Gå til innhold

hjelp til hudpleie igjen!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en tråd for en tid tilbake der jeg ba om tips til hudpleie, fikk tips om mary kay , prøvde denne og er ikke fornøyd.. PÅ leting igjen :)

Problemet er nå at huden min blir mer og mer uren. ørig på nese , kinn og hake.. får synelige store porer og hudormer.

Jeg bruker fortiden elisabeth ardens cleanser, har tenkt på utracalming cleanser fra dermalogica.. hr hørt mye skryt om denne..

Huden min er rød og tørr ellers og trenger mye fuktighet,,

Jeg røyker , men spiser tran, vitamintilskudd og mye grønnsaker, drikker endel vann.

For et fullt hudpleieprogram hva trenger jeg..

Jeg har hørt rensemelk og toner på kveld og toner på morgenen...Er det de kaller cleanser på strawberrynet det samme som rensemelk?

Jeg peeler engang i uka med cliniques rosa peeling og har ansiktsmaske (fuktgivende) engang i uken også

Trenger også tips til fuktighetskrem, bruker shiseido the skincare enriched nå, men vil ha et merke som ikke tester på dyr.. som clarins eller clinique.. kremen må være fr very dry skin , helst uten så mye parfyme.

Har brukt en time på og lese alle hudpleietråder her nå, men fant ikke helt det jeg var ute etter. :)

Er 23 år ,

Hjeeelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Anbefaler deg å ta en tur innom en hudpleiesalong - og be om tips og råd. Eller et parfymeri - der er faktisk endel som har litt peiling. Apotek kan og gi tips til slikt - de har etter hvert fått en god del fine hudpleieprodukter.

Vi har jo alle forskjellig hudtyper, noe som bra for en person, trenger slettes ikke vær bra for deg.

Bare et lite tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
er det  ikke noe som heter hudanalyse? pleier det koste noe?

Jo, men det pleier å koste dessverre :)

Selv er jeg en sucker for naturlige produkter så jeg anbefaler digger dermalogica eller md-formulations.

Jeg har ikke brukt så mye av shiseido. Men har hørt at en del har reagert på dem, det er visst sterke produkter.

Kan det være det?

hvis du bytter mye på hudprodukter så er det ikke så rart at du får kviser heller. Da blir huden aldri vant med produktet, så det kan skape en reaksjon.

Dermalogica har en fin toner i spray form. kanskje den kan være noe for deg? Den heter Dermalogica Muli Active Toner.

Hvis huden din er veldig sensitiv så er jo denne kremen du nevner fra dermalogcia kjempe bra.

Men du har jo også en del urenheter.

Kan special cleansing gel passe? Eller reagerer du lett på ting?

Viktig at du bruker godt med fuktighet i allefall.

Får du for lite av den kan det fremkalle kviser :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

Nja, reagerer og reagerer .. jeg er ømfintlig i huden og blir lett rødflammete om vinteren.. Så dermalogica er perfekt for meg egentlig tror jeg.. SÅ det er vel bare et spm om hva jeg bør bruke av de :)

MD formulations har jeg ogå hørt mye bra om, men det vel "farlig" velge feil produkter derifra.

Akkurat fuktighet får jeg nok av .. utenfra og innenfra med tran, vann og god fuktighetskrem.. Jeg tror bare jeg ikke får renset nok... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
takk for svar!

Nja, reagerer og reagerer .. jeg er ømfintlig i huden og blir lett rødflammete om vinteren.. Så dermalogica er perfekt for meg egentlig tror jeg.. SÅ det er vel bare et spm om hva jeg bør bruke av de :)  

MD formulations har jeg ogå hørt mye bra om, men det vel "farlig" velge feil produkter derifra.

Akkurat fuktighet får jeg nok av .. utenfra og innenfra med tran, vann og god fuktighetskrem.. Jeg tror bare jeg ikke får renset nok... :P

Ja, MD-f burde man visst ikke bruke uten råd fra hudpleier.

Men hvis du tror at du ikke får renset nok e.l. så ville jeg absolutt gått for dermalogica. Jeg brukte special cleansing gel før, men gikk over til dermal clay. Jeg syns special cleansin gel var for mild til min fete hud.

så jeg ville tatt den eller den du snakker om.

men du vet sikkert best selv hva som vil passe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MD Formulations er vel noe av det minst naturlige du kan få tak i, men effektive, det er de..

Dermalogicaproduktene inneholder bare "bra" innholdsstoffer, og ikke mineralolje eller lanolin. Men til tørr hud har de ikke kremer som er rike nok, synes jeg. Selv Intensive Moisture Balance er veldig lett, og forsvinner fort inn i huden. Da er Decleor bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MD Formulations er vel noe av det minst naturlige du kan få tak i, men effektive, det er de..

quote]

MD-produkter er basert på glykolsyre som er fruktsyre så det er naturlige ingredienser i de. Effektive også. Noe av det beste mot acne og aldring av huden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med naturlige tenker jeg på naturlige innholdsstoffer, i motsetning til kjemiske. MD Formulations representerer for meg det ypperste innen hi-tech hudpleie, og har totalt transformert min hud fra en ørken til bortimot normal.

Men med naturlig hudpleie, tenker jeg mer på merker som Weleda, Hauschka, Jurlique, Yon-Ka osv, som kun er basert på planteråstoffer, og tildels på biodynamisk dyrkede sådanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med :

Essential Cleansing Solution 240ml/8oz

Multi-Active Toner 240ml/8oz

Skin Prep Scrub (74 ml)

Skin Hydrating Masque 75ml/2.5oz

Fra dermalogica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tørr, sensitiv hud, og bruker for det meste en kombinasjon av Dermalogica og MD Formulations:

*Ultracalming Cleanser (super; tørker ikke ut huden, kan brukes til å fjerne normal mascara, og kan skylles av med vann)

*MD Formulations Facial Cream (pga flassete hud, får kremen til å trenge dypere ned i huden), kan også brukes mot uren hud, men da er kanskje Facial Lotion mer passende

*Intensive Moisture Balance (unntatt om vinteren, da bruker jeg rikere kremer)

Multi-Active Toner liker jeg ikke, synes den svir; i stedet har jeg en fantastisk toner fra Phytomer, med rose-ekstrakter. Den fukter og beroliger huden.

Husk at kviser og urenheter ofte er hormonelt betinget, spesielt på haken. Har du f.eks byttet p-pillemerke i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..går ikke på p-piller

Det er ikke kviser heller.. det er talg/hudormer og økning i det jeg vil kalle store porer.. fra og ikke ha hatt noen til og få hvertfall 5-6 jeg kan telle på relativt kort tid.

*Har forkjærlighet for pepsi max og "fet mat" Prøver kutte ned

*Røyker..prøver kutte ned

... Men spiser masse grønnsaker, tar vitamintiskudd (multivitamin) og omega3, drikker endel vann

*HAr en stressete jobb

.....Trener 3 ganger ukentlig.

Alt dette kan vel også slå ut på huden. Så kan vel også sminke gjøre?

HAr det noe og si at tonere, rensemelk og peeling er fra forskjellige merker altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut ifra det jeg har lest om huden din, så skal du iallefall ikke ha essential cleansing soloution, men heller special cleansing gel. Jeg foreslår at du går til en hudpleiesalong som f eks har Dermalogica så får du råd om hvilke produkter som passer akkurat til huden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ønsker deg Dermalogica-produktene, prøv et av skin-kitene, som er små utgaver av produktene, slik at du ikke blakker deg helt på produkter du kanskje ikke liker. Dermalogica har ganske spesiell lukt, og noen reagerer på denne. LF og hudpleiesalongene har disse inne.

I tillegg må du tenke på at Dermalogica sier huden din blir verre før den blir bedre - og at dette kan ta opptil 8 uker, så man må bare smøre (hoho) seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm

Phytomer Moisturizing Value Pack

Size: 4 items

Price: $89.00 CAD

Phytomer Gentle Cleansing Milk (250 ml / 8.5 oz.)

Phytomer HydraContinue Comforting Toning Lotion (250 ml - 8.4 Fl.oz) - New

Phytomer HydraContinue Moisture Quench Mask (50 ml / 1.7 oz.)

Phytomer HydraContinue Moisturizing Base Skin Cream (50 ml / 1.7 oz.)

Phytomer var det bra pris på her..også for total pakke da.. pleier pakker fra essentialdayspa bli stoppet i tollen.. og hvordan er disse produktene.. Èr de andre produktene like bra som toneren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom du ønsker deg Dermalogica-produktene, prøv et av skin-kitene, som er små utgaver av produktene, slik at du ikke blakker deg helt på produkter du kanskje ikke liker. Dermalogica har ganske spesiell lukt, og noen reagerer på denne. LF og hudpleiesalongene har disse inne.

I tillegg må du tenke på at Dermalogica sier huden din blir verre før den blir bedre - og at dette kan ta opptil 8 uker, så man må bare smøre (hoho) seg med tålmodighet.

mmm, vi jenter er ofte tålmodige når det gjelder huden/ utseende vårt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra det jeg har lest om huden din, så skal du iallefall ikke ha essential cleansing soloution, men heller special cleansing gel. Jeg foreslår at du går til en hudpleiesalong som f eks har Dermalogica så får du råd om hvilke produkter som passer akkurat til huden din.

Ja, skal det.. har problemer finne en her i Østfold.. Men det er noen som har MD formulations og Decleor da.. får ta meg en runde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Hydra Continue-kremen (Phytomer) for "very dry skin" (ikke den i pakken), men den er ganske sterkt parfymert... Ellers har de det beste ansiktsvannet i verden, tør jeg påstå, det heter Rose Face Dew.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julejenta

Jeg har strevd med hudproblemer i mange år. Hadde altfor fet hud. Hadde store porer og hudormer på nesa og og kinnene. Ble anbefalt Biogime sine produkter av ei jeg kjenner. Nå bruker jeg da:

- 5 trinns hudpleie serie for kvinner

- Skin Perfection (fuktighetskrem)

- Blemish Control Gel

- Refining Sea Mud (rensemaske)

Huden min ligner nå mer og mer på drømmehuden.

PS - Drikker mye vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...