fryktelig vanskelig. Som sagt har vi en "enighet" om at sex er ute av bildet. Og reaksjonen hans når han blir konfrontert med dette er at jeg visste hva jeg gikk til, det er sånn han er og man kan ikke forandre det grunnleggende. Han sa til og med at jeg bare kunne flytte ut igjen hvis jeg ikke er fornøyd. Det blir så inmari utrivelig, og resultatet er det samme. ts Anonymkode: 3bbb6...011
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #10 Skrevet 3. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at det er han som har tatt den og ikke en av ungene til show and tell i barnehagen...? Anonymkode: 46f82...85c Haha, ungene er 18 og 16 (gutter). De ville heller dødd enn å ha noe med mammas dildo å gjøre. ts Anonymkode: 3bbb6...011 10
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #11 Skrevet 3. mai 2017 Hva lurer du egentlig på? Hvis du ikke tør å spørre hvorfor han ikke har tatt dem kan du vel egentlig sitte la tankekverna gå. Kanskje syns han det er litt ydmykende at sexleketøyene dine ligger der? Om det er sånn at han ser de hver gang han åpner skapene kan jeg skjønne at det virker litt provoserende når han sliter med det han sliter med. Kanskje han avslørte deg i en hyrdestund og at dette "rev opp et sår"? Vanskelig å si. Letteste er nok å prate med han om. Han som utgangspunkt at det ikke bare noe onde hensikter fra hans side, og at du i stedet for å konfrontere han spør om hvorfor han har tatt dem og si at du kan legge de et sted hvor det ikke er så åpenbart eller noe sånt. Anonymkode: b513c...d73 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #12 Skrevet 3. mai 2017 Hmm. Gift i 20 år og enda er ikke kommunikasjonen 100% mellom dere. På tide å gå hver sin vei? Anonymkode: 449e6...e44 7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #13 Skrevet 3. mai 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at jeg burde spørre, men jeg synes det er fryktelig vanskelig. Som sagt har vi en "enighet" om at sex er ute av bildet. Og reaksjonen hans når han blir konfrontert med dette er at jeg visste hva jeg gikk til, det er sånn han er og man kan ikke forandre det grunnleggende. Han sa til og med at jeg bare kunne flytte ut igjen hvis jeg ikke er fornøyd. Det blir så inmari utrivelig, og resultatet er det samme. ts Anonymkode: 3bbb6...011 Men du spør jo ikke om dette for å forføre han akkurat? Det beste er å behandle dette som du alltid gjør når du har lagt fra deg en gjenstand og ikke finner den igjen. "Har du sett veska/dildoen/drillen min?" Anonymkode: 498af...ff2 13
MapleSirup Skrevet 3. mai 2017 #14 Skrevet 3. mai 2017 Det kan være fryktelig betent p ta opp ette temaet når dere har slitt som dere har gjort. Det er vanskelig å gi råd her. Men jeg synes du skal tenke på om ikke livet kan bli bedre uten disse problemene...
Mousj Skrevet 3. mai 2017 #15 Skrevet 3. mai 2017 Trekk pusten og spør. Siden han har tatt dem, så venter han kanskje på en konfrontasjon? Hvis du spør på en vennlig og kanskje litt humoristisk måte, så kan jo forhåpentligvis konfliktnivået holdes lavt, selv om dette er et ømt tema for ham. Egentlig bør han jo prise seg lykkelig for at du orker å leve i et platonisk forhold, og sette pris på at du lever ut seksualiteten din på egenhånd og ikke tar en elsker. 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #16 Skrevet 3. mai 2017 Lavt testosteron, han knuller ikke deg og nå har han tatt dildoen din? De har nok vært der solen aldri skinner for å si det sånn. Anonymkode: 2a8ed...c90 4
FluffyJuggernaut Skrevet 3. mai 2017 #17 Skrevet 3. mai 2017 (endret) Jeg syns du skal spørre hvor de har tatt veien. Eller kanskje unne deg noen nye leketøy. At han ikke vil ha sex er jo trist og men en ærlig sak, men han bør da virkelig unne deg ett sexliv med deg selv om han ikke kan tilfredsstille dine behov. Om han har ett problem med din sekualitet så bør han snakke med deg om det, ikke ta fra deg sexleketøy. Uansett så syns jeg ikke det er noe du skal godta. Endret 3. mai 2017 av Elliespelli 2
cmd Skrevet 3. mai 2017 #18 Skrevet 3. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Den har alltid ligget i en boks i garderoben vår, og det er ingen hemmelighet at den ligger der. Du skriver at det var ingen hemmeligheter at den lå der. Det betyr at han vet at det fins? Så hvorfor kan du IKKE spørre ham om hva han har gjort med de da? Kanskje han har flyttet nær senga? 3
kisskissbangbang Skrevet 3. mai 2017 #19 Skrevet 3. mai 2017 Det kan ikke være noen komplekser i spill her da, som gjør sex vanskelig for ham? 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #20 Skrevet 3. mai 2017 Jeg skal forsøke å ta det opp med han, men jeg må vente til jeg kan gjøre det på en humoristisk måte. Jeg skjønner veldig godt at dere påpeker manglende komunikasjon. Det hadde vært min første tanke om jeg leste et slikt innlegg. Det høres så enkelt ut i teorien, kommunikasjon osv, men hos oss er det veldig betent. Det har vært et ikke-tema i 6-7 år. Samtidig er jeg fryktelig nyskjerrig på motivet hans for å gjøre dette. Jeg kan ikke tenke meg en eneste god grunn. Det er jo egentlig ganske morsomt, men jeg blir bare trist igjen. 43 minutter siden, cmd skrev: Du skriver at det var ingen hemmeligheter at den lå der. Det betyr at han vet at det fins? Så hvorfor kan du IKKE spørre ham om hva han har gjort med de da? Kanskje han har flyttet nær senga? Han vet at de finnes, men kanskje han har levd seg så inn i tanken på at jeg også er asexuell, at han ikke har trodd de ble brukt. Mens jeg fremdeles forsøkte å redde sexlivet vårt, prøvde jeg å ta de frem som krydder. Men han likte det ikke. Jeg er helt sikker på at han har tatt den (de)! Vi har en veldig oversiktlig wic, vi snakker tellekanter. Jeg har lett bak/under/over/inni, men de er borte. Jeg la merke til at boksen ikke sto slik den pleide, og boksen er i min avdeling. Det er ingen andre fornuftige plasser han kan ha lagt dem. ts Anonymkode: 3bbb6...011 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå