Gå til innhold

Krise, Jeg har gitt opp! AAP: hvordan få endene til å møtes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 5/3/2017 den 23.19, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor folk syter?

Hvis du aldri hadde inntekt, hvorfor tror du AAP skal gi deg mere å rutte med?

Anonymkode: 14686...8d6

Den som syter mest i denne tråden er da deg. Interessant at du har så sterkt behov for å syte over at folk syter

Anonymkode: 0501b...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.5.2017 den 15.54, AnonymBruker skrev:

 

Jeg studerte til jeg var 22 og hadde ca 200 000 til tross for at jeg var student og jobbet sporadisk. De pengene forsvant i løpet av 2 år der jeg ikke gikk på nav. Så begynte de å renne ut og jeg måtte søke penger fra nav. Skal sies at jeg aldri fikk lommepenger eller andre penger fra foreldrene mine da jeg vokste opp, da de hadde dårlig råd. Så det er ikke bare vips og vups, så har du lett masse sparepenger til å invistere med. 

Anonymkode: 0501b...4e9

Jeg hadde to uføretrygdede foreldre selv, en på minstestønad, den ene mottok ikke en gang trygd, så hadde 0 inntekt. Jeg vokste opp langt under fattigdomsgrensen. Det er pussig hvordan man liker å tenke at andre sikkert ikke hadde det like vanskelig som en selv. Jeg har både sultet til jeg har svimt av av matmangel og vært hjemløs. Så du trenger ikke fortelle meg at det ikke bare er et vips og et vups. Arroganse står for fall..

Anonymkode: 3b3d5...d54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt NAV på nytt TS. Dokumenter utgiftene dine. Søk om bostøtte, dette gjør du gjennom kommunens boligkontor. 

Hvis ikke det går  kan du bli alenemor. Dette er IKKE lukrativt for mange. Men for deg vil det føre til flere stønader, og gi deg bedre økonomi. Dette er et typisk utfall for damer som er uføretrygdet . Det vil gi deg bolig tilpasset barnet. Bostøtte også videre. Dette siden bor på en liten hybel. Sørg for bli smelt på tjukken av en rik norsk statsborger. Han må bo på andre siden av landet. Dette slik  ikke blir samværsfradrag. Det kan for deg gi deg et klekkelig barnebidrag. 

Jaja. .....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde to uføretrygdede foreldre selv, en på minstestønad, den ene mottok ikke en gang trygd, så hadde 0 inntekt. Jeg vokste opp langt under fattigdomsgrensen. Det er pussig hvordan man liker å tenke at andre sikkert ikke hadde det like vanskelig som en selv. Jeg har både sultet til jeg har svimt av av matmangel og vært hjemløs. Så du trenger ikke fortelle meg at det ikke bare er et vips og et vups. Arroganse står for fall..

Anonymkode: 3b3d5...d54

Veldig "hjelpene" svar du. Mange mener at empati er noe du får når du har gått igjennom noe vanskelig (blant annet). Du er vel et eksempel på at det ikke stemmer for alle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kronisk syk kan du ha rett på hjelpe- og/eller grunnstønad fra NAV.

Anonymkode: a2e53...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du slepper en fis kan du ha rett på hjelpe- og/eller grunnstønad fra NAV.

Anonymkode: 08a64...24d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her!

Det er ikke jeg som har kommentert siden starten av tråden.

morsomt hvordan folk tar det som en selvfølge at jeg er en dame😂

det med supplerende sosialstønad har jeg aldri vært borti. Ung ufør vet jeg at jeg egentlig har krav på men hele nav-systemet er så tungvint og får ikke noen fornuftige svar. Man må finne ut av alt selv. Dere som sender inn søknader, skjemaer osv. UHvordan vet du hva som må gjøres og hva dere skal søke på og hvordan fikk du i gjennom ung ufør? 

Ang. Matbudsjett så er jeg svært sparsommelig'så det går svært mye i grønnsaker, salat, knekkebrød, tunfisk, linser, bønner og egg. Lager all mat fra bunn, kjøper alltid butikkenes billigmerker first-price og følger nøye med på tilbud. Handler kun på innvandrer/lavprisbutikker så er selvfølgelig aldri på meny/Coop mega etc..

Anonymkode: daf30...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/2/2017 den 23.34, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært veldig dedikert og klarte å spare i bsu fra jeg var ung. Til og med alle konfirmasjonspengene gikk til det. Skal jeg få sosialstønad så må jeg bruke opp bsu først :(

Anonymkode: daf30...a42

Shit....har ikke lest hele tråden, men har vært i din situasjon! Jeg måtte bruke opp en arv på 600 000 fordi NAV nektet meg sosialhjelp! Det jeg ønsker jeg hadde gjort nå er å presse på for å få uføretrygd eller en eller annen avklaring som hadde gitt meg mere penger, tidligere. Nå har jeg uføretrygd og mere penger, så om jeg hadde arvet de pengene nå så hadde det ikke vært noe problem...
Finn noen som kan gi deg råd, om det så er etpar timer hos en advokat som kan gi deg noen idèer om hva du kan gjøre videre. Du trenger at noen ser situasjonen utenfra, be om hjelp så ikke systemet tar knekken på deg!!!

