AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #21 Del Skrevet 3. mai 2017 Dersom situasjonen med aap går mot ufør og dette er en lagvarig situasjon hadde jeg poppet den bsu'en. Betal inn skattetapet med en gang, og bruk resten på depositum og flytting til en leilighet du vil trives i. Dette er viktigere for din livskvalitet slik det er nå et lite skattefradrag. Skjønner at det er surt, men jeg tror faktisk det er best. Vel på plass i ny leilighet søker du om bostøtte og supplerende sosialstønad, når bsu'en er brukt opp. Sjekk at leiligheten tildredsstiller krave for bostønad, evt at den er nøkternt nok priset til at Nav vil betale. Anonymkode: f8a76...861 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #22 Del Skrevet 3. mai 2017 Flytt til landet. har du ingen du kjenner som ville hjulpet deg å kjøre tingene dine av sted? Eller kanskje du kunne solgt eventuelt store ting og tatt med deg de små? Jeg går på aap, men bor langt ute på landet på vestlandet. Om du leier en liten hybel her kan du få den for 3000-4000kr, kanskje pluss strøm alt ettersom. Jeg leier et helt hus med samboer og vi betaler 4500 i leie + strøm og internett (ca 6800 om vinteren, 5500 om sommeren eller så). Er et gammelt hus, men helt ok standard. 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var også dedikert og sparte penger når jeg var yngre, og de brukte jeg til å investere i fremtiden min, slik at jeg kunne få et bedre liv. Jeg tenker faktisk ikke det at skattebetalerne skal betale for meg slik at jeg slipper å bruke sparepengene mine. Anonymkode: 3b3d5...d54 Jeg studerte til jeg var 22 og hadde ca 200 000 til tross for at jeg var student og jobbet sporadisk. De pengene forsvant i løpet av 2 år der jeg ikke gikk på nav. Så begynte de å renne ut og jeg måtte søke penger fra nav. Skal sies at jeg aldri fikk lommepenger eller andre penger fra foreldrene mine da jeg vokste opp, da de hadde dårlig råd. Så det er ikke bare vips og vups, så har du lett masse sparepenger til å invistere med. Anonymkode: 0501b...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #23 Del Skrevet 3. mai 2017 17 timer siden, QQbaby skrev: Er det ikke litt forsent å spørre om hjelp her når du allerede har gitt opp? Slike svar som dette skal du holde deg for god for! Anonymkode: 6ee95...4e3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #24 Del Skrevet 3. mai 2017 Søk kommunal bolig, du har rett på en plass i køen som alle andre. Anonymkode: 6ee95...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyrk40 Skrevet 3. mai 2017 #25 Del Skrevet 3. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søk kommunal bolig, du har rett på en plass i køen som alle andre. Anonymkode: 6ee95...4e3 Kommunalt ja..Tanken er jo så god den,men veit du hva.kompis av meg søkte ang.kommunal bolig..Og jeg fikk lest svaret han fikk pr.brev...Han fikk avslag,og står svart på hvitt at dem prioriterer flyktninger...(jeg hjalp til med å klage selvfølgelig,men ikke fått lest svaret enda)... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peter007 Skrevet 3. mai 2017 #26 Del Skrevet 3. mai 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som går på AAP- her har jeg en minstesats utbetalt på rett over 11.000,- i mnd. Jeg bor på en svært usentralt liten hybel på rett over 20m2 (rettere sagt et kott) som har lavere standard enn de fleste studenter, og hadde en flyktning blitt plassert her ville nok media skrevet om uverdige boforhold. jeg får ikke dekket noen ting utover dette og etter at husleie og strøm er betalt har jeg mye mindre å leve for enn det man får i sosialstønad. 🙁 Jeg har ikke råd til bil, har en sykkel som ikke fungerer, ingen kollektivtrafikk i området. ikke Kabel-TV, ingen Internett, vaskemaskinen ødelegger klærne så kvier meg for å bruke den og hybelkomfyren fungerer så dårlig at den ikke en gang får kokt pasta. Jeg lever svært nøkternt, spiser aldri ute og bruker kun penger på mat PG husholdningsartikler. ikke vært på shopping siden jeg kjøpte julegaver i høst. jeg er så fortvilet at jeg ikke vet min arme råd og bommer jeg har bodd i snart 1 år ødelegger livskvaliteten min. Gråter Hver gang jeg tenker på det. 😢 På grunn av min sykdom har jeg store problemer og utfordringer i hverdagen, jeg er uansett ikke den personen som skriker høyest og legger seg ned. Har vært i kontakt med kommunen og NAV som sier at de prioriterer barnefamilier og flyktninger og at de ikke kan gjøre noe siden jeg har tak over hodet. Føler jeg jobber mot systemet og får ingen hjelp fra det offentlige utover AAP. Har tidligere vært en stayer og bokstavelig talt levd for å jobbe siden jeg var 12 år. alltid gitt alt jeg har men er i ferd med å gi opp.😢 Anonymkode: daf30...a42 Du må få deg barn for bli prioritert. Da vet hva som må gjøres 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #27 Del Skrevet 3. mai 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som går på AAP- her har jeg en minstesats utbetalt på rett over 11.000,- i mnd. Jeg bor på en svært usentralt liten hybel på rett over 20m2 Jeg har AAP. Utbetalt 7620,- per fjortende dag. Husleie 9807,- Strøm 350,- I tillegg til dette alt annet, selvfølgelig. Og du klager? Du må være ekstremt dum som ikke klarer å ha et bedre budsjett. Anonymkode: 14686...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #28 Del Skrevet 3. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har AAP. Utbetalt 7620,- per fjortende dag. Husleie 9807,- Strøm 350,- I tillegg til dette alt annet, selvfølgelig. Og du klager? Du må være ekstremt dum som ikke klarer å ha et bedre budsjett. Anonymkode: 14686...8d6 7620 var jo sykt mye. Jeg får 4600 hver 14 dag. Det du får er jo mer en ts får, 15.000 ligger du på. Hvorfor får du mer enn oss.? Husleia mi er på over 12000 i mnd. Har aldri skjønt denne utregningen. Jeg har ingen midler fra før, ei heller særlig med jobb eller utdanning. Har det noe å si for hvor mye aap man får? Skjønner godt at du ikke klager. Med den summen i mnd. Anonymkode: ed5b5...ebb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 3. mai 2017 #29 Del Skrevet 3. mai 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært veldig dedikert og klarte å spare i bsu fra jeg var ung. Til og med alle konfirmasjonspengene gikk til det. Skal jeg få sosialstønad så må jeg bruke opp bsu først Anonymkode: daf30...a42 Selvfølgelig skal du bruke sparepengene dine før du lar staten betale for deg. BSU er en god spareordning, men må man ta ut pengene til andre ting så må man. Måtte selv avslutte en liten BSU konto for mange år siden da jeg hadde veldig mye mindre å leve for enn det du har nå. Har brukt mange år av livet for å jobbe meg opp til der jeg er i dag og jobber fortsatt mye for å forbedre min egen situasjon enda mer. En kan ikke bare sette seg ned og vente på at andre skal ordne opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #30 Del Skrevet 3. mai 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har AAP. Utbetalt 7620,- per fjortende dag. Husleie 9807,- Strøm 350,- I tillegg til dette alt annet, selvfølgelig. Og du klager? Du må være ekstremt dum som ikke klarer å ha et bedre budsjett. Anonymkode: 14686...8d6 yikes, bitter alert Anonymkode: 0501b...4e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SesameStreet Skrevet 3. mai 2017 #31 Del Skrevet 3. mai 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: 7620 var jo sykt mye. Jeg får 4600 hver 14 dag. Det du får er jo mer en ts får, 15.000 ligger du på. Hvorfor får du mer enn oss.? Husleia mi er på over 12000 i mnd. Har aldri skjønt denne utregningen. Jeg har ingen midler fra før, ei heller særlig med jobb eller utdanning. Har det noe å si for hvor mye aap man får? Skjønner godt at du ikke klager. Med den summen i mnd. Anonymkode: ed5b5...ebb Minstesatsen på AAP er jo på 7.121 kroner hver 14 dag. Så du skatter rundt 36%? Forutsatt at du har minstesatsen, har du mer så har du jo et enda høyere trekk. Men