Tenker også på de folka i Luksusfellen, han der Hallgeir Kvadsheim eller hva han heter som gir folk økonomiske råd. Du trenger råd av en eller annen, jeg vet ikke hvor du skal begynne men du må begynne et sted, så ikke NAV spiser opp pengene dine.

Anonymkode: 40664...4fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Shit....har ikke lest hele tråden, men har vært i din situasjon! Jeg måtte bruke opp en arv på 600 000 fordi NAV nektet meg sosialhjelp! Det jeg ønsker jeg hadde gjort nå er å presse på for å få uføretrygd eller en eller annen avklaring som hadde gitt meg mere penger, tidligere. Nå har jeg uføretrygd og mere penger, så om jeg hadde arvet de pengene nå så hadde det ikke vært noe problem...
Finn noen som kan gi deg råd, om det så er etpar timer hos en advokat som kan gi deg noen idèer om hva du kan gjøre videre. Du trenger at noen ser situasjonen utenfra, be om hjelp så ikke systemet tar knekken på deg!!!

Tenker også på de folka i Luksusfellen, han der Hallgeir Kvadsheim eller hva han heter som gir folk økonomiske råd. Du trenger råd av en eller annen, jeg vet ikke hvor du skal begynne men du må begynne et sted, så ikke NAV spiser opp pengene dine.

Anonymkode: 40664...4fa

Hei og takk for bra svar 😊

Det har aldri blitt lagt frem under behandling at jeg har krav på uføretrygd, kanskje fordi jeg hele veien fra dag 1 har sagt at uansett hva som skjer så nekter jeg å bli ufør. Da har man på en måte tapt og jeg kan helt Serriøst ikke tenke meg noe mer nitrister enn det og vite at man ikke skal i jobb og bare gå hjemme og være en belastning for samfunnet resten av livet selv om livet mitt er sånn pr. Nå. Jeg er egentlig en veldig omgjengelig og sosial person så man mister svært mye sosialisering.

- TS

Anonymkode: daf30...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her!

Det er ikke jeg som har kommentert siden starten av tråden.

morsomt hvordan folk tar det som en selvfølge at jeg er en dame😂

det med supplerende sosialstønad har jeg aldri vært borti. Ung ufør vet jeg at jeg egentlig har krav på men hele nav-systemet er så tungvint og får ikke noen fornuftige svar. Man må finne ut av alt selv. Dere som sender inn søknader, skjemaer osv. UHvordan vet du hva som må gjøres og hva dere skal søke på og hvordan fikk du i gjennom ung ufør? 

Ang. Matbudsjett så er jeg svært sparsommelig'så det går svært mye i grønnsaker, salat, knekkebrød, tunfisk, linser, bønner og egg. Lager all mat fra bunn, kjøper alltid butikkenes billigmerker first-price og følger nøye med på tilbud. Handler kun på innvandrer/lavprisbutikker så er selvfølgelig aldri på meny/Coop mega etc..

Anonymkode: daf30...a42

Så ikke dette innlegget før nå. Kjenner en som fikk ung ufør, og han hadde advokat. Psykologen hans hjalp han med det, men jeg kjenner ikke detaljene. Vet det finnes en fb-gruppe som heter NAV-hjelpen, kanskje du kan begynne der? Du må få noen til å hjelpe deg for NAV kommer ikke til å gjøre det iallefall, de blir instruert til å ikke fortelle folk om rettighetene deres for da sparer de penger...

Anonymkode: 40664...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei og takk for bra svar 😊

Det har aldri blitt lagt frem under behandling at jeg har krav på uføretrygd, kanskje fordi jeg hele veien fra dag 1 har sagt at uansett hva som skjer så nekter jeg å bli ufør. Da har man på en måte tapt og jeg kan helt Serriøst ikke tenke meg noe mer nitrister enn det og vite at man ikke skal i jobb og bare gå hjemme og være en belastning for samfunnet resten av livet selv om livet mitt er sånn pr. Nå. Jeg er egentlig en veldig omgjengelig og sosial person så man mister svært mye sosialisering.

- TS

Anonymkode: daf30...a42

Vel, ufør kan du ikke velge, men uføretrygd er valgfritt. Om du  heller ønsker å gå på AAP i det uendelige så er det jo ditt valg.

Anonymkode: 40664...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei og takk for bra svar 😊

Det har aldri blitt lagt frem under behandling at jeg har krav på uføretrygd, kanskje fordi jeg hele veien fra dag 1 har sagt at uansett hva som skjer så nekter jeg å bli ufør. Da har man på en måte tapt og jeg kan helt Serriøst ikke tenke meg noe mer nitrister enn det og vite at man ikke skal i jobb og bare gå hjemme og være en belastning for samfunnet resten av livet selv om livet mitt er sånn pr. Nå. Jeg er egentlig en veldig omgjengelig og sosial person så man mister svært mye sosialisering.

- TS

Anonymkode: daf30...a42

Det er her du tenker helt feil.

Ved å drive på slik du gjør, vanner du ut mulig ut grunnlaget du har for størrelsen på din evn fremtidige uføretrygd. Den blir beregnet etter 3 av de 5 beste årene før uføretidspunktet.

Om/når du blir ufør, kan du fra dag 1 jobbe så mye som du vil. Heltid, deltid, fra 0-100%. Om du tjener over 37000 i jobben, vil NAV trekke deg et prosentbeløp i trygden. Uansett sitter du igjen med mer enn ved å ikke jobbe.

Man er ikke død om man bli ufør. Å bli ufør bare gir deg en bunninntekt, så står du helt fritt til å resette skallen og til å jobbe så mye det passer DEG. Ingen sier at du har tapt og bare må sitte hjemme. Det er heller det stikk motsatte.

Ufattelig hvor få som er klar over dette, og tror livet er over om man blir ufør...

Anonymkode: 87071...851

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2017 den 10.49, AnonymBruker skrev:

Det er her du tenker helt feil.

Ved å drive på slik du gjør, vanner du ut mulig ut grunnlaget du har for størrelsen på din evn fremtidige uføretrygd. Den blir beregnet etter 3 av de 5 beste årene før uføretidspunktet.

..

Anonymkode: 87071...851

 

Det du sier her er feil, nettopp på grunn av det jeg har uthevet. Uføretidspunktet er ikke det samme som tidspunktet fra når uføretrygd gis og kan settes tilbake i tid. 

Anonymkode: 666e6...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 kvadrat alene og mener du har lavere standard enn en student? Du har åpenbart ikke innsikt i hvordan studenter flest lever i dag. Det samme om det du skriver om flyktninger. 

Jeg mener ikke at man skal ha en slik situasjon varig, og det eneste som oppveier de to andre situasjonene er at det er midlertidig, men jeg merker at sympatien for deg er ikke-eksisterende når du er så lite realitetsorientert og "ingen har det verre enn meg"-holdning. 

Anonymkode: 01ba7...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

20 kvadrat alene og mener du har lavere standard enn en student? Du har åpenbart ikke innsikt i hvordan studenter flest lever i dag. Det samme om det du skriver om flyktninger. 

Jeg mener ikke at man skal ha en slik situasjon varig, og det eneste som oppveier de to andre situasjonene er at det er midlertidig, men jeg merker at sympatien for deg er ikke-eksisterende når du er så lite realitetsorientert og "ingen har det verre enn meg"-holdning. 

Anonymkode: 01ba7...edc

Kanskje du heller bør gå i deg selv, og spørre hvorfor du har så lite empati for syke mennesker, som ikke lever godt? Det var litt mer info i det startinnlegget en kvadratmeterne. 

Anonymkode: bcc02...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎05‎.‎2017 den 3.12, AnonymBruker skrev:

Hei og takk for bra svar 😊

Det har aldri blitt lagt frem under behandling at jeg har krav på uføretrygd, kanskje fordi jeg hele veien fra dag 1 har sagt at uansett hva som skjer så nekter jeg å bli ufør. Da har man på en måte tapt og jeg kan helt Serriøst ikke tenke meg noe mer nitrister enn det og vite at man ikke skal i jobb og bare gå hjemme og være en belastning for samfunnet resten av livet selv om livet mitt er sånn pr. Nå. Jeg er egentlig en veldig omgjengelig og sosial person så man mister svært mye sosialisering.

- TS

Anonymkode: daf30...a42

Argumentasjonen din fascinerer meg litt, TS. De jeg kjenner som har uføretrygd har ikke hatt noe valg, de har rett og slett vært for dårlige til å jobbe. De jeg kjenner som jobber gjør det for penger, og ikke fordi det er så forbaska sosialt. Jeg er helt sikker på at du kan finne andre arenaer å bidra og være sosial på hvis du vil.

Anonymkode: 8a9d3...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjekk rettighetene dine, skjønner du klager over kollektivtransport o.l, men jeg bor selv på en 12km2 hybel, så ikke klag på strl haha (men skjønner at det er lite)

Anonymkode: 02f8d...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke noen gode råd, men uføretrygd er ikke sykt mye mer lukrativt. Jeg får 16K i mnd og det går ikke rundt for meg iallefall.

Anonymkode: db0b3...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk rettighetene dine, skjønner du klager over kollektivtransport o.l, men jeg bor selv på en 12km2 hybel, så ikke klag på strl haha (men skjønner at det er lite)

Anonymkode: 02f8d...524

12 kvadratkilometer stor HYBEL?  

Anonymkode: 212ed...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...