uansett, hva du får netto er ikke så veldig interessant fordi skatt er individuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #32 Del Skrevet 3. mai 2017 7 minutter siden, SesameStreet skrev: Minstesatsen på AAP er jo på 7.121 kroner hver 14 dag. Så du skatter rundt 36%? Forutsatt at du har minstesatsen, har du mer så har du jo et enda høyere trekk. Men uansett, hva du får netto er ikke så veldig interessant fordi skatt er individuelt. Nei, det er den ikke. Mulig man får noe tilsvarende med aap og ung ufør tillegg. Men 11 000 utbetalt i måneden stemmer nok for de på aap uten ung ufør tillegg. Anonymkode: 0501b...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #33 Del Skrevet 3. mai 2017 20 minutter siden, SesameStreet skrev: Minstesatsen på AAP er jo på 7.121 kroner hver 14 dag. Så du skatter rundt 36%? Forutsatt at du har minstesatsen, har du mer så har du jo et enda høyere trekk. Men uansett, hva du får netto er ikke så veldig interessant fordi skatt er individuelt. Da er minstesatsen her i Finnmark forskjellige fra de sørpå?. Etter jeg flyttet gikk jeg ned til 4600 hver 14 dag. De sier jeg er på minstesats! Anonymkode: ed5b5...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #34 Del Skrevet 3. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da er minstesatsen her i Finnmark forskjellige fra de sørpå?. Etter jeg flyttet gikk jeg ned til 4600 hver 14 dag. De sier jeg er på minstesats! Anonymkode: ed5b5...ebb Og jeg betaler ca 25% skatt! Utbetalt 4600! Anonymkode: ed5b5...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #35 Del Skrevet 3. mai 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg betaler ca 25% skatt! Utbetalt 4600! Anonymkode: ed5b5...ebb Hvorfor får du så lav skatt? Jeg har 32%... aap minstesats Anonymkode: edc2b...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #36 Del Skrevet 3. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får du så lav skatt? Jeg har 32%... aap minstesats Anonymkode: edc2b...636 Sorry, 27%. Hvorfor vet jeg ikke. Det har vel nav valgt at var best tror jeg? Anonymkode: ed5b5...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #37 Del Skrevet 3. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får du mer enn oss.? Fordi jeg var i jobb før jeg ble syk. Anonymkode: 14686...8d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #38 Del Skrevet 3. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: yikes, bitter alert Anonymkode: 0501b...4e9 Neinei. Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk klager? Anonymkode: 14686...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #39 Del Skrevet 3. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neinei. Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk klager? Anonymkode: 14686...8d6 Jeg syns du går et steg lenger enn det når du kaller en annen person som sliter dum Anonymkode: 0501b...4e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #40 Del Skrevet 3. mai 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg betaler ca 25% skatt! Utbetalt 4600! Anonymkode: ed5b5...ebb Da skatter du alt for mye! Du vil få igjen på skatten, det er bedre å justere det med en gang slik at man har riktig skattetrekk dersom man synes man har lite å rutte med i hverdagen. 1 time siden, AnonymBruker skrev: 7620 var jo sykt mye. Jeg får 4600 hver 14 dag. Det du får er jo mer en ts får, 15.000 ligger du på. Hvorfor får du mer enn oss.? Husleia mi er på over 12000 i mnd. Har aldri skjønt denne utregningen. Jeg har ingen midler fra før, ei heller særlig med jobb eller utdanning. Har det noe å si for hvor mye aap man får? Skjønner godt at du ikke klager. Med den summen i mnd. Anonymkode: ed5b5...ebb Det er jo rene dumskapen å ha 12.000 i husleie på så lav inntekt og klage på dårlig råd, ja til og med med gjennomsnittlig inntekt er det en høy husleie. Man får rimeligere selv i de store byene og de dyre. Anonymkode: 0430a...04c